LeBoutique 2:0: як змінять маркетплейс власники мережі ТРЦ Караван і чому його продали
Навіщо група DCH Олександра Ярославського, яка управляє мережею ТРЦ Караван, придбала LeBoutique, які трансформації очікують на маркетплейс, хто ним тепер управлятиме і чому власники продали свій проект.
Цей текст доступний також російською мовою
На початку лютого стало відомо, що група DCH придбала у приватних інвесторів 100% корпоративних прав інтернет-магазину LeBoutique. RAU пригадала шлях становлення проекту і спробувала розібратися, навіщо знадобилося купувати одного з провідних e-commerce-гравців українського fashion-рітейлу.
Якщо іншому бізнесу необхідний час, щоб після зміни власника почати процес трансформації, то з LeBoutique це сталося трохи не миттєво. Головний офіс компанії вже переїхав до ТРЦ Караван у Києві. Там же тепер знаходиться і офіс логістики LeBoutique.
«Орендарі ТРЦ вже почали підключатися до LeBoutique, в тому числі й ті, у кого вже є свої інтернет-магазини: хороших каналів продажів мало не буває», – розповів RAU Олексій Болховітінов, директор зі стратегії та розвитку бізнесу групи DCH.
За його словами, з часу заснування і до продажу групі DCH компанією LeBoutique керували власники бізнесу. Зараз прийшов час для професійного найманого топ-менеджменту. «Ми привели в компанію нових керівників, які працювали в компаніях-конкурентах, як в Україні, так і за кордоном, а також з досвідом роботи в міжнародних консалтингових компаніях», – заначив він.
Факт того, що компанією завжди керували його ж власники, скоріше за все й став вирішальним для тих метаморфоз, які відбуваються з інтернет-магазином зараз.
Конкурент modnaKasta
LeBoutique з’явився в українському цифровому просторі завдяки кризі кінця нульових. Майбутні засновники проекту Андрій Дрогобицький і Роман Онищенко були топ-менеджерами в сфері металургійної промисловості, допоки проект, над яким вони працювали, не заморозили. В пошуках власного шляху в бізнес, в 2010 році, за зразком Groupon та Prestige Shop, вони запускають LeBoutique.
Спочатку проект працював по моделі «Flash sales» – продажу товарів зі знижками до 80% – тому став одним з ключових конкурентів створеної в тому ж році modnaKasta. Першим постачальником нового e-commerce-гравця стала компанія Argo, яка розвиває в Україні бренди на кшталт Mango і Benetton. Після кількох років роботи LeBoutique мав вже близько 1000 постачальників одягу, пропонував покупцям взуття й аксесуарів відомих західних і українських брендів. Бізнес зростав на 300-400% на рік і в 2017-му шопінг-клуб LeBoutique реорганізували в маркетплейс. На той момент він вже налічував понад 5,5 млн користувачів клієнтської бази і п’ять центрів самовивозу: в Києві, Харкові, Одесі, Львові та Запоріжжі.
Андрій Дрогобицький і Роман Онищенко
Якщо у запуск проекту Роман і Андрій вклали близько $1 млн, про що неодноразово самі розповідали, то в 2018 році річний оборот компанії оцінювали вже в $50 млн. Компанія неодноразово отримувала нагороди, як кращий інтернет-магазин та кращий мультибрендовий магазин. Але щось пішло не так. Інтерес до проекту співзасновники поступово втрачали.
Нові пріоритети
Наприкінці 2018 року Андрій Дрогобицький запускає стартап з доставки риби і морепродуктів Seadora та повністю зосереджується на ньому. Підприємець виступив не лише засновником, але й генеральним директором компанії, взявши таким чином на себе її управління. Під кінець 2020 року Seadora вже доставляла рибу в 21 обласний центр України. Новий бізнес “вистрілив”, співвласник LeBoutique «з головою пішов у морепродукти».
Роман Онищенко, в свою чергу, жодного нового помітного проекту за собою не зарекомендував. Зате два роки назад, коментуючи купівлю Rozetka частини EVО, скаржився, що тепер можна очікувати монополізації ринку. «Нам та іншим компаніям, що працюють у сфері e-commerce, буде складно тепер конкурувати з ними», – сказав він.
За інформацією RAU, основна проблема LeBoutique полягала в тому, що цей бізнес вимагає значних обігових коштів та інвестицій в маркетинг. «Співзасновники довго шукали інвестора, який би вдихнув в компанію життя і кеш», – розповідають учасники ринку. В 2019 році Дрогобицький і Онищенко вели переговори з Лінією магазинів EVA, і навіть майже домовилися про умови угоди, проте в останній момент найбільший гравець на ринку drogerie-рітейлу від попередніх домовленостей відмовився. На момент публікації матеріалу в EVA не прокоментували цю історію.
Згодом, як вже стало відомо, проектом зацікавилася група DCH, що належить Олександру Ярославському. Суму угоди сторони не розкривають, проте, за даними AIN.UA, вона могла складати до $3 млн. Втім, цей показник міг складати набагато менше: «За словами деяких джерел на ринку, можливо, мова і зовсім йде про сотні тисяч доларів». Також видання зазначає, що творці LeBoutique давно збиралися продати бізнес, адже той не розвивається.
Перспективний бізнес
«Стратегічна мета покупки онлайн маректплейса – доповнити та диверсифікувати наш існуючий бізнес ГК Караван за допомогою онлайн-майданчика, а також реалізувати синергію з нашим банком (в кінці 2019 року Олександр Ярославський придбав банк “Кредит-Дніпро”, – прим.ред.)», – говорить директор зі стратегії та розвитку бізнесу групи DCH Олексій Болховітінов.
В компанії планують розробити систему обробки платежів і запропонувати споживче кредитування для клієнтів LeBoutique. І це не єдина інновація проекту.
«Ми плануємо значно розширити асортимент товарів, щоб задовольнити попит різних категорій клієнтів. Ми будемо фокусуватися на поліпшенні користувацького досвіду (user experience) і наша мета, щоб рано чи пізно стати Top of Mind в онлайн fashion-сегменті. Ми також не збираємося забувати про користувальницький інтерфейс (user interface) – програмісти будуть постійно працювати над розвитком сайту і мобільного додатку. Наша мета – не поступатися кращим світовим аналогам по UI», – пояснюють в DCH.
Такий план здається цілком виправданим. Український e-commerce – зростаючий і перспективний напрямок. Тільки за 2020 рік, за підрахунками EVO, він виріс на 40%. Не так все погано й у маркетплейса. За даними SimilarWeb, щомісяця ресурс відвідує понад півмільйона користувачів, а в Facebook за оновленнями LeBoutique слідкує понад 100 000 юзерів. Враховуючи налагоджену інфраструктуру, логістику і армію клієнтів, зібрану за понад 10 років роботи на ринку, в епоху суцільної діджиталізації і пандемій, перевірений часом e-commerce-проект виглядає дійсно більш ніж хорошою інвестицією.
Чи будуть в компанії далі інвестувати в онлайн-торгівлю, в DCH поки не вирішили. В найближчих планах – відкриття пункту видачі замовлень в київському Каравані та, з часом, в ТРЦ Караван в Харкові та Дніпрі. А от яким стане знайомий багатьом маркетплейс LeBoutique, стане відомо вже зовсім скоро.
Читайте також