METRO проти Фуршету та інші приклади троллінгу серед українських продуктових мереж
Ніщо так не пробуджує креатив, як котики, особливо ті, що прогулюються по супермаркету іншого оператора.
Ще зовсім недавно пожартувати над конкурентом серед українських рітейлерів вважалося поганим тоном. Консерватизм, відсутність уяви і почуття гумору вкрай рідко дозволяли їм робити випади в сторону конкурентів. Багато хто і зараз воліють відмовчатися, однак епоха соцмереж внесла свої корективи, і тільки за останній рік можна назбирати не завжди смішні, але точно сміливі жарти маркетологів, які зважилися на тролінг заради того, щоб розважити підписників. RAU вирішила поділитися свіжим прикладом, а також згадати інші не менш відомі ситуації за останній час.
METRO vs Фуршет
Все почалося 16 серпня, коли користувач під ніком “2244” виклав на Yоutube відео з котом, який прогулюється по цукру в Фуршеті. Підпис до відео був більш, ніж провокативний: “Кіт пісяє в цукор в Київському супермаркеті ФУРШЕТ. А бабки ж потім за нього будуть битися”. Відео зібрало близько 30 000 переглядів і більше 200 коментарів. І так про нього й забули б, але тему підхопили соцмережі, а ТСН навіть зняв спеціальний сюжет для випуску новин на каналі 1+1.
В Фуршеті не змусили себе довго чекати. Вже на наступний день в Facebook з’явилася публікація, в якій мережа вибачилася за інцидент в київському магазині на проспекті Перемоги, 94/1, представила акт списання непридатного товару і додала, що кота не лише піймали, але і знайшли йому новий будинок, про що пізніше детально рассказали у додатковій публікації і навіть поділилася свіжими фото котика. Ситуація миттєво стала показовим кейсом, так як мережі дійсно вдалося позбутися від негативу навколо ситуації і навіть обернути її на свою користь. Вже кілька днів потому Фуршет навіть пожартував над темою.
https://www.facebook.com/furshetcom/photos/a.1803381236592076.1073741828.1800595056870694/1943023189294546/?type=3&theater
Про ситуацію стали забувати, поки за неї не взялися креативщики з конкуруючої компанії. 31 серпня METRO Cash & Carry Ukraine зробила публікацію в Facebook зі злорадствующим підписом: “Хто дзюрить у твої харчі?” Публікація за добу зібрала в чотири рази більше лайків та коментарів, ніж всі попередні пости Фуршет і оживила тему.
https://www.facebook.com/metro.ua/photos/a.428092283962597.1073741829.415265051911987/1275131969258620/?type=3&theater
Ілюстрація викликала жваву дискусію, але обговорювали вже не інцидент в Фуршеті, а те, наскільки етично тролити конкурентів і який з супермаркетів краще або гірше.
Що б не було ключовим задумом креативників METRO, тролінг отримав вірусний ефект, якого зазвичай не вистачає торговим мережам і зіграв швидше за все на руку обом компаніям. Любителі дотепів отримали свою порцію задоволення, а торгові мережі привернули до себе увагу.
THRASH! vs АТБ
У 2016 році Fozzy Group запустила мережу дискаунтерів THRASH!, яка миттєво стала сприйматися як конкурент АТБ-маркет. На початку червня 2016 року АТБ випустив рекламне відео, в якому рекламує оновлений дизайн дискаунтера. Згідно з відео, в нових магазинах працюють не звичайні продавці і касири, а фокусники, жонглери, клоуни та акробати. Через два тижні в THRASH! вирішили потролити АТБ. У мережі випустили відео «Жодних фокусів» від THRASH!, в якому натякають, що головне у дискаунтерів — це доступні ціни. Вийшла “битва дискаунтерів” (дуже по кіношному звучить).
Ашан vs всі-всі-всі
Траплялися протистояння і між фанатами торгових мереж. Так, в останній тиждень жовтня 2016 року на сторінці АШАН Фан-клуб у facebook з’явилися неоднозначні листівки, які так чи інакше обіграють назви конкуруючих мереж продуктового роздробу. Деякі з них виявилися досить забавні.
Користувачі неоднозначно сприйняли креатив від “фанів Ашан”: хтось схвально відгукувався, а хтось жорстко критикував картинки і закликали звільнити SMM-менеджера компанії. Інші просто запаслися попкорном і стали чекати розвитку подій.
Сам рітейлер на офіційній facebook-сторінці Ашан Україна поспішив відхреститися від ініціативи, заявивши, що не має ніякого відношення до АШАН Фан-клуб, і жодним чином не підтримує подібні жарти. «Вони (матеріали – прим.ред.) – суперечать етиці нашої компанії і нашу повагу до конкурентів», — йдеться в повідомленні.
У той же день на «наїзд» фанів французької мережі відповіли Еко Маркет і Varus. Піарники Еко Маркету відреагували досить жорстко, прозоро натякнувши на неадекватність укладачів провокаційних картинок. Varus вважав за краще зіграти роль кота Леопольда, закликавши всіх жити дружно. І чомусь зробивши відсилання до мережі Billa.
Що примітно – у вихідному «огляді конкурентів» фани Ашан обійшли стороною і Еко Маркет, і Varus. Побачивши реакцію, «тролі» негайно виправили цей недолік. Заодно прихопивши та деяких інших рітейлерів, не порушених першим постом.
В цей раз почуття гумору авторам картинки змінило. Якщо жарти над Мегамаркетом і Там-Там цілком можна оцінити і посміятися.
То відповідь фанів Еко Маркету і Varus навряд чи заслуговує добрих слів і явно надає поганий смак всієї затії: так над конкурентами не жартують, це вже не відповідає етиці «рекламних воєн».
Втім, в даному випадку вони (автори) хоча б не опустилися до рівня власного «досягнення» у випадку з мережею BILLA. Гумор в стилі Євгена Петросяна здатний зіпсувати будь-яку хорошу ідею. Тим більше в інтернеті, де прізвище «Петросян» вже давно стала номінальним.
Характерно, що крім Еко Маркету і Varus ні одна з мереж ніяк не відреагувала на «пустощі» фанів Ашан. Що, втім, не виключає появи «неофіційних» жорстких відповідей – з боку шанувальників мереж. З іншого боку, акуратний підхід до креативних розіграшів з боку українських компаній, швидше за все, швидко відправить в історію і цей цікавий випадок «рекламного троллінгу».
Читайте також
https://rau.ua/e-commerce/novoe-eldorado-trollit-rozetka-ua/