Аналітика Nielsen: Як розвивається український ринок безалкогольних напоїв

Аналітика Nielsen: Як розвивається український ринок безалкогольних напоїв

23.05.2017 01:24
  1573
Ukrainian Retail Association

Український ринок безалкогольних напоїв за останній рік зріс, цю категорію товару українці здебільшого купують в гіпер – і супермаркетах.

За інформацією дослідницької компанії Nielsen в період з квітня 2016 року і по березень 2017-го ринок безалкогольних напоїв (мінеральна вода, солодка газована вода, холодний чай і енергетичні напої) України зріс на 15,25% у грошовому вираженні і на 4,7% в обсягах проданих літрів. Обороти продажів категорії безалкогольних напоїв роком раніше також демонстрували зростання (+26,17%) в грошовому вираженні, але падіння (- 4,16%) в натуральному. Аналітики Nielsen вважають, що основною причиною для позитивної динаміки стало уповільнення зростання цін на українському ринку для всіх безалкогольних напоїв порівняно з минулим роком: +10,08% за літр у 2017-му проти +31,65% роком раніше.

У Nielsen також звертають увагу на невелику, але дуже активно зростаючу категорію, таку як – енергетичні напої. За рахунок недорогих брендів, що розвиваються, ця категорія збільшила продажі в літрах на 16,9% і стала лідером зростання в обсягах серед всіх безалкогольних напоїв.

За словами керівника відділу по роботі з виробниками безалкогольних напоїв, пива і молока компанії Nielsen в Україні Сніжани Абдулліної, зараз ринок безалкогольних напоїв – один з небагатьох, що показують позитивну динаміку.

«За зростанням ринку безалкогольних напоїв, який спостерігається в Україні, стоять титанічні зусилля виробників, що працюють в умовах інфляції і з акцентом на силу бренду, привабливі цінові пропозиції і нові варіації напоїв у відповідь на потреби вітчизняного споживача та популяризацію культури споживання. Наприклад, солодка газована вода та енергетики без цукру створені для активного споживача, який веде здоровий спосіб життя і стежить за калоріями, при цьому продовжує пити свій улюблений напій», – зазначає Сніжана Абдулліна.

Роздрібні тенденції

Згідно дослідження Nielsen, в кожній з категорій групи безалкогольних напоїв представлені продукти власних марок торгових мереж. При цьому аналітики компанії відзначають, що в енергетичних і солодких газованих напоях продажі приватних марок в літрах ростуть на 22% і 32,8% відповідно. У той же час в мінеральній воді і в холодному чаї частка продажів падає на 8,5% і 6,5% відповідно. На думку експертів, це свідчить про сприйняття власних торгових марок споживачем все ще як продуктів за більш доступною ціною.

 

В каналах торгівлі також відбуваються зміни – помітне зростання продажів і важливості каналу сучасної торгівлі – супер\гіпер\мінімаркети. При цьому помітно падіння каналів традиційної роздробу не тільки за важливістю, але і в натуральному, і грошовому вираженні.

Так, найбільший канал традиційної роздробу – продовольчі магазини – став продавати менше безалкогольних напоїв в обсягах на 2,5% за період з квітня 2016-го по березень 2017 року порівняно з таким же періодом 2015-2016.

«Що впливає на тенденцію? По-перше, ціна, яка історично вище, ніж у сучасному роздробі, росте швидше в традиційних каналах торгівлі і, судячи з реакції споживачів, змушує їх робити покупки напою в більш дешевому магазині. По-друге, цінові акції, якими стимулюють продажі в мережевих магазинах, переманюючи споживачів з інших каналів торгівлі. По-третє, широкий і актуальний асортимент, який має все більше значення для українського споживача», – пояснює Сніжана Абдулліна.

Читайте також – 

Аналітика Nielsen: На що витрачає і як економить український споживач


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку