Відкриватися не можна закриватися: чи вигідно в Україні відкривати нові ТРЦ

Відкриватися не можна закриватися: чи вигідно в Україні відкривати нові ТРЦ

18.08.2021 08:00
  798
Володимир Тиравський

У першому півріччі 2021 року відвідуваність ТРЦ була на 20% нижчою, аніж за аналогічний докарантинний період 2019 року, але девелопери та рітейлери в унісон наполягають на доцільності відкриття нових та сучасних об’єктів з унікальною концепцією та розважальною складовою.

Як пише видання Commercial Property, під час виставки RAU EXPO-2021 більшість девелоперів та представників рітейл-операторів запевнили, що не переглядатимуть свої плани щодо відкриття нових чи реконструкції старих об’єктів. Хоча, за словами Максима Гаврюшина, операційного директора девелоперської компанії Budhouse Group, карантин ускладнив підписання договорів, викликав затримки із поставками обладнання та відтермінував дати запуску нових ТРЦ.

Водночас він зазначає, що попри відсутність переваг, відкривати нові об’єкти потрібно, щоб розвивати ринок. Таку думку поділяє і Рената Якубченієне, генеральний директор ТРЦ і БЦ Retroville. «Відкриття нашого ТРЦ минулого року відбувалось у два етапи і незважаючи на складну ситуацію, воно виявилось успішним. Ми ризикнули і нині чітко бачимо, що це рішення було правильним», – зазначає Якубченієне.

У консалтинговій компанії Colliers International Ukraine підкреслюють, що нові ТРЦ є затребуваними на ринку, але якщо в одному регіоні масштабний проект може викликати wow-ефект, то в іншому регіоні може якісно не наповнитися рітейлерами. «Успіх нового ТРЦ залежить від грамотної команди менеджерів, яка розуміє ситуацію на ринку, важливість кооперації та домовленостей з операторами. Нині такі команди мають враховувати тенденцію соціалізації ТРЦ та вміти домовлятися з метою залучити якісний тенант-мікс», – вважає провідний експерт з торговельної нерухомості Colliers Ukraine Ігор Заболоцький.

Девелопери в унісон наполягають на доцільності відкриття нових та сучасних ТРЦ з унікальною концепцією, оскільки вони мають усі шанси переманити до себе потоки споживачів на тлі загального зниження відвідуваності на ринку торгівельної нерухомості. Наприклад, новий ТРЦ Nikolsky у Харкові може похвалитись найбільшим атріумом площею 3200 кв. м, медіафасадами на 500 кв. м, інтерактивною підлогою на 100 кв. м, стилізованими дзеркалами у санвузлах для селфі та скульптурою «інстраграмниці» на одному із поверхів.

Також у ТРЦ максимально залучатимуть розважальних операторів: ось, наприклад, київський ТРЦ Respublika Park виділятиметься серед інших критим парком живих рослин та масштабним розважальним центром Neopolis на 11 000 кв. м із понад 30-ма атракціонами, зокрема для людей з обмеженими фізичними можливостями.

Карантинні обмеження посилили зв’язок між офлайн- та онлайн-рітейлом, тому ТРЦ повинні розвивати системи click&collect, поштомати та маркетплейси. Ринок онлайн-торгівлі в Україні, за словами Андрія Логвина, засновника інтернет-маркетплейсу Kasta, до 2023 року може досягнути 12% від усього товарообігу. Проте топ-менеджери ТРЦ упевнені в домінуванні фізичних магазинів і яскравим цьому підтвердженням є сплеск відвідуваності після локдаунів.

«Люди могли витратити гроші на онлайн-покупки, але цього не сталось. В інтернет-магазинах купують переважно електроніку і товари для дому, а ось одяг люди як і раніше хочуть купувати офлайн. Пріоритетом для представників покоління Z залишаються емоції та живе спілкування, і тому вони хочуть приходити в ТРЦ, щоб весело проводити час, побачити й придбати товар. Навіть люди, народжені у цифрову епоху, віддають перевагу ТРЦ і покупкам офлайн. Отже, фізичним магазинам поки нічого не загрожує», – прогнозує Михайло Нечипорчук, виконавчий директор ТРЦ River Mall.

Оптимістичні настрої панують і серед девелоперів, і серед рітейлерів, оскільки Україна досі приваблює міжнародних операторів завдяки величезній чисельності населення та його унікальній здатності адаптуватись до будь-якої економічної ситуації. Українці уже втомились від перманентних криз і прагнуть відволіктись та розважитись у сучасних ТРЦ.

Повну версію статті можна прочитати за посиланням

Читайте також –

Онлайн не пройде: чому торгівля не піде з офлайну, а тільки зміцниться


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку