Retail hacks by Arricano: Фуд-холи в Україні – минуле, сьогодення і майбутнє

Retail hacks by Arricano: Фуд-холи в Україні – минуле, сьогодення і майбутнє

28.12.2018 08:10
  1250
rau

Анна Чуботіна, директор департаменту торгових площ компанії Arricano Real Estate Plc, вважає, що в Україні є потенціал для розвитку традиційного для інших країн, і відносно нового для нашої країни, формату – фуд-холів.

Цей матеріал також доступний російською мовою

З розвитком культури їжі поза домом і зростанням доступності ресторанного харчування, змінюються вимоги споживачів до якості, корисності, різноманітності та «зірковості» кухні. Все це сприяє подальшій еволюції F&B сегмента, розвитку існуючих форматів, їх змішування.

Насичення торговельними площами, необхідність оновлення діючих концепцій проектів, міських ринків і фуд-кортів сприяли появі фуд-холів. Цей формат став гастрономічної візитівкою багатьох міст по всьому світу. У США тільки до кінця 2020 року кількість фуд-холів може перевищити 200. Цікаві проекти з’являються в Європі та в Азії. В Україні перший фуд-хол відкрито рік тому в Одесі, а найближчим часом перший такий проект відкриється й у Києві. За різними даними в столиці в розробці знаходяться ще до 10 локацій.

Фуд-хол – це єдиний гастрономічний простір, як правило, виконаний в одному стилі. Об’єднує різноманітні  кухні, перебуває в управлінні однієї компанії, ресторатора або шеф-кухаря и пропонує різні кухні. Поряд з кулінарними форматами приватних підприємців, або окремими точками, на фуд-холі можуть бути представлені концепти відомих рестораторів. Наприклад, Canalla Bistro іменитого шефа Ricard Camarena, відзначеного трьома зірками Michelin і трьома Redsol Suns, в гастропросторі La Platea Madrid.

Крім легкої доступності, для фуд-холу важливо саме місце, яке зможе додати позитивний сustomer experience. Часто це колишні продуктові ринки, але можуть бути й інші об’єкти. Головне – архітектура, історія та можливість переформатувати простір під сучасні вимоги. Так Time Out Market у Лісабоні розташований в старовинному 136-річному будинку Mercado da Ribeira. Foodhallen в Амстердамі – колишнє трамвайне депо, а Eataly в Турині – завод з виготовлення вермуту.

Такі проекти повертають життя не тільки об’єктам, які втратили комерційну привабливість, але й здатні ревіталізувати цілі міста. Markthouse в Олтринчемі, відкритий у старому приміщенні ринку, став якорем, який буквально відродив місто. Завдяки успіху цього фуд-холу у місті відкрилися нові рітейлери й оператори F&B, повернулися туристи. Маthallen в Осло – ядро успішного мixed-used проекту ревіталізації міської частині, що об’єднав і архітектуру, і цікаві формати. La Platea Madrid знаходиться у центральній частині міста в пішохідній доступності від основних торгівельних вулиць міста, його відкрито у 2014 році на місці кінотеатру. Простір об’єднує 20 кухонь на 4-х поверхах, розташованих амфітеатром навколо сцени.

Одеський міський ринок їжі, відкритий в будівлі банку: ще один приклад того, як будівля, її архітектура, інтер’єрні рішення додають родзинку до проекту, перетворюючи його в магніт для городян і гостей міста. Kyiv Food Market буде відкрито у будівлі 1801 року в центрі столиці.

Наступний етап розвитку фуд-холів – відкриття у торгівельних центрах. Ініціаторами частіше виступають девелопери, яким необхідно залучити відвідувачів, виділиться у конкурентному середовищі, завоювати серця та гаманці покупців. На таких ринках як український, на даному етапі розвитку, девелоперам з великою ймовірністю доведеться взяти на себе управління об’єктом і пройти шлях від розробки концепції та залучення операторів ресторанних проектів до управління. Тут питання не тільки інвестицій, а й кваліфікації. Буде недостатньо знайти оператора ресторанного формату та запропонувати йому локацію у проекті в оренду. Потрібно буде розібратися у специфіці ресторанного бізнесу, вивчити схожі проекти в інших країнах і, можливо, залучити консультантів з досвідом реалізації таких форматів.

Переваги для девелопера

  • Якірна функція. Фуд-хол не тільки генерує трафік, але й сприяє збільшенню конверсії наявного трафіку;
  • Відмінність від конкурентів та позиціонування. Можливість експериментувати з новими ресторанними форматами, які тільки з’явилися або існують в єдиному варіанті, дозволять створити унікальну пропозицію і досвід;
  • Лояльність. Збільшення постійних клієнтів за рахунок кастомізації пропозиції. Гостям будуть запропоновані унікальні гастрономічні формати, які не повторюються на фуд-кортах інших торговельних центрів. Як наслідок, буде збільшуватися тривалість перебування та частота візитів;
  • Короткі договори оренди. За рахунок такої гнучкості формат може швидко змінюватися, враховуючи сезонність та зміну гастрономічних уподобань, також можна експериментувати з новими кухнями;
  • Ефективний інструмент комунікації з поколіннями Y і Z, бо їм близькі гнучкі простори із демократичною пропозицією. Для них фуд-хол – кулінарний коворкінг з майстер-класами, концертами, різноманітними заходами. А вони – ядро ​​наших покупців у найближчі роки.

 Переваги для орендаря

  • Низький поріг входу, бо капітальні інвестиції у будівлю робить власник проекту, а часто – й передає в оренду готову кухню з усім обладнанням – заїжджай і починай готувати;
  • Короткі договори оренди дають можливість протестувати свої ідеї без великих юридичних і фінансових ризиків.

А для відвідувачів таких форматів переваги очевидні. З’являться нові улюблені комфортні місця для зустрічей з рідними, друзями. Місця, які будуть радувати, надихати і, головне, – де будуть смачно годувати!

Читайте також –

Retail Hacks by Arricano: Як не наступити на репутаційні граблі. Кейс ДРЦ Fly Park


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку