Канни для рітейлу: що український рітейл може дізнатися на MAPIC 2017

Канни для рітейлу: що український рітейл може дізнатися на MAPIC 2017

11.09.2017 09:00
  1659
Іван Зайцев

Чим для вітчизняного рітейлу може бути корисна найбільша виставка рітейл-індустрії MAPIC, яка пройде з 15 по 17 листопада в Каннах.

Read in English

Канни – легендарне місто не тільки для кінематографістів. Вже багато років в цьому приморському місті проходить одна з найбільших в світі виставок індустрії рітейлу і торговельної нерухомості – MAPIC. Щоразу вона збирає всіх провідних гравців галузі: від представників найбільших торгових мереж до найбільших інвестиційних фондів, девелоперів і консультантів, що реалізують кращі проекти торговельної нерухомості. Вже більше десяти років серед учасників та експонентів виставки присутні й українці, а значення їх участі важко переоцінити. Завдяки присутності на MAPIC вітчизняні бізнесмени отримують можливість презентувати свої нові проекти і концепції, познайомитися з інноваціями в рітейлі і девелопменті, налагодити контакти з транснаціональними компаніями та представити їм перспективи українського ринку. Цього року Асоціація рітейлерів України забезпечує в нашій країні інформаційну підтримку проведення виставки. Про історію участі українців на MAPIC, тематику, якій виставка присвячена в цьому році, користь і вигоду від відвідування виставки RAU розповів офіційний представник MAPIC 2017 Україна Дмитро Допіро.

– Чим взагалі MAPIC може бути корисний українським рітейлерам і девелоперам? І взагалі, наскільки доцільно брати участь в подібних виставках, що це дає бізнесу і бізнесменам?

– MAPIC (Le marché international professionnel de l’implantation commerciale et de la distribution) – найбільша виставка, присвячена торгової нерухомості в світі, в якій беруть участь провідні компанії з усього світу. Вперше MAPIC пройшов в 1995 році і за ці роки став ключовою світовою подією для професіоналів рітейлу. Сюди приїжджають, щоб знайти нових партнерів, познайомитися з новими технологіями та проектами в рітейлі, розширити свій професійний кругозір. Крім того, на виставці присутні близько тисячі інвесторів, які уважно вивчають і фінансують нові цікаві проекти в рітейлі. Коротше кажучи, якщо треба дізнатися, здати, купити або продати щось, пов’язане з рітейлом, то кращого місця, ніж MAPIC, годі й шукати.

– А чи є приклади, коли українським експонентам вдалося зацікавити міжнародні компанії? Саме на MAPIC.

– Українські компанії почали брати участь у MAPIC з 2004 року. За цей час на виставці були представлені багато знакових для українського ринку проекти: Ocean Plaza, Sky Mall, Respublika, Blockbuster Mall, Lavina Mall, Prospect і багато інших

Тому така регулярна присутність провідних українських девелоперів на MAPIC зайвий раз підтверджує ефективність і доцільність участі у виставці.

КОРИСНА ІНФОРМАЦІЯ

MAPIC – найбільша міжнародна виставка, присвячена торгової нерухомості.

У 2016 році у виставці взяли участь більше 8400 делегатів, серед яких 2100 рітейлерів 2500 девелоперів і близько 1000 інвесторів. Під час виставки пройшло більше 100 конференцій, присвячених темі рітейлу.

Понад 700 компаній-експонентів розміщуються на площі в 12 000 кв. м, перетворюючи виставковий павільйон в місце для знайомств і контактів зі всілякими гравцями рітейлу – від торгових центрів і аутлетов до універмагів, зон відпочинку і міських центрів. В одному місці представлені проекти торговельної нерухомості з усього світу. Більш того, тут є спеціальні тематичні зони, поряд з інноваційними рішеннями і технологіями, які покликані зробити торгові об’єкти більш привабливими

– Щороку організатори визначають ключову тему, якої буде присвячена виставка. Що стане лейтмотивом MAPIC в цьому році?

– У 2017-му в центрі уваги буде сегмент Food&Beverage. За даними дослідження CBRE, майже третина відвідувачів торгових центрів приходить туди тільки заради фуд-корту. Значною мірою кафе і ресторани перетворили торгові центри в невід’ємну складову сучасного стилю життя. За даними JLL, оператори, що представляють формати харчування, за останні десять років подвоїли займану ними площу в торгових центрах. Площа для сегмента «Їжа та Напої» в ТРЦ збільшилася з 7 до 15%, а в найближчі кілька років цей показник досягне 20%. Також дослідження показують, що відвідувачі, які їдять під час відвідування торгового центру, затримуються там в середньому на 27 хвилин довше і витрачають на 18% грошей більше.

– Які тенденції та інновації в цьому сегменті будуть презентовані на MAPIC?

– Основні тренди, на яких зосереджені організатори і які відзначають практично всі дослідницькі і консалтингові компанії: розвиток фуд-кортів від формату «фаст-фуд» в більш складні концепції. Від простих продуктів, страв street-food через якісні сендвічі оператори починають пропонувати більш широкий вибір їжі: традиційну для тієї чи іншої країни кухню, здорове харчування, нові експериментальні формати.

Програма виставки передбачає серію конференцій, присвячену еволюції сегмента Food & Beverage, презентацію нових ексклюзивних концепцій. Вперше в історії на MAPIC буде обладнаний дегустаційний майданчик, де відвідувачі зможуть спробувати страви різних операторів, в тому числі і нестандартних форматів.

– А якщо говорити про попередніх виставках – у чому була особливість один, два роки тому?

– Щороку виставка вибирає нову тему, якої приділяється підвищена увага. Наприклад, в 2016-м MAPIC був сфокусований на кількох темах – це o2o (online to offline), retailtainment та інноваційних технологіях.

КОРИСНА ІНФОРМАЦІЯ

MAPIC 2016 відвідало 8400 делегатів з 78 країн світу. Найбільше учасників було з Франції, Італії, Великобританії. Також зросла кількість відвідувачів з Азії та Близького Сходу. Кількість експонентів склало 700. Такі відомі світові компанії, як Tesco (продуктовий рітейлер), Savills (агент з нерухомості), Meyer Bergman (інвестиційний фонд) вперше виступили експонентами заходи.

– Скільки учасників було з України, і хто саме: девелопери, рітейлери, консультанти?

– В минулому році на MAPIC Україну представляли дві компанії-експонента – NAI Ukraine і Kodisoft. NAI Ukraine показувала проекти ТРЦ Lavina Mall і Blockbuster Mall. Стенд Kodisoft знаходився в павільйоні Mapic Innovation Forum, присвяченому новим технологіям в рітейлі. На стенді компанія представила інтерактивні столи, що використовуються в кафе і ресторанах, які викликали великий інтерес. Ще дві компанії – Іммошан Україна і Colliers International Україна – були представлені на стендах материнських компаній. Іммошан презентувала два своїх столичних проекти – ТРЦ Rive Gauche і Рітейл Парк Петрівка, а Colliers International – київські проекти ТРЦ Retroville і ТРЦ River Mall.

– Як давно українці беруть участь в MAPIC?

– Вперше українська делегація відвідала виставку в 2004 році: HCM Group представила проект Olympic Plaza. Через рік до неї приєдналися «Концерн АВЕК і Ко», Асоціація «Рада торгових центрів України» (РТЦУ), «НЕСТ-Ханнер» і «Мандарин Плаза» з проектом ТЦ Gulliver, ЗАТ «Квадрат-Україна», «Південзахідтрансбуд». Надалі делегації ставали більше: в 2006-му Україну представляли 6 експонентів і 28 компаній-учасниць, в 2007-му, крім чотирьох експонентів, вперше були представлені українські підрозділи міжнародних компаній – DTZ, Colliers International (Україна), Jones Lang LaSalle.

Одна з найбільших команд відвідала Францію в 2008 році. Тоді вдалося зібрати 127 українських делегатів, які представляли 23 компанії, 9 з яких стали експонентами. Компанії Multi Development в Україні, Colliers International Україна і Панорама Груп були представлені на стендах материнських компаній.

– Криза 2008-09 років позначився на активності українських бізнесменів?

– Звісно: в 2009 і в 2010 роках делегації стали значно менше. Наприклад, в 2010-му на виставку вирушили всього 26 чоловік від 19 українських компаній, а експонентів було чотири. Наступного року було 67 делегатів від 27 компаній.

– Хто ще представляв свої проекти на MAPIC?

– Та практично всі найбільші девелопери та консультанти Україно! Arricano представляла ТРЦ РайОN (Київ), Сонячна Галерея (Кривий Ріг), City Mall (Запоріжжя), Південна Галерея (Сімферополь) і Skymall (Київ), Проспект (Київ) і проект ТРК Лук’янівка (Київ). Девелоперська компанія К.А.Н. Девелопмент і UTG презентували масштабний проект ТРЦ Respublika (Київ), компанія Іммошан Україна презентувала ТРЦ Rose Park (Макіївка, Донецька область) і проекти майбутніх об’єктів в Києві і Одесі.

ДУМКА УЧАСНИКА

Засновник і CEO NAI Ukraine Віталій Бойко: «У 2016 році NAI Ukraine була єдиною українською компанією, яка представляла Україну на міжнародній виставці MAPIC з власним стендом. Були представлені наймасштабніші проекти на ринку комерційної нерухомості в Східній Європі: Lavina Mall, Ocean Mall, Blockbuster Mall, ексклюзивним брокером яких є NAI Ukraine.

MAPIC – один з найавторитетніших міжнародних майданчиків, на якій можна ефективно презентувати український ринок нерухомості, і водночас популяризувати Україну серед іноземних інвесторів в цілому.

У минулому році на MAPIC командою NAI Ukraine було досягнуто чимало важливих домовленостей про вихід нових міжнародних брендів в Україні, зокрема в Lavina Mall, Ocean Mall і Blockbuster Mall.

У 2017 році стенд NAI Ukraine на виставці MAPIC буде в два рази більше, ніж в минулому році, адже в IV кварталі цього року буде завершена перша черга ТРЦ Rive Gauche, а в 2018 році заплановано завершення будівництва Ocean Mall, Blockbuster Mall, які необхідно детально уявити міжнародним рітейлерам. Крім того, в цьому році компанія NAI Ukraine буде присутня на MAPIC в статусі лідера ринку комерційної нерухомості у напрямку лізингу, що покладає високу відповідальність на нас як представника національного ринку. Упевнений, що ми зможемо досягти ще більших результатів у порівнянні з минулим роком, адже ми вже можемо показати на прикладі Lavina Mall, наскільки успішною виявилася концепція шоппінгтеймент, якої в минулому році так зацікавилися девелопери з усього світу, підходячи до стенду NAI Ukraine».

– За час участі українських бізнесменів у виставці напевно було чимало курйозних випадків. Можете поділитися?

– На одній з перший виставок, де були наші делегати, дві компанії-експонента сперечалися, хто раніше відкриє ТРЦ. Одна з них привезла на MAPIC проект ТРЦ Olympic Plaza, а інша – Gulliver. Які були ставки, вже не пам’ятаю, але результат можна побачити і зараз: Olympic Plaza так і не побудований, а Gulliver і побудували, і продали.

– З вашої точки зору – на якому етапі розвитку бізнесу вже можна виходити на міжнародну арену?

– На MAPIC можна і потрібно їхати на будь-якому етапі. Якщо тільки почали працювати в рітейлі, то буде корисно ознайомитися з провідними гравцями, з актуальними тенденціями, підглянути цікаві рішення і знайти вільні ніші, а якщо пощастить – то й інвестора. Далі відвідування виставки дасть можливість тримати руку на пульсі, оперативно реагувати на зміни, активно використовувати міжнародний досвід, знання і досягнення. Ну і якщо ви хочете вийти з бізнесу, то саме на MAPIC приїжджають близько тисячі інвесторів, яким можна продати свій проект.

– Що ви чекаєте від нинішнього MAPIC і які перспективи розвитку виставки на 3-5 років?

– Від виставки в цьому році ми очікуємо незмінно високої якості, великої практичної користі для учасників виставки, презентації нових цікавих проектів, технологій і оригінальних схем в рітейлі. Ну, і, звичайно, традиційно гарної погоди в Каннах, блиску і шику перлини Лазурного берега і традиційної зустрічі зі старими друзями.

Перспективи виставки … Зараз спостерігається тиражування MAPIC в інші країни: організатори вже проводять Mapic Italy, Mapic China Summit, Mapic India Retail Forum & Mapic Russia. Ці виставки значно менше за масштабом, ніж каннський MAPIC і сфокусовані на локальні ринки.

– Чи є можливість організувати подібну виставку в Україні і, на вашу думку, наскільки вона буде цікава зарубіжним партнерам?

– MAPIC проводять в Каннах з 1995 року і виставка охоплює аудиторію понад півмільярда людей. Тому організувати подібну міжнародну виставку торговельної нерухомості в Україні все одно що організувати замість Каннського кінофестивалю Київський. Чи це можливо? Питання, на мій погляд, на жаль, риторичне. Так що давайте поки користуватися можливостями міжнародної виставки MAPIC, яка пройде в Каннах з 15 по 17 листопада 2017 року.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку