Корпоративна соціальна відповідальність: і людям, і бізнесу

Корпоративна соціальна відповідальність: і людям, і бізнесу

26.06.2020 11:46
  1213
rau

Будь-який бізнес, який зацікавлений у своєму розвитку та, принаймні, стабільності на ринку, не може стояти осторонь від суспільних потреб. Сьогоднішній “хороший тон” корпоративної сфери — робити щось для покращення суспільства\екології, адже споживач 21 століття обирає товар та компанію зважаючи на цінності бренду, а не лише на якість сервісу або товару. 

Саме тому прогресивні компанії інтегрують у власну стратегію політику Корпоративної соціальної відповідальності (далі КСВ) це саморегульована бізнес-модель, яка допомагає компанії бути соціально підзвітною перед собою, своїми партнерами\донорами та громадськістю. Імплементуючи КСВ, яку ще називають корпоративним громадянством, компанії можуть усвідомлювати, який вплив вони мають на всі аспекти суспільства, включаючи економічну, соціальну та екологічну, та посилювати свій імідж як свідомого бренду.

Іншими словами, КСВ це можливість показати “людське (human)” лице корпоративної сфери. Бізнес завжди містить у собі інтеракції з людьми (напряму або через посередників), тому наблизити бізнес та клієнта можна ще більше лише, продемонструвавши людською зрозумілою мовою, трішечки людяності.

Корпоративна соціальна відповідальність може бути різних форматів: стратегія щодо зменшення карбонових слідів, політика з покращення та захисту прав найманих працівників\працівників, антидискримінаційна політика та політика щодо запобігання домаганням на роботі, впровадження культури волонтерства у компанії, зобов’язання що зменшують негативний вплив на природу та тварин, ініціативи з підтримки локальних ком’юніті та певних дискримінованих категорій людей тощо.

І якщо очевидно як корпоративна соціальна відповідальність бізнесу може покращити та сприяти позитивним змінам у суспільстві, то що така стратегія дає бізнесу складно побачити. У цьому тексті будуть викладені причини, чому КСВ вигідна своєю чергою і для бізнесу.

1. Приваблення нових та збереження поточних клієнтів 

Споживачі, обираючи продукт або послуги компанії, яка є свідомою та відповідальною, відчувають себе причетними до суспільних змін. Чим більш соціально відповідальна компанія\бренд, тим більше підтримки бізнес отримає від клієнтів та споживачів.

За дослідженням Morgan Stanley (Research) за 6 років (2010-2016 рр.) важливість етичності товару для клієнта збільшилась на 9%. Це найвищий показник у динаміці, загалом різниця між відповідями респондентів про головні факторі впливу на вибір продукту або компанії 1-2%.

Досліджуючи американський ринок, бізнес консультаційною агенцією було визначено, що 87% покупців оберуть компанію в залежності від її позиційності та соціальної діяльності явищ та 78% запевнили, що готові платити більше за соціальну відповідальність бренду.

Та корпоративна соціальна відповідальність може посприяти розвитку компанії маючи вплив не лише на вірність клієнтів, але і на наймання працівників\ць.

2. Рекрутинг найталановитіших працівників та стабільний штат

За даними звітуWorkplace Purpose Index консалтингової фірми Imperative та Нью-Йоркського Університету, люди, які на роботі орієнтовані на ціль, сприймають свою роботу через особисте відчуття власної приналежності до життів інших людей. У дослідженні також зазначено, що такі працівники\працівниці на 20% довше перебувають на своїй посаді (залишаються у компанії) та на 47% більш охоче просуватимуть своїх роботодавців, ніж інші, якщо їх потреба у відчутті впливу на життя інших задоволена. 

Інше дослідження проведене спільно з Glassdoor виявило, що працівники\ці, які бачать можливий кар’єрний розвиток та ті, хто вважають себе відданими компанії з позитивною ціннісною корпоративною політикою, статистично менш вірогідно забажають залишити роботу у даній компанії. 

Водночас, найбільше та найактивніше покоління виходить на ринок праці, одночасно розділяючи цінності екологічної та суспільної активності та свідомості. Тому 76% Міленіалів розглядаючи роботу зважають на соціальну та екологічну позиційність компанії.

Тож вписуючи КСВ політику у стратегію брендингу компанії, роботодавець одразу отримує більш стабільний штат, який зацікавлений у поширенні бренду роботодавця та сильний імідж серед кандидатів, які більш ймовірно орієнтовані в роботі на результат та складають на сьогодні найактивнішу частку кадрів.

3. Приваблення донорів\спонсорів та зменшення ризиків

Соціальні зобов’язання стали вимогами для найвпливовіших інвесторів, для певних спонсорів через їх ідеологію, для інших бачення того, що відсутність таких зобов’язань є проявом того, що компанія вразлива до пильного контролю (суспільного та інвесторів, підзвітність) та не є стратегічно позиційовані для довгострокової стійкості. За даними звіту Responsible Investment Association Trend 75% професійних інвесторів  розглядає позиційність компанії щодо екології, соціуму та власного керівництва перед тим як в неї інвестувати. 

Також, компанії, які вирішили ввести Корпоративну соціальну відповідальність, мають більший прибуток і оцінку від клієнта, але менший рівень ризику. Ці переваги посилюються, коли компанія вже має високу диференційованість продуктів, але сильна КСВ допомагає посилювати її. Компанії з імплементованою сильною КСВ також мають стабільнішу прибутковість своїх активів, навіть при коливаннях ВВП. Системний ризик для таких компаній “статистично та економічно значно нижчі”.

Аналогічно, за звітами Project ROI 2018, політики Корпоративної соціальної відповідальності (соціальні інвестиції) можуть підвищити на 6% ціну акцій та на 20% збільшити продажі.

Окрім вищенаведених причин чому імплементація Корпоративної соціальної відповідальності у стратегію бізнесу, хочу зазначити  можливість використання КСВ для сталого розвитку компанії та конструювання іміджу бренду, який відрізнятиметься від позиціювання інших бізнесів, адже дана політика може бути ексклюзивною та створена відповідно особливостей компанії.

Політика корпоративної соціальної відповідальності приносить додаткові бали (та продажі) від клієнтів. Коли компанія впроваджує КСВ політику, дуже важливо, щоб споживач знав про її існування. Ініціатива з соціальної відповідальності стає беззмістовною, якщо клієнта про неї не поінформовано. Таким чином у PR стратегію є можливість включити нетривіальні для бізнесу  медіа приводи.

Бізнес майбутнього етичний бізнес. Тому Корпоративні соціальна відповідальність – основний бізнес тренд на сьогодні.

Авторка статті: Ліза Северіна, керівниця департаменту зі сталого розвитку Cage-free Альянс Українського Бізнесу


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку