Експортна орієнтація: Нова пошта, П’яна вишня, Чорноморка та інші українські компанії, які під час війни вийшли на нові ринки

Експортна орієнтація: Нова пошта, П’яна вишня, Чорноморка та інші українські компанії, які під час війни вийшли на нові ринки

15.07.2022 09:00
  1739
Дарія Осіїк

Хто з українських гравців рітейлу та суміжних областей за останні місяці – після початку повномасштабного вторгення країни-терориста до України – активізував процес виходу на нові ринки, зміг переорієнтувати свій бізнес на експорт або почав продавати франшизи за кордоном.

Війна кардинально змінила український ринок та умови ведення бізнесу. Через тимчасово окуповані території, масове переселення до західних регіонів України та за кордон, а також скорочення та зміну попиту, вітчизняним компаніям довелось терміново переглядати свою стратегію, змінювати приорітети та шукати нові підходи до споживача, щоб хоч якось втриматись на плаву. 

Вихід на закордонний ринок наразі для багатьох гравців є не способом масштабування, а рятувальним колом задля збереження бізнесу. RAU зробив огляд компаній, які за місяці діяльності під час війни вже встигли зробити перші кроки з завоювання закордоних ринків.  

Нова пошта

За словами півзасновника Нової пошти Вячеслава Климова, вже зараз зрозуміло, що протягом певного часу об’єми українського ринку будуть меншими, ніж до війни. Тому вітчизняний бізнес вже зараз має дивирсифікуватися і обов’язково займатися експансією західних ринків. 

Нова пошта робила певні кроки у цьому напрямку ще до війни запустивши послугу Нова пошта Глобал, але війна підштовхнула компанію до активніших та цілеспрямованіших дій у цьому напрямку. Протягом цих трьох місяців Нова пошта відкрила компанію в Польщі. Одним з головних драйверів цього відкриття була гуманітарна логістика, оскільки наявність польської компанії значно полегшувала можливість возити з Європи гуманітарні вантажі. Але за словами Вячеслава Климова, поступово ця компанія нарощуватиме і комерційну логістику. 

Укрпошта 

Неочікуваний крок з виходу на зовнішній ринок здійснила Укрпошта, відкривши власний магазин на Amazon. Таким чином Укрпошта стала першою поштовою компанією у світі, яка це зробила. Цю новину на свої сторінці у Facebook повідомив у гениральний директор Укрпошти Ігор Смілянський.

“Попри те, що в основному законі України не закріплено право українців мати доступ до майданчика Amazon, нам з командою дуже хотілось це право їм надати. Тим більш, там багато корисних речей для ЗСУ та ТрО. І ми будемо робити все, щоб ця мрія здійснилась. Але поки Амазон не йде до нас, ми вирішили піти до Амазону, щоб краще познайомитись з ним, перед тим, як привести його в Україну. Ми довго до цього йшли, і тепер наші клієнти по всьому світу, а особливо у США, зможуть долучитись до української мрії. І хто знає, може зовсім скоро на цьому майданчику, в магазині Укрпошти з’являться і ваші товари, які ми із задоволенням доставимо в США, здійснивши мрію виходу на світовий ринок!” – написав керівник держкомпанії.

Наразі в магазині Укрпошти на Amazon є марки з кораблем та “Мрією”, а також одяг і кепки з російським кораблем. Посилання на офіційний магазин Укрпошта в Amazon: http://surl.li/chpds

Чорноморка

До війни мережа Чорноморка налічувала 25 працюючих ресторанів, ще 26 – були у будівництві. На місяць компанія відкривала по чотири заклади під брендами Чорноморка, Селедочна, Анчоусна, Чебуречна і мала великі плани щодо подальшого розширення всередині країни. Але війна різко змінила фокус та пріоритети компанії. За словами засновниці та CEO Чорноморки Ольги Копилової, мережа не відкриватиме нових ресторанів в Україні, а натомість розширюватиметься в Європі.

Вже наприкінці квітня Чорноморка вийшла на європейський ринок – спочатку на ринок Молдови, а згодом – Румунії. 

У Молдові ресторан разом з місцевим партнером відкрили всього за три тижні. З відкриттям росторану в Румунії було більше складнощів через мовний бар’єр та відмінності у менталітеті. Однак мережа не збирається на цьому зупинятись і вже планує відкриття ресторанів у Варшаві та Кракові, ще два заклади у Румунії, два ресторани у Німеччині та по одному у Празі та Цюриху.

“Я не знаю, хто зараз може на європейському ринку порівнятися з нами за термінами окупності бізнесу”, – констатує Ольга Копилова.

GastroFamily Дмитра Борисова 

У середині червня засновник мережі ресторанів GastroFamily Дмитро Борисов оголосив про відкриття франшиз у різних країнах світу. Зокрема, франшизу можна купити у Польщі, Німеччині, Великій Британії, США, Канаді або ОАЕ. 

Як повідомив ресторатор на своїй сторінці у Facebook, обрати формат для франшизи можна в залежності від того, скільки партнери готові інвестувати в бізнес і які цілі ставлять перед собою: 

  • Food Point, кафе-ресторан зі швидкою доставкою (від 12 кв. м, необхідні інвестиції – від 30 000 євро) 
  • Ресторан з видачею страв за 300 секунд та доставкою за 15-30 хвилин (від 50 кв. м, необхідні інвестиції – від 50 000 євро) 
  • Фуд-хол GastroFamily Market, який об’єднує 3-7-10 ресторанних концепцій на одній локації (від 250 кв. м, необхідні інвестиції – від 250 000 євро) 

За франшизою можна буде відкрити заклади під брендами Білий Налив, БПШ, Chicken Kyiv, Mushlya, Varenyky Now, Oxota na Ovets, RONIN, Crab’s Burger, Philadelphia, “Шашлики, вино та друзі”, Ватра, Pinzarella, Dogs&Burgers або Коробка-бар. Компанія додатково надаватиме консультації зі сплати податків та допоможе знайти приміщення. При цьому українцям, які тікали від війни, пропонують особливі умови: 50% знижки на паушальний внесок (10 000 євро замість 20 000 євро) та звільнення від роялті на перші шість місяців.

“Ми з командою роками будувати технологічний бізнес, аби зараз франчайзі могли швидко відкритися в будь-якій точці земної кулі”, – написав засновник мережі ресторанів GastroFamily Дмитро Борисов

Холдинг !Fest

Продовжує експансію на європейський ринок і Андрій Худо. 1 травня він разом з партнерами відкрив новий заклад П’яна вишня у Варшаві за адресою Krakowskie Przedmieście, 31.

А 23 червня команда холдингу взяла участь у міжнародній кавовій виставці у Мілані, де на власних стендах презентувала європейській аудиторії каву власного приготування та кавові зерна українського обсмаження.

Lviv Croissants

 

Готується до виходу на європейський ринок й мережа Lviv Croissants. Власник Lviv Croissants Андрій Галицький вже має негативний досвід самостійного виходу на польський ринок. У 2018 році мережа вийшла в Польщу, але за рік  через помилки у виборі локації та асортименту неприбутковий заклад закрили. Тож цього разу бізнесмен організує свій бізнес із місцевими партнерами, які вже працюють на місцевому ринку багато років. «Зараз хочемо відкрити декілька закладів, щоб диверсифікувати ризики, якщо десь не попадемо з локацією, – каже Галицький, – Якщо модель буде успішна, то ми не будемо чекати рік, а одразу почнемо формувати пропозицію з продажу франшизи, зокрема тим, хто переїхав до Польщі та планує відкрити свій бізнес». Загалом вже цього року компанія планує запуск франшизи у Варшаві, Вроцлаві, Гданську та Гдині.

До того ж, після знаменитого візиту Анджеліни Джолі популярність мережі зашкалює, а виручка зросла на 20%. Андрій Галицький сподівається, що неочікуваний візит Джолі в Lviv Croissants допоможе мережі не лише закріпитися на польському ринку, а й полегшить вихід на ринок США, до якого ресторатор приглядається декілька років поспіль. Він вже знайшов потенційного партнера, з яким планує відкрити спільне підприємство цього року. «В маркетингу, можливо, будемо робити акцент на факті, що Джолі обрала нас, але якщо ми й використаємо історію для активізації продажів, то прибутки знову ж спрямуємо на благодійність», – запевняє Галицький. 

Ресторан Mriya в Лондоні

20 липня шеф-кухар Юрій Ковриженко разом з партнерами відкриває в Лондоні ресторан української кухні Mriya. Інтерв’ю з засновником ресторану з’явилось на порталі The Village. За словами Ковриженко, цей ресторан стане «гастрономічним посольством України»: у меню будуть українські страви в авторській подачі Ковриженка, який протягом тривалого часу популяризував українську кухню за кордоном за підтримки МЗС.

Mriya  буде працювати у форматі необістро з українськими стравами, але у авторських полегшених варіаціях. Наприклад, у закладі можна буде скуштувати кабачкові оладки зі страчателою, борщ у сезонних варіаціях та цитрусовий тарт. Очікується, що середній чек становитима 60-65 фунтів без вина чи напоїв.

Ресторан має 45 посадкових місць усередині, 18 на вулиці на літньому майданчику та невеликий сад.12 робочих місць на запуску планують використати для працевлаштування українців, які тимчасово перебувають у Великій Британії через війну.

Читайте також – 

Бойова франшиза: як швидко масштабувати бізнес у воєнний час


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Наталія Москалець, ДРЦ Ухтишка: Як зберегти бізнес у прифронтовій зоні та створити умови для його подальшого зростання та розвитку

Наталія Москалець, ДРЦ Ухтишка: Як зберегти бізнес у прифронтовій зоні та створити умови для його подальшого зростання та розвитку

Ухтишка – це дитячо-розважальні центри у форматі «біля дому». Наразі працює два ДРЦ у Павлограді в ТРЦ та ще чотири...
time icon  
  131
Усі новини ринку