10 цитат співзасновника Нова пошта Володимира Поперешнюка про e-commerce

10 цитат співзасновника Нова пошта Володимира Поперешнюка про e-commerce

07.06.2017 09:00
  1019
Микола Маранчак

Співзасновник найбільшого приватного оператора доставки Володимир Поперешнюк про ситуацію з митницею, доставку із США, Укрпошту, почтоматах і чергах на Нова пошта.
Минулого тижня співробітники ГФС заблокували роботу сектору митного оформлення міжнародних експрес-відправлень Нова пошта. Податківці не висувають компанії ніяких претензій, однак і не розмитнюють посилки, що прийшли з китайських і американських інтернет-магазинів. Співвласник компанії Володимир Поперешнюк поділився з Фокусом своїм баченням причин того, що відбувається. Rau.ua вибрала найцікавіші висловлювання відомого бізнесмена.

Про ситуацію на митних складах Нова пошта

Фіскали розбираються між собою на нашому митному терміналі. Одні митники перевіряють роботу інших. Іноді пропускають наші посилки, але роблять це дуже повільно. Такий своєрідний “італійський страйк”. Начебто і не блокують вантаж, не стоять автоматники, але працювати ти не можеш, по 10 посилань в день виходить. В результаті станом на кінець минулого тижня в терміналі накопичилося близько 80 000 нерозмитнених відправлень.

Про державу і бізнес

Те, що відбувається на митному терміналі — прекрасна ілюстрація взаємовідносин людей і держави в нашій країні. Я якось підрахував, що в ціні, яку клієнти платять за послуги НП, близько 30% — прямі податки, акцизні збори і соціальні відрахування. Якщо я віддаю державі третину своєї виручки, мені здається, маю право на якісний сервіс, на те, щоб адміністрування податків не завадило моїм бізнес-процесам. У мене і так головний біль; чому держава, яка існує за мій рахунок, повинно мені його додавати?

Про доставку з США

Якщо ми хочемо розвивати сегмент доставки з США, потрібні прямі рейси в Київ і міста-мільйонники. Інших варіантів я не бачу. Зараз відправлення йдуть з сортуванням у Франкфурті, але це проміжний варіант. Все одно ми прийдемо до прямих рейсів. Я сподіваюся, що в 2020 році ми запустимо цей напрямок. Поки у нас немає такого потоку, щоб завантажити літак, але в цілому перевозити щодня по 20-50 тонн вантажу з США або Китаю цілком реально. Для відправлень невеликого розміру і вартістю понад $100, тобто здебільшого електроніки, така доставка цілком виправдана.

Про бізнес-середовищі та зарубіжний рітейл

Через податківців та інших перевіряючих бізнес-середовище в Україні нагадує тераріум. Українські компанії вже якось пристосувалися існувати в ньому. Але у більшості західних компаній “договорняки” з чиновниками суперечать бізнес-моделі. Ці компанії орієнтовані на створення цінностей і роботу з клієнтами, а не переговори з умовним пожежником. Тому вони просто не заходять сюди.

Про конкуренцію

Якщо в Україну почнуть масово заходити західні компанії, зросте конкуренція, впадуть ціни, доведеться платити більш високі зарплати… У висококонкурентному середовищі багато хто з українських бізнесів помруть або сильно “схуднуть”. Хоча зараз на тлі слабкої конкуренції вони виглядають непогано. Тому їх власникам немає сенсу боротися за збільшення конкуренції, якщо вони вже навчилися жити в українських реаліях і особливо не напружуючись отримують непогану маржу.

Про персонал

При всіх владах для мене головною проблемою бізнесу була дуже низька кваліфікація працівників. І ця проблема не вирішується. Практично за всіма спеціальностями дефіцит компетентних людей. У нас зараз створено три корпоративних університети: для лінійних працівників і операційних менеджерів, для фахівців і менеджерів середньої ланки і для малих підприємців, для наших клієнтів. Всі вільні ресурси ми змушені витрачати на поліпшення бізнес-освіти як працівників, так і клієнтів.

Про почтомати

Я вірю в почтомати. По суті, це варіант доставки “до відділення”. На доставку “до відділення” у нас припадає 90% відправлень. Лише 10% — доставка “двері в двері”. Послуга повинна бути затребувана на ринку.

Про невдачу польської компанії Inpost з почтоматами
на українському ринку

Припускаю, що вони робили щось не так. Що конкретно — зможу сказати через півроку, коли протестуємо цю послугу.

Про черги на Нова Пошта

Ненавиджу черги. Моя мета — швидкість обслуговування за 30 секунд. Тоді черг не буде. У пілотних відділеннях це виходить.

Про Укрпошту

Ми не забрали у Укрпошти жодного клієнта. Коли в 2001 році виникла Нова пошта, ми з нуля розвивали новий сегмент послуг, якого не було в країні. Що стосується конкуренції, ми серйозно ставимося до всіх гравців на ринку доставки. Дивимося, що вони роблять, аналізуємо, пропонуємо щось краще. Це драйвер розвитку. Тому зміни в Укрпошті для нас виклик, додаткова мотивація розвиватися.

10 тез Владислава Чечоткіна про проблеми української митниці


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку