
Як пройшла RAU HR Conference – конференція, присвячена трансформації ринку праці в умовах великої війни (репортаж)


Як британська мережа Tesco розробляє пріоритети ланцюжка поставок для обслуговування своїх клієнтів.
Tesco – найбільший продуктовий рітейлер у Великій Британії, який також присутній в Ірландії та Центральній Європі. Продавши підрозділи в Азії, зокрема в Таїланді та Малайї, компанія зосередилась на своїх основних ринках, де продовжує впроваджувати найкращі практики ланцюга поставок. IGD у своєму матеріалі розповіла про те, як компанія розвиває систему поставок та на що робить ставку.
Бізнес-модель мережі Tesco обертається навколо трьох стовпів – клієнтів, каналів і продуктів, та фокусується на створенні цінності для всіх зацікавлених сторін (клієнтів, колег, постачальників) через “трішки краще обслуговування щодня”.
Бізнес-модель зосереджена на тому, щоб зробити Tesco найкращою мережею: чим краща вона для своїх клієнтів, тим більші продажі, а це в свою чергу збільшує інвестиції в розвиток мережі.
Мультиканальність Tesco дозволяє їй обслуговувати велику кількість клієнтів. Дві третини продажів Tesco припадає на великі формати магазинів і саме вони сприяють зростанню доходів, оскільки зосереджені на стимулюванні продажів LFL (like for like – подібне з подібним) та співпраці з новими партнерами.
Вхідний сервіс – головний фокус Tesco, який підкріплюється наступними факторами:
Компанія Tesco створила команду фахівців з формування ланцюга постачання, в яка володіє як традиційними навичками з управління ланцюгом постачання, так і хорошими аналітичними інструментами. Це дозволяє підвищити якість обслуговування за рахунок автоматизації завдань ланцюга постачання, де це можливо.
В результаті число операторів скоротилося, а ті, хто залишився, зосередилися на виконанні завдань, що підвищують цінність, та взаємодії з постачальниками.
Додаткова увага приділяється викликам, які можуть негативно вплинути на доступність товару для клієнтів, включаючи рекламні акції, сезонні розпродажі та безпрецедентні події.
Tesco гарантує, що все, над чим вона працює – від розробки систем до процесів – повертається до заяви про бачення, що містить шість стовпів:
Продажі та прогнози продажів визначають процес. Діяльність Tesco у ланцюжку постачання визначається прогнозами продажів. Компанія постійно працює над їх уточненням, включаючи втрачені продажі своїх майбутніх розрахунків. Для підтримки цієї роботи Tesco жорстко керує своїми запасами, процеси оновлення записів про запаси відбуваються автоматично.
Ручне виконання та автоматизація завдань, що не додають вартості. Прогнозування, розрахунок замовлень та їх розміщення як для магазинів, так і для постачальників практично повністю автоматизовані. В один дотик можна змінити налаштування для досягнення бажаних показників рівня обслуговування або запасів.
Централізоване керування змінами та їх застосування знизу вгору. Переважна більшість видів діяльності в ланцюжку поставок управляється централізовано, від прогнозування просування до обслуговування продукції, аналізу причин та управління на рівні магазину.
Співпраця та спілкування. Надання постачальникам даних про майбутні прогнози та замовлення дозволяє їм краще планувати, підвищує доступність товарів для покупців, знижує надлишкові залишкові запаси та підтримує підхід “вільні руки”.
Регулярний аналіз та втручання на основі даних. Постійно вносяться уточнення в прогнози та замовлення для управління винятками, включаючи сезонні події, для врахування нестачі запасів та зниження навантаження на розподільчу мережу.
Збір, систематизація та надання даних. Багаторічні детальні дані завжди доступні для аналізу. У Tesco існує культура самообслуговування даних, яку підтримує група з аналізу, яка щодня надає аналітичні дані у вигляді звітів та інформаційних панелей.
Читайте також –
Олексій Панасенко, Novus: Офіс компанії знищено практично повністю, він знаходився у ТРЦ Retroville