Маркетплейс з нуля: Як вибрати нішу і яких помилок остерігатися – досвід засновників Dobovo

Маркетплейс з нуля: Як вибрати нішу і яких помилок остерігатися – досвід засновників Dobovo

22.06.2017 11:16
  450
Ukrainian Retail Association

Останнім часом історіями про успішні стартапи складно когось здивувати. Але читаючи черговий матеріал про перемоги і досягнення, люди рідко замислюються про зворотній бік шляху до успіху.

Засновники сервісу добового бронювання житла Dobovo.com Дмитро Малахов і Володимир Безлюдний поділилися помилками і уроками, які вони мали з власного досвіду в статті для порталу delo.ua.

Фінансова яма – відмінний стимул почати щось робити

Ідея створити інтернет-проект виникла не спонтанно. Все почалося з того, що ми з партнером залишилися без роботи і без грошей – відмінний стимул для того, щоб почати щось робити. Спочатку ми пробували працювати в декількох напрямках, щоб зрозуміти, який формат може бути прибутковим. Це був створений нами ресурс для бронювання квартир, сервіс для замовлення подарунків і сайт холодильного промислового устаткування. Як показав досвід, сайт бронювання житла виявився одним з найбільш прибуткових напрямків в Україні.

У момент, коли ми починали, а це було в 2004 році, ніша подобової оренди житла в Україні була вільна. Booking.com тільки зайшов на ринок України і здається навіть не здогадувався, що в Україні є така велика кількість житла, яке здається подобово. Гріх було цим не скористатися.

Від себе хочемо сказати всім підприємцям-початківцям, які сумніваються у виборі ніші і запуску нового стартапу: зважте всі “за” і “проти” і добре проаналізуйте ситуацію на ринку товарів або послуг в тій сфері, де ви впевнені, що у вас є конкурентна перевага .

Потрібно діяти, навіть якщо ви будете помилятися

Отже саме на реалізації сайту бронювання житла ми і зупинилися. Спочатку у нас був проект агенції нерухомості, де ми виступали лише в ролі посередників не тільки в питанні бронювання, а й розміщення. Тобто, ми не могли контролювати всі процеси в орендованій квартирі, а лише брали з гостя додаткові відсотки за оренду квартир. В результаті, у нас постійно відбувалися ситуації, коли гість був незадоволений. Він не міг підключитися до мережі інтернет або у нього раптово закінчувалась гаряча вода. Тому наш перший проект uaapartments.com приносив більше негативу, ніж задоволення.

Через деякий час ми вирішили його закрити, хоч він все ще був для нас прибутковим.

Новий підхід до існуючої ідеї

Якщо згадати наш перший досвід з технічної точки зору, то він також не був успішним. Перший варіант ресурсу бронювання житла подобово в Україні був досить сирий. Ми вирішили заощадити на програмістах і вибрали найдешевший варіант – найняли фахівців-фрілансерів з Індії. На щастя, ця співпраця довго не тривала, адже подібні угоди доречні лише для невеликих проектів і тільки тоді, коли ти не переживаєш за кінцевий результат роботи.

Цей досвід став для нас уроком. Тому при розробці сайту Dobovo.com ми вирішили найняти досвідчених українських розробників на постійній основі.

Також після гіркого досвіду з минулим проектом оренди житла ми почали впроваджувати інструменти, що дозволяють контролювати якість послуг, що надаються. Зараз ми розуміємо, що без них не обходиться жоден продукт, який спрямований на надання послуг клієнту.

Що ми впроваджували:

  • Почали використовувати принцип рейтингу;
  • Запустили систему реальних відгуків;
  • Створили власний call-центр;
  • Виробили систему захисту від шахраїв.

При запуску продуктів, які частково спрямовані на іноземних клієнтів важливо, як би банально це не звучало, робити багатомовний сайт. Спочатку ми запустили англійську версію сайту.

В цілому ми змогли залучити іноземних туристів в Україну за рахунок того, що:

  • Інтерфейс сайту переведений на кілька іноземних мов;
  • На ресурсі представлений вибір житла в різних містах України (що не може не радувати гостей, які порівнюють кілька варіантів для поселення);
  • Передбачено кілька варіантів оплати оренди житла;
  • Ми зробили ставку багато в чому на співпрацю з власниками квартир, а не готелів.

Ці ж принципи допомагають нам не стояти на місці і розширювати горизонти. З 1 червня ми вийшли на ринок Білорусі.

Джерелоdelo.ua

Читайте також – 

Як працюють і на чому заробляють маркетплейси


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку