Головна > Досвід > HR > HR-директор Сільпо: Як рітейлу перебудуватися і працювати в нових умовах
HR-директор Сільпо: Як рітейлу перебудуватися і працювати в нових умовах

HR-директор Сільпо: Як рітейлу перебудуватися і працювати в нових умовах

Глава HR-департаменту мережі супермаркетів Сільпо Павло Сич в колонці для порталу Delo.ua розповів про те, як компанія перебудувала роботу з персоналом в період коронакризи.

Цей матеріал доступний російською мовою

До нової реальності складно підготуватися заздалегідь. У перші тижні карантину невизначеність була безпрецедентною, а правила змінювалися вмить. В умовах невідомості важливо швидко приймати рішення, захистити, підтримати співробітників і продумати ризики, щоб магазини працювали без збоїв.

Коли після березневих свят стало зрозуміло, що буде карантин, в компанії з’явився оперативний штаб, який в режимі 24/7 приймає антикризові рішення.

Далі ці рішення передаються керівникам регіонів і в магазини. Ми створили окремі чати для стратегічних рішень топ-менеджерів і для тактичних рішень за напрямками. Обмеження кількості людей в торговому залі, закриття транспорту, контроль на вході, зміна режиму роботи магазинів на свята – місцева влада часто змінювала вимоги до роботи супермаркетів пізно ввечері, а вранці вони вже повинні були діяти в мережі. Тому оперативна реакція на такі зміни просто необхідна.

Забезпечення безпеки працівників

З офісними співробітниками виявилося трохи простіше – працювати в більшості випадків можна з дому. Служба IT організувала віддалений доступ для понад 2500 працівників і оперативно консультувала з питань групового зв’язку для віртуальних зустрічей. Дуже оперативно також перевели на домашній режим колл-центр служби підтримки, що до нинішніх подій зайняло б більше часу.

Одним з найважливіших завдань команди Сільпо став захист майже 33 000 співробітників магазинів, які працюють на «передній лінії».

В умовах дефіциту і зростання цін закупити багаторазові захисні маски, шапочки, рукавички, захисні екрани і оперативно розіслати по 62-м населеним пунктам країни для 259-ти супермаркетів виявилося непростим завданням. Кількість дезінфікуючих засобів, які витрачаються для співробітників і гостей Сільпо, зросла майже в чотири рази. Тільки для рук використовується близько 3000 літрів антисептику на місяць. Сумарно в перший місяць карантину компанія виділила на засоби захисту для персоналу близько семи мільйонів гривень.

Безперебійність роботи магазинів

В першу чергу ми стали приділяти більше уваги здоров’ю співробітників Сільпо. Перш ніж допустити до роботи, перевіряємо температуру. Люди залишаються вдома, якщо захворіли.

Ми переробили розклад і процедури так, щоб співробітники якнайменше перетиналися між собою і ці контакти можна було легко відстежити. Так знижується ризик зараження, і в гіршому випадку на карантин потрапить тільки одна зміна, а не весь магазин.

Адаптували до карантину і процес найму: першу співбесіду фахівець з персоналу проводить по відеозв’язку, якщо такий спосіб підходить кандидату. А при очній співбесіді спочатку міряємо температуру, а потім проводимо бесіду з дотриманням дистанції.

Турбота про співробітників

Карантин обмежив роботу кафе, фуд-кортів і фуд-холів на території супермаркетів Сільпо, які перейшли в режим доставки та самовивозу. Тим, хто опинився незадіяним, ми запропонували роботу в торговому залі магазину.

В нових умовах важливо, щоб співробітники Сільпо вчасно діставалися до роботи. Ми перенесли відкриття і закриття низки супермаркетів, щоб всі могли підлаштуватися під нові транспортні обмеження.

Когось із колег вдалося тимчасово перевести в магазини ближче до дому, щоб можна було дійти до супермаркету пішки. Намагалися отримати у місцевої влади перепустки на проїзд в громадському транспорті, наскільки це було можливо. Якщо співробітники забирають колег по дорозі на роботу і розвозять додому на власному автомобілі, ми компенсуємо бензин, в деяких випадках оплачуємо таксі. Компанія розробила 85 нових маршрутів власного розвезення по всій країні, і додаткові транспортні витрати Сільпо склали два мільйони гривень на місяць. Ми також надали співробітникам знижки на антисептики і рукавички.

Внутрішня комунікація і бойовий дух

Ми створили план внутрішньої комунікації, в якому врахували всі категорії співробітників. Офісні колеги отримують спеціальний дайджест з новинами. Для керуючих магазинами керівники мережі проводять онлайн-збори, в яких одночасно бере участь понад 350-ти чоловік. Після закупівлі засобів захисту важливо навчити цим користуватися. Разом з командою маркетингу створили постери і відеоінструкції, як правильно одягати, дезінфікувати, дотримуватись дистанції, зменшити кількість вітань за руку і убезпечити себе. У кожного магазину є свій чат в месенджері. Це прекрасний засіб швидкої комунікації керівництва магазину із співробітниками і колег між собою, щоб навчати, мотивувати, ділитися новинами та радощами чи просто жартувати. Для офісних співробітників кілька разів вже провели онлайн веселу інтелектуальну гру Pub Quiz.

Публічна підтримка і подяка

Карантин зробив те, що не могла б зробити жодна HR-кампанія. Він показав, наскільки важливою є робота сотень тисяч людей, які не дивлячись на пандемію виходять на роботу. Ми вирішили залучити покупців до підтримки і подяки. Стартували з аудіороликів, в яких говорили колегам «дякую» і стали транслювати їх на внутрішньому радіо в торгових залах супермаркетів. Потім запустили флешмоб #героїмогодня. Він розпочався з відео, присвяченого щоденній, зазвичай непомітній, але дуже важливій роботі співробітників супермаркету: касирів, вантажників, обвалювальників, кухарів та багатьох інших. Зараз ролик вже переглянуло більше 1,6 млн осіб.

До флешмобу Сільпо приєдналися десятки компаній: Укрзалізниця, Київстар, Нова пошта, WOG, Salateira, мережі Фора, Fozzy, Thrash!, аптеки Біла ромашка, Фокстрот та EVA, банк Восток, громадські та благодійні організації.

Сотні українців поділилися історіями на своїх сторінках в соціальних мережах. На початку травня ми запустили проект-подяку «Надзвичайні. Діячі України»: разом з клубом ілюстраторів Pictoric Сільпо створює 100 портретів і розповідає історії про 100 професій, які зазвичай називають “сферою обслуговування”. Публічна підтримка вже перейшла з онлайну в офлайн: першого травня відкрилася вулична виставка з 15 ілюстраціями проекту «Надзвичайні. Діячі України» перед одним з наших супермаркетів.

Так нинішня непроста ситуація показала, як за звичайними, на перший погляд, професіями можуть стояти такі неймовірні люди – герої в масках, які роблять все, щоб наше життя залишалося колишнім.

Автор: Павло Сич, HR-директор мережі Сільпо

Джерело: Delo.ua

Читайте також –

Кадровий переворот: як українські рітейлери змінюють HR-політику через карантин і кризу

Про автора