Марія Самплавська, Intertop: В перший день війни у нас були чіткі інструкції, як діяти
Chief Marketing Officer Intertop про те, як у війну дали команді повну свободу креативити, про важливість створення мобільного додатку, допомогу ЗСУ та підтримку ветеранів.
Здається, що мода далеко від війни. Але зараз це один зі способів невербально показати свою позицію. І якщо за кордоном бачать людину в жовто-блакитному, всі знають хто вона та звідки. Під час свого виступу на RAU Expo 2023, яке прийшло 5-6 вересня у Києві, Марія Самплавська, директор з маркетингу мережі Intertop, розповіла, як один з найбільших операторів роздрібної торгівлі сегмента fashion в Україні з перших днів війни показав свою позицію та робить все задля перемоги України. RAU пропонує ознайомитися з ключовими тезами її виступу.
Про початок війни
24 лютого 2022 року, в перший день повномасштабного вторгнення, у нас була нарада, де ми обговорювали, що перш за все треба піклуватися про безпеку людей. До цього дня у нас вже були чіткі інструкції, як ми будемо діяти. Тож ми виплатили всім співробітникам заробітну плату наперед та призупинили роботу торгових точок та сайту, щоб кожен член команди зміг евакуюватися чи залишитися вдома, поруч із рідними.
Також в цей день Intertop зробив пост в соціальних мережах, де чітко окреслив свою позицію.
Пост в Instagram за 24 лютого 2022 року
Далі всі сили ми направили на підтримку України. «Тільки за один день ми передали близько 2000 одиниць одягу та 150 пар взуття», – йдеться в дописі за 1 березня 2022 року в Instagram.
Паралельно ми почали звертатися до наших партнерів в світі – до великих брендів і досягли успіхів. Зокрема:
- Американський бренд Skechers призупинив постачання в росію та надав $500 000 гуманітарної допомоги Україні.
- VF Corporation, що представляє такі бренди як Timberland, Vans, The North Face та інші оголосила про призупинення комерційної діяльності в росії і надання гуманітарної допомоги Україні у розмірі $250 000.
- Armani Group виділила 500 000 євро гуманітарної допомоги біженцям з України, а також надала необхідний одяг для вимушених переселенців.
Про благодійні ініціативи
Відповідальність не може бути плинною, як мода
З перших днів війни Intertop підтримував різні благодійні ініціативи. Ми майже першими влетіли в проект «Сміливість». Ми щиро хотіли похизуватися нашими сміливими людьми – тими, хто пішов в ЗСУ, хто викладався на повну в будь-яких умовах та під ракетними ударами допомагали чим могли. Ось одна з історій: коли не ходив громадський транспорт, наш співробітник на велосипеді їхав з одного берега на інший, щоб відкрити магазин та дати ТрО теплі речі.
Ще до нас звернулись з проекту «Повернись живим», до якого ми теж приєдналися. Бо більшість сконцентровані на війні, але ж є люди, які вже заплатили якістю свого життя і здоров’ям. Ми подумали, що про них треба дбати не після війни, а дати їм підтримку зараз. І фонд «Повернись живим» спільно з Intertop зібрали більше 12 млн грн на забезпечення Національної збірної України в Invictus Games 2023 і реабілітацію ветеранів через спорт під час проекту «Підтримай Нескорених».
Також за час великої війни були запущені спільні проекти з фандрейзинговою платформою UNITED24 та багато іншого.
Про ситуативи
В індустрії моди планування роблять на рік та сезони (осінь-зима, весна-літо). З війною все змінилося та горизонту планування взагалі не було. Тому ми дали команді повну свободу діяти та креативити з приводу будь-яких ситуативів.
Ось деякі приклади. Ми запостили світлину з Байденом, не знаючи, чи він в Києві, але ризикнули. Вирішили, що якщо це не так, потім просто напишемо, що помилилися.
Ми помічаємо, що війна зробила людей щирими і вони цю щирість випромінюють і очікують. Саме тому з’являлися і інші приклади ситуативів:
Ми отримали всі органічні охоплення та не давали ніяких промо.
Про мобільний додаток
Всі хвилювалися, що у війну мобільний додаток – не на часі, бо у людей стрес. Але більшість у нас діджитальна, тому побоювання не справдилися. Виходить так, що онлайн доповнював офлайн. Вони не конкурують, а гармонійно доповнюють один одного. Тобто ми даємо можливість клієнту подивитися все в онлайні, а потім в офлайні фінально визначитися.
Також мобільний телефон став додатковим інструментом для покупців та продавців: береш товар, відскановуєш QR-код та дивишся, де є товар та який саме. Дуже зручно.