Михайло Меркулов, Arricano: Глобальні зміни в принципах роботи ТРЦ і як їх використовувати

Михайло Меркулов, Arricano: Глобальні зміни в принципах роботи ТРЦ і як їх використовувати

09.03.2017 02:05
  453
Ukrainian Retail Association

Генеральний директор Arricano Real Estate Plc Михайло Меркулов про «тектонічні» зміни в галузі, головні тренди на ринку і нові можливості.

СЕО Arricano Михайло Меркулов прийняв участь у «CIS BANKERS T10 Форум: банкінг, фінанси, інвестиції, нерухомість», який відбувся 3 березня. У ході події Михайло звернув увагу учасників форуму на те, що бізнес-модель торгових центрів «збудував-здав-отримуєш дохід від оренди» останні кілька років не працює: в галузі почалися серйозні зміни. За словами Меркулова, вони призвели до того, що для багатьох банків фінансування нерухомості потрапило до “червоної зони”. Щоб управляти змінами, їх треба розуміти і використовувати.

«На ринку, де відбувається стагнація, Arricano другий рік поспіль показує збільшення операційного прибутку в доларах більш, ніж на 20% завдяки тому, що ми враховуємо зміни в галузі і правильно вибираємо точки докладання зусиль управлінської команди», – підкреслив Михайло Меркулов.

При цьому він виділив низку значущих змін у галузі, які слід враховувати при розвитку бізнес-моделей:

  • У всій галузі – і в Україні, і в світі – відбувається margin compression: в Україні вплинула економічна ситуація, падіння попиту, девальвація. У світі більш чітко проявляється наступний факт: фізична дистрибуція товарів, яка відбувається через торгові центри, перестала бути єдиним дистрибуційним ланцюжком. Зараз можна зробити покупку, використовуючи інтернет і гаджети, наприклад, смартфон, ігрову консоль. Фізичний офлайн магазин перетворився в медіаканал , де покупець може отримати brand experience і product experience. Факти говорять, що електронна комерція зростає на 25% в рік, глобальна комерція демонструє приріст на 5% в рік.
  • Ще один аспект, який слід враховувати, – це персоналізація, формат спілкування з покупцем, який забезпечує маржу за рахунок customer experience, за рахунок поліпшеного сервісу, за рахунок розуміння свого клієнта. Тут маржа вище, але обсяг менший. У західних торгових центрах замість великих складів (а магазини мас-маркет – це не що інше, як склади) з’являються шоу-руми. В Україні аналог шоу-руму – це brand store, наприклад, магазин техніки, де можна подивитися гаджет, спробувати функціонал, проконсультуватися. Те ж саме в fashion ритейлі: вас зустрічають шампанським, садять у крісло, створюють атмосферу. Шоу рум – це елемент customer experience, який створює рітейлер. Це трудомістко, але працює.
  • Digital Divide – сьогодні найгарячіша тема, з якою офлайн магазинам ще належить навчитися працювати. Покупець розпещений швидкістю, послугами, якістю покупок. Покупець очікує від офлайн магазинів такої ж швидкості й якості, як і в інтернеті. Сьогоднішній відвідувач торгівельних центрів – представник середнього класу, соціалізований, гаджетизований, для нього час дорожчий, ніж гроші. Тому сервісний сегмент в торгівельних центрах – це аспект для розвитку.
  • Традиційні для аналізу бізнес-моделі показники розвитку об’єкта торговельної нерухомості, наприклад, розміри орендних ставок і трафік, вже не є такими однозначними для оцінки успішності об’єкта. Трафік може вводити в оману. У нас по всіх об’єктах групи в 2016 році трафік зберігся на тому ж рівні, що і в 2015 році, але орендний дохід зріс, як і товарообіг орендарів.

Висновок простий – для оцінки успішності об’єктів торговельної нерухомості необхідно враховувати зміни в галузі, глибше вивчати бізнес-модель рантьє, зміни показників у динаміці, стратегію розвитку об’єкта, якість управлінської команди, здатної розвивати бізнес і забезпечити досягнення планових показників.

За матеріалами прес-служби Arricano

Читайте також –

Кейс: як ТРК Arricano за рік збільшили кількість фоловерів в соцмережах на 90%


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку