Що буде з українським e-commerce в найближчі роки: прогнози Владислава Чечоткіна, Андрія Логвіна та інших

Що буде з українським e-commerce в найближчі роки: прогнози Владислава Чечоткіна, Андрія Логвіна та інших

29.03.2024 08:45
  1546
rau

Штучний інтелект, віртуальна реальність і кратне зростання: як розвиватиметься український ринок електронної комерції протягом наступних пʼяти років: роздуми засновників ключових гравців українського e-commerce: Rozetka, Kasta, Olx.

Про майбутнє торгівлі в інтернеті Forbes Ukraine поговорив із лідерами й інноваторами галузі. RAU публікує основні тези матеріалу.

Співзасновник та CEO Kasta.ua Андрій Логвін

Раніше була думка, що Amazon, умовно кажучи, бореться за гаманець клієнта, а соціальні мережі – за увагу. Виявилося, що насправді вони конкурують між собою. І, напевно, найбільший тренд, який ми бачимо, – соціальні мережі починають ставати великими маркетплейсами. Приклад – активний розвиток TikTok Shop, який цього року в Америці задекларував план доходу $17 млрд, це половина eBay. Instagram і Facebook пробували заходити в електронну комерцію, а TikTok показав, як це можна зробити.

Зараз почалася серйозна конкуренція між платформами, які були спрямовані на продажі, та соціальними мережами, які тримали увагу клієнта. Це відбувається протягом останніх двох-трьох років.

Потенціал українського e-com, якщо порівняти з Польщею, Туреччиною та іншими країнами, дуже великий. Ми як мінімум маємо подвоїтися в найближчі три роки. Ринок електронної комерції в Україні лише зараз починає структуруватися.

Раніше велика частина була чорною, не облікованою. Через введення обліку та відхід від оплати кешем стає зрозуміліше, у кого яке місце. А після того, як весь ринок стане білим, можна буде точно говорити про місце кожного гравця.

Що стосується глобальних гравців, то я не думаю, що хтось із них буде мати яйця зайти в Україну повноцінно. Саме повноцінно відкритися і розвиватися в країні, а не просто приймати тут замовлення.

Співвласник Rozetka і Prom Владислав Чечоткін

Є гіпотеза: щойно Україна переможе, одразу на наш ринок кинуться глобальні гравці. Думаю, такого не станеться. Якщо я помиляюся і умовний Amazon на український ринок прийде, то покупці від цього тільки виграють, як і внаслідок будь-якої конкуренції. А от Rozetka буде складно. Доведеться воювати з глобальними гравцями, причому в іншому полі.

На відміну від нас, у них є безлімітний доступ до дешевшого фінансування та хороші відносини зі світовими постачальниками. Але не забуваймо про невдалий досвід Amazon у Польщі. І амбіції там були великими, і ринок більший, ніж у нас. Але місцеві гравці гарно окопалися – так само як і ми в Україні.

В Україні ринок е-commerce розвивається. Особливість електронної комерції в тому, що чим бідніше покупець, тим у e-commerce більше шансів. Це відбувається через те, що купувати онлайн дешевше та покупець має більший вибір, ніж офлайн. Тому онлайн в Україні розвивається та збільшує частку ринку. Але зовнішніх інвестицій немає.

Я зараз не бачу революційних нових технологій, які змінять електронну комерцію. Скоріш за все, зміни будуть точковими, торкнуться маркетингу. Наприклад, створення контенту. Також з’являться сервіси, які за допомогою штучного інтелекту спростять вибір для покупця. Також ШІ дозволить оптимізувати велику кількість процесів, що вивільнить більше ресурсів на розвиток. Це дозволить зробити бізнес більш привабливим для інвесторів.

Регіональна менеджерка OLX в Україні та Центральній Азії Катерина Онищенко

Говорячи про те, що може змінити українську електронну комерцію, треба зважати на фактор війни. Актуальний виклик – допомогти користувачам подолати бар’єр низької купівельної спроможності. Такі моделі, як pay later, можуть стати рушієм для зростання. Надалі розвиватимуться ефективніші способи доставки.

Серед категорій здобудуть популярність товари, створені на базі платформ із поглибленим використанням ШІ. А також продукти, що поліпшуватимуть життя людям з обмеженими можливостями.

Кілька гравців заявляють про роботу над superapp. Суперзастосунки дуже популярні на Сході, але не прижилися в Європі. Там звикли: маркетплейс – окремо, квитки – окремо. Думаю, що Україна піде європейським шляхом: superapp навряд чи здобудуть популярність.

Cегмент e-commerce буде експоненційно розвиватись після війни. До нас прийдуть гроші з ЄС та США.

 Джерело – Forbes Ukraine


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Блиск поп-культури у кристалах Swarovski: як перша креативна директорка компанії змінює стратегію бренду

Блиск поп-культури у кристалах Swarovski: як перша креативна директорка компанії змінює стратегію бренду

Перша в історії креативна директорка компанії Swarovski Джованна Енгельберт працює над тим, щоб бренд став привабливим для...
time icon  
  152
Усі новини ринку