Гроші онлайн: EVO і Rozetka можуть стати банками
У групі компаній EVO, яка в минулому році об’єдналася з інтернет-супермаркетом Rozetka, розглядають варіанти виходу на український ринок фінансових послуг.
Цей матеріал доступний російською мовою
Про те, що група розглядає можливість виходу на фінансовий ринок порталу НВ Бізнес повідомив CEO і співзасновник EVO Микола Палієнко. «Ми розглядаємо різні варіанти (виходу на фінансовий ринок – прим. ред.): Або співпрацювати з банками, або стати банком», – сказав він і додав, що Amazon в США вже виходить на фінансовий ринок.
Відзначимо, якщо EVO запустить свій банк, то його аудиторія буде найбільшою в Україні. За даними компанії Kantar, сайти rozetka.com.ua і prom.ua входять до топ-10 найбільш відвідуваних сайтів України.
У травні ці маркетплейси відвідало 10,88 млн і 10,4 млн людей відповідно. Для порівняння, за аналогічний період сайт найбільшого банку в Україні, з часткою ринку 35%, ПриватБанку – відвідали 11,24 млн користувачів.
У прес-службі ПриватБанку утрималися від коментарів щодо потенційних конкурентів, зазначивши, що вони самі є маркетплейсом. Як відомо, в 2016 році банк запустив проект ПриватМаркет для покупців і постачальників.
Нагадаємо, що крім Prom.ua, в структуру групи EVO також входять й інші маркетплейси для онлайн-шопінгу, а також сервіс електронного документообігу та майданчик для проведення державних та комерційних торгів. Проекти групи працюють в Україні, Білорусі, Росії, Казахстані.
За даними сайту EVO, в місяць показник відвідуваності їх ресурсів становить 132 млн, товарообіг – $102 млн.
Відзначимо, що ринок фінансових послуг в Україні також освоюють мобільні оператори: lifecell, Vodafone і Kyivstar, які будуть конкурувати з банками за молоду аудиторію в сегменті платежів. У сфері рітейлу є спільний проект банку Восток і Сільпо, у яких один власник – Володимир Костельман, з видачі клієнтам спеціальних платіжних карт. Також фінансові послуги з грошових переказів вже надають поштові оператори Укрпошта і Нова пошта. Відзначимо, що всі ці гравці працюють через афілійовані фінансові структури, які дозволяють їм законно надавати фінансові послуги.
Ключова сильна сторона маркетплейса – доступ до найбільшої бази клієнтів, знання їх купівельних патернів, можливість крос-продажів фінансових послуг вже напрацьованій аудиторії. «Якщо маркетплейс бачить, що людина регулярно робить великі покупки, то ця інформація може бути використана для скорингу при видачі кредитної карти або продажу товару в кредит», – коментує заступник виконавчого директора Центру економічної стратегії Дмитро Яблоновський.
За словами експерта, щоб повноцінно конкурувати з банками, маркетплейсу потрібно або купувати власний банк, або йти з банком в партнерство, так як тільки банківська ліцензія дозволяє відкривати рахунки, в тому числі карткові.
«Або маркетплейси повинні лобіювати зміни в банківське законодавство. Можна піти по більш простому шляху і відкрити фінансову компанію, але її функціонал обмежений», – додає Яблоновський.
Микола Палієнко з EVO також розповів, що група розглядає можливість надання страхових послуг та реєстрації своєї платіжної системи. «У тому числі, так, поки ми робимо внутрішнє рішення для транзакцій на Prom, Rozetka та інших маркетплейсах. Наше завдання забезпечити максимальний доступ платежів між покупцями і продавцями, це рішення з’явиться в цьому році. Ми хочемо забезпечити більшу безпеку, вирішити проблему довіри між продавцями і покупцями. В основному це пов’язано з юзабіліті», – сказав він.
За матеріалами: НВ Бізнес
Читайте також –
Микола Палієнко, EVO Group: З Rozetka ми зможемо робити проекти більшого масштабу