
Фаст-фуд, гідний короля: історія успіху мережі Burger King


Протягом першого півріччя 2022 року мережа Varus планує відкрити близько 100 невеликих магазинів, куди можна спуститися в капцях і купити набір продуктів, потрібних просто зараз.
Наталія Азюковська, виконавча директорка мережі Varus у своїй колонці на Forbes розповіла, чому невеликі магазини зараз вигідніше відкривати, ніж супермаркети, скільки таких магазинів вони планують відкрити найближчим часом, як удосконалюють клієнтський шлях у торгових залах, тестують власну доставку та мобільний додаток, а також планують запустити даркстор. RAU пропонує ознайомитись з цією колонкою.
Гіпермаркети – це минуле. Подивіться на світ: Small is beautiful – французький Ашан і британська Tesco великі формати більше не розвивають. Супермаркети теж стають компактнішими. Якщо раніше торговий зал супермаркету був у середньому 3000 кв. м, то зараз – 1700 кв. м. Ми не плануємо відкривати великі торгові точки, як раніше.
Об’єкти площею від 2000 кв. м приносять три чеки на квадратний метр на добу. Магазин на 300 кв. м – 10 чеків на квадратний метр. Малі магазини можуть мати вищу маржу, тому що клієнт готовий платити більше за товар, який знаходиться поруч із домівкою.
Продуктових магазинів в Україні менше, ніж у Польщі, але достатньо для того, щоб покрити попит. Минув час, коли ніша офлайн була настільки порожньою, що ефективність не мала значення.
До пандемії ми почали розвивати новий формат – магазини на 300–500 кв. м. А у 2020‑му – майданчики to go, невеликі магазини площею 50 кв. м у місцях із великою прохідністю. У 2022‑му запустимо маленькі магазини біля дому, площею до 150 метрів, куди можна спуститися в капцях і купити набір продуктів, потрібних просто зараз. До середини літа 2022 року розраховуємо відкрити близько 100 магазинів невеликих форматів.
Ми весь час думаємо, як прискорити процес купівлі. Важливими елементами програми є встановлення кас самообслуговування, максимально упакований товар, ваги з екраном тачскрін.
Удосконалюємо клієнтський шлях у торгових залах. Покупець хоче інтуїтивно розуміти, де і що стоїть. В інтернет‑магазині прагнемо, щоб людина знаходила потрібний товар із мінімальною кількістю ітерацій.
Продаємо на платформі, яку під час пандемії написали за два тижні. Її було зроблено «на колінці», розробляємо нову. І хоча поки що частка онлайн‑замовлень невелика, сьогоднішні зусилля спростять роботу на наступному етапі, коли люди забажають купувати, не виходячи з дому.
Тестуємо власну доставку. У нових супермаркетах частину залів переобладнали під точки збирання та фасування, поставили окремі каси. Плануємо додати доставку готової їжі з кафе. Наразі це важко зробити, все готується з‑під ножа. Дописуємо програми, які допоможуть краще планувати.
На черзі – додаток для мобільної каси та збирачів онлайн‑замовлень. Він показуватиме збирачеві місце, де лежить товар, або сигналізуватиме про завершення роботи над замовленням. Це скоротить кількість несвоєчасно зібраних пакетів (зараз– 35% від усіх замовлень).
Наступний крок – відкрити даркстор у Києві чи Дніпрі. Завдяки цьому кількість затримок має впасти до 1–2%.
Glovo – найбільший з онлайн-конкурентів для нас. Він відкрив даркстор в Україні. Наша перевага – це фізичні магазини. Ми можемо експериментувати з асортиментом і тестувати його затребуваність на діючих точках.
Їхня ж перевага – у доставці. Але в асортименті їм доступна лише аналітика з роздробу, з яким вони працювали. Це лише частина інформації. Вчитимемося у них швидкої доставки, а вони у нас – формування асортименту.
Читайте також –