Дослідження GfK: у 2018 році європейський ринок рітейлу зросте на 2,1%

Дослідження GfK: у 2018 році європейський ринок рітейлу зросте на 2,1%

25.05.2018 02:45
  329
rau

Номінальне зростання обороту роздрібної торгівлі на 2,1% прогнозується у 28 країнах-членах ЄС.

Згідно з дослідженням GfK, тенденції в окремих країнах будуть різнитись. Тимчасом як у таких країнах, як Франція, Іспанія та Угорщина, очікується відчутне зростання, країни з низькими темпами розвитку матимуть менш сприятливі умови через незначну інфляцію. Наводимо деякі висновки опублікованого дослідження роздрібного ринку європейських країн у 2018 році, яке здійснила компанія GfK.

Внаслідок Brexit європейська економіка зазнає серйозних змін на додачу до різних економічних і політичних проблем. Невизначеність майбутніх умов торгівлі з США викликає стурбованість щодо потенційного впливу на європейський експорт. «Усі європейські країни успішно скористалися з економічного зростання в 2017 році, – говорить д-р Йоханнес Шамель, керівник дослідження та спеціаліст GfK з роздрібної торгівлі. – Загалом ми очікуємо подальшого зростання стаціонарної роздрібної торгівлі в 2018, хоча в деяких країнах зростання обороту та підвищення цін взаємно покриють одне одного».

Ключові висновки дослідження

Купівельна спроможність. У 2017 році у 28 країнах-членах ЄС середня купівельна спроможність населення складала 16 436 євро, що відповідає номінальному зростанню на 1,9% в порівнянні з попереднім роком. Серед країн ЄС тільки у Великобританії купівельна спроможність зменшилась на 1,5%, що частково є результатом девальвації британського фунта.

Прогноз обороту на 2018-й. У 2018 році компанія GfK прогнозує номінальне зростання обороту на 2,1% у 28 країнах-членах ЄС. Це трохи нижче прогнозованого рівня інфляції. Завдяки постійному зростанню доходів, країни Східної Європи, що посідали провідні позиції у попередні роки, знову є лідерами в 2018 році. GfK передбачає стійкі темпи зростання в Болгарії (+5,3%), Угорщині (+6,0%), Чехії (+6,5%) та Румунії (+7,5%).

Інфляція. Хоча в 2017 році рівень інфляції становив 1,7%, 28 країн-членів ЄС знову наблизились до запланованого Європейським центральним банком (ЄЦБ) росту споживчих цін на 2%. Споживачам у багатьох східноєвропейських країнах, які долали дефляцію в попередні роки, довелося витратити більше на ті самі товари. Очікується, що ціни в країнах ЄС зростуть на 1,9%. Важливо зазначити, що цей прогноз не враховує ескалації торгового спору між ЄС та Сполученими Штатами.

Торгові площі. У 2017 році спостерігалося зростання абсолютного показника торгових площ у європейських країнах. Єдиним винятком були Нідерланди із зниженням показника на 0,4%. Проте інша картина спостерігається, якщо проаналізувати показник торгових площ на душу населення: у половині досліджуваних країн він не мінявся або навіть зменшувався. Показник торгових площ на душу населення сильно коливається по всій Європі. Наприклад, мешканці країн Бенілюксу мають більше ніж в два рази більше роздрібних торгових площ (1,48-1,64 кв. м), ніж мешканці Румунії (0,72 кв. м).

Прибутковість торгової площі. Як і у випадку з показником торгових площ на душу населення, дохідність торгових площ різниться по всій Європі. Наприклад, у Швеції вона скоротилася на 1,5% – до 6 євро/кв. м, і це поки що високий рівень. У Бельгії в 2017 році також спостерігалося зниження дохідності торгових площ, хоча падіння було відносно незначним – лише на 1,1%. Динамічне зростання дохідності торгових площ також дещо врівноважує зростання витрат на оренду на вузькому ринку комерційної нерухомості в країнах Східної Європи.

Читайте також

Темпи будівництва торгових центрів в Європі істотно знизилися – дослідження


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Олександр Черніцький, Mandarin Plaza Group: Чому доречно відкривати Ocean Mall навіть під час повномасштабної війни (+презентація 360)

Олександр Черніцький, Mandarin Plaza Group: Чому доречно відкривати Ocean Mall навіть під час повномасштабної війни (+презентація 360)

Олександр Черніцький, голова правління Mandarin Plaza Group, девелопера та оператора найбільших українських ТРЦ, зокрема,...
time icon  
  55
Усі новини ринку