Даніель Алонсо, Glovo: Ми стаємо маркетплейсом, як Amazon чи Rozetka
В інтерв’ю бизнес-порталу Delo.ua віце-президент підрозділу Q-Commerce компанії Glovo Даніель Алонсо розповів про масштабне запуску dark store в Україні і розвитку напрямку швидкої кур’єрської доставки.
В компанії Glovo Даніель Алонсо займає посаду віце-президента підрозділу Q-Commerce, а попередні два роки він керував напрямком доставки з супермаркетів. До того як Даніель почав працювати в Glovo, він близько п’яти років керував напрямком електронної комерції в американській мережі супермаркетів Walmart.
Delo.ua поспілкувалося з Даніелем Алонсо, щоб дізнатися про плани з розвитку dark stores в Україні, обсяги інвестицій і розширення функціоналу мобільного додатка. RAU пропонує ознайомитися ознайомитися з головними тезами цієї бесіди.
Про глобальні плани компанії
Glovo стає великим маркетплейсом, як Amazon чи Rozetka. Глобально у нас вже представлені кращі магазини іграшок, одягу, електроніки, аптеки, супермаркети і т. д. Незалежно від розміру міста, де ми працюємо, в додатку Glovo повинні бути присутніми категорії будь-яких товарів, доставку яких наші користувачі зможуть замовити додому. Ми починали з вертикалі доставки їжі з ресторанів, а зараз наша мета – максимально наростити категорію швидкої доставки різних товарів, щоб у людини була можливість зробити замовлення, не виходячи з дому.
У разі замовлення одягу з магазину разом з товаром кур’єр доставить покупцеві чек цього магазину, щоб він при необхідності зміг повернути покупку. В майбутньому ми плануємо інтегрувати в додаток опцію повернення.
Головне, що користувач точно знає, що може замовити що завгодно, а ми – доставимо замовлення.
Наш бізнес заснований на швидкості, і ми повинні відповідати цьому. Наприклад, в день Святого Валентина чоловіки хочуть, щоб швидко доставили квіти для дівчат. Також є й інші події, як Чорна п’ятниця, а також Різдво, Великдень та інші великі свята, коли люди активно щось купують або дарують подарунки, які потрібно швидко доставити. Ми плануємо розширюватися і прискорюватися і на українському ринку, але все залежить від розмірів міст і попиту.
Про відкриття нових dark stores в Києві і інших містах України
Ми хочемо запустити доставку товарів або продуктів за 10 хвилин, щоб забезпечити покриття 80% населення міста, потенційних або існуючих користувачів Glovo в радіусі 2-х кілометрів. В радіусі одного кілометра у нас буде забезпечено 50% населення міста, якщо ми говоримо про Київ. Тому крок за кроком ми запустимо 12 локацій у Києві до кінця серпня, плюс ще 8 локацій до кінця року. У підсумку в столиці до кінця 2021 року 20 dark stores.
Якщо говорити про інші міста України, то до вересня ми плануємо відкрити три dark stores в Одесі, п’ять – в Дніпрі, три – у Львові і сім – в Харкові. З урахуванням запланованих 12-ти dark stores в Києві в результаті до кінця року в Україні буде запущено 30 dark stores.
Про інвестиції
До кінця року ми інвестуємо 15 мільйонів євро, з огляду на витрати на ремонт приміщень, які ми орендуємо для dark stores, маркетингові активності, субсидування проекту, адже доставка буде безкоштовною і т. д.
Кількість збирачів замовлень буде залежати від локації, кількості замовлень і інших моментів. У Барселоні ми починали з шести складальників на одну локацію.
З огляду на активний трафік в українських містах, ми будемо розподіляти замовлення між кур’єрами на мотоциклах, щоб забезпечити дійсно швидку доставку. У Барселоні, наприклад, у нас мікс з різного транспорту – мотоцикли, скутери, велосипеди, абсолютно не використовуємо автомобілі.
Про способи поповнення асортименту в dark store і популярность послуги швидкої доставки
Ми завжди в пошуку партнерів та працюємо над розширенням партнерської мережі у всіх країнах, де присутній сервіс. Ми співпрацюємо і з рітейлерами, і з виробниками напряму. В асортименті dark store буде те, що необхідно користувачам вже зараз – відсутні інгредієнти в страви, вода, хліб, молоко, підгузники.
Всі послуги Glovo доповнюють один одного. Якщо клієнтові потрібна швидка доставка, то він вибере баббл “Glovo Express”, де кур’єр вже за 10 хвилин доставить необхідне. Якщо не терміново, то клієнт замовить з супермаркетів – там доставка за 30-40 хвилин. Деякі клієнти користуються нашими послугами в будні дні, а у вихідний можуть самостійно поїхати і купити потрібну кількість продуктів і товарів. Ми вже бачимо, як стрімко зростає вертикаль ультрашвидкої доставки: в місяць ми доставляємо приблизно 160 000 замовлень, і до грудня ми плануємо виконати мільйон замовлень з dark store в Іспанії і Італії – про це говорить наша аналітика і метрики, які ми відстежуємо.
Про послугу цілодобової доставки їжі
Ринок доставки зростає. Є багато людей, які не люблять самостійно здійснювати покупки. Наприклад, мало людей отримують задоволення від процесу покупки туалетного паперу. Тому ті ж Amazon і Rozetka не займаються продажем виключно одного товару. Ми йдемо тим самим шляхом, як вони: ми пропонуємо максимальний асортимент товарів, які можна швидко доставити.
Іноді простіше замовити доставку, а не витрачати час на похід в магазин. Також не витрачати час для приготування їжі, якщо є можливість замовити готові страви з ресторану. Відносно одягу та інших товарів, то, купуючи їх в інтернет-магазині, найчастіше клієнт отримає своє замовлення на наступний день або протягом тижня. Використовуючи Glovo і при наявності товару в магазині, кур’єр доставить його клієнтові не тільки в той же день, але протягом години.
В інших країнах ми вже є партнерами з відомими брендами, як ZARA, IKEA, і, відповідно, користувачі Glovo в Іспанії або Румунії можуть замовити доставку одягу або дрібного декору для дому. Тобто ми в Glovo прагнемо до того, щоб полегшити життя людям.
Про роботу з IKEA в Україні, а також з іншими відомими брендами
Ми хочемо працювати з IKEA в Україні, але це питання часу. Відносно інших брендів, то все, що ви зараз бачите в додатку Glovo, – це великі компанії, кількість яких ми збираємося збільшувати. Зараз великий бізнес вже співпрацює з Glovo, але це не межа.
Читайте також –