В Україну заходить головний конкурент Nike і Adidas – Under Armour
MD Group виведе на український ринок один з найбільш технологічних брендів спортивного одягу – американський Under Armour.
Інформацію про підготовку виведення бренду на український ринок RAU підтвердили консультант з торгової нерухомості, топ-менеджер брокерської компанії, а також представник MD Group. «Так, ми будемо представляти Under Armour, але поки не підписали всі документи, тому про подробиці співпраці говорити зарано», – уточнили в MD Group. Втім, вихід в Україну одного з найпопулярніших на Заході брендів спортивного одягу, за словами співрозмовників RAU – питання вирішене. Невідомими залишаються лише терміни і умови виведення бренду на український ринок.
Apple в спортивному одязі
Under Armour – відносно молодий бренд, заснований американським футболістом Кевіном Планком в 1996 році. Завершивши спортивну кар’єру в ранньому віці (на той час йому було всього 23 роки), він вирішив започаткувати власну справу. Одержимий ідеєю створити непромокну білизну для спортсменів, яка б не вбирала піт, була легкою та зручною, він заснував власну компанію. Свій бізнес Кевін Планк почав зі стартовим капіталом в $ 17 000 і підвалом в якості невеликого цеху. Навряд чи сам бізнесмен тоді міг повірити, що вже через 10 років його компанія проведе надуспішний вихід на біржу, подвоївши вартість своїх акцій в перший же день після розміщення.
Зараз Under Armour вже обігнав за продажами в США компанію Adidas, поступаючись лише світовому лідеру в спортивному одязі – Nike.
При цьому компанія вважається однією з найбільш технологічних у світі, постійно впроваджуючи інновації в галузі інтернету речей, розробляючи власні мобільні додатки і експериментуючи з матеріалами. Наприклад, Under Armour за останні роки придбав стартапи MapMyFitness, Endomondo і MyFitnessPal за більш ніж $500 млн, які дозволили компанії активно розвивати напрямок “інтернет речей”. Придбані компанії займаються роботою над додатками, які синхронізуються з трекерами та іншими гаджетами, зчитуючи інформацію про стан людини, на підставі якої створюються персональні рекомендації. Як результат, у 2016 році бренд вперше потрапив до рейтингу найбільш інноваційних компаній світу від Boston Consulting Group, ставши в одному ряду з Apple, Google, Microsoft, та іншими високотехнологічними гігантами. Зараз прихильники Under Armour очікують виходу нових продуктів компанії не менше, ніж фанати Apple нову модель iPhone.
Глобальна експансія
У 2016 році Under Armour збільшив свої продажі на 22%, до $4,8 млрд: в основному – за рахунок зростання продажів взуття на 50%. Підтримати темпи зростання компанії допомогла і експансія в країни Європи та Азії. Втім, саме на глобальному ринку Under Armour поки не може похвалитися серйозними успіхами.
Схоже, що зараз компанія має серйозні наміри нарощувати свою присутність поза рідним ринком. У тому числі – і в країнах Східної Європи.
Крім України, компанія також готується до виходу на російський ринок. На початку 2017 року місцеві ЗМІ повідомляли, що Under Armour почне розвиток по франчайзингу в РФ вже цього літа. Як писали Ведомости, перший магазин бренду площею близько 450 кв. м повинен був відкритися в московському ТРЦ Океанія, який належить девелоперської компанії ТПС Недвижимость (до речі, в Україні вона володіє одним з найбільш успішних ТРЦ країни – столичним Ocean Plaza). Тоді ж джерело видання на ринку повідомляло, що система дистрибуції Under Armour на російському ринку буде схожа на ту, за якою працює Nike. У такій схемі кожен партнер відповідає за окремий напрямок (онлайн, оптові продажі та інше). При цьому монобрендовий роздріб в перспективі повинні були розвивати кілька ключових партнерів. Втім, фірмовий магазин Under Armour в РФ не відкрився досі.
Український ринок
Що стосується України, опитані RAU експерти вважають, що MD Group також буде розвивати Under Armour в форматі монобрендових магазинів. «За тими проектами, з якими працює Colliers International (Україна) відомо, що MD Group планують розвивати Under Armour в форматі монобрендових магазинів», – говорить директор департаменту торговельної нерухомості українського підрозділу Colliers Ігор Заболоцький.
У той же час, експерт не виключає, що продукція Under Armour може з’явитися і в інших мережах рітейлера. «З урахуванням того, що в портфелі компанії існують такі мультибрендові магазини як STEM і WALKER не виключаємо можливості, що бренд також може бути представлений і в таких локаціях, за погодженням з власниками ТМ», – уточнює Заболоцький.
За його словами, не повинно виникнути проблем і з пошуком підходящих локацій для розвитку. «Для торгового центру така концепція також успішна, оскільки широка лінійка спортивних товарів додатково приваблює покупців», – вважає Ігор, додаючи, що Under Armour буде конкурувати з провідними спортивними марками, представленими в Україні.
Самі учасники ринку утримуються від офіційних коментарів щодо виходу в країну небезпечного конкурента. Однак багато хто вважає, що його успіх в Україні зовсім не гарантований. «По-перше, в Україні цей бренд маловідомий. А за останні роки спроби маловідомих брендів закріпитися в країні закінчувалися не дуже вдало. Крім того, зараз український споживач все частіше віддає перевагу демократичним за ціною торговим маркам. З огляду на те, що Under Armour працює в сегменті «середній плюс», він навряд чи зможе розраховувати на те, щоб відвоювати значну частку на ринку в найближчі роки», – упевнений один зі співрозмовників RAU.
На його думку, набагато більше в Україні чекають мережу супермаркетів спорттоварів Decathlon, а Under Armour в країні добре відомий лише вузькому колу людей, які постійно займаються спортом. «Це досить вузька ніша для активної експансії на ринок. Приклад магазинів Intersport, що відкрилися в декількох торгових центрах Епіцентру, свідчить про те, що знайти свого покупця новому на українському ринку бренду буде дуже непросто. В Епіцентрі були великі очікування від магазинів Intersport, але судячи з того, що вони призупинили їх розвиток, показники продажів не радують», – додає експерт.
Досвід в допомогу
Втім, більшість експертів ринку схильні вважати, що у Under Armour в Україні хороші перспективи. «MD Group має великий досвід роботи з різними брендами і не тільки в Україні. Безумовно, компанія детально аналізувала перспективи торгової марки і, розуміючи її затребуваність, взяла на себе зобов’язання щодо її розвитку», – каже Ігор Заболоцький.
Згоден з ним і директор з розвитку бізнесу компанії UTG Сергій Заїка: «У людей, які знають Under Armour, цей бренд дуже популярний. А MD Group – це компанія, яка добре вміє підбирати бренди. Практично всі торгові марки в її портфелі дуже успішні в Україні. Упевнений, що вони не даремно заходять в цей сегмент, тому що він активно розвивається, а людей, які постійно займаються спортом, з кожним роком стає все більше», – вважає Заїка.
MD Group працює на українському ринку вже більш 14 років. У портфелі компанії – більше десятка вже відомих в Україні брендів і більше 140 магазинів країні. В Україні група розвиває мережі Tommy Hilfiger, Walker, STEM, Oodj, Accessorize, G-Star, Diesel, Gant, Pepe Jeans та інші.
Сергій Заїка вважає, що MD Group не обмежуватиметься продажем бренду тільки в своїх мережах, а спробує замкнути на собі всю дистрибуцію марки в Україні. «В Європі Under Armour в основному представлений в мультибрендових мережах. Швидше за все, в Україні MD Group буде не тільки розвивати монобрендову мережу магазинів Under Armour, але і стане дистриб’ютором компанії в країні, поставляючи її продукцію і в мультибрендові мережі», – додає директор з розвитку бізнесу UTG.
Популярність перш за все
Слід зазначити, що успіх Under Armour в Америці був забезпечений не тільки технологічністю бренду, але і грамотною маркетинговою політикою. Спочатку Кевін Планк робив ставку на професійних спортсменів і його маркетингові кроки були спрямовані саме на цю аудиторію. Він роздавав майки окремим гравцям в футбол, які, в свою чергу розповідали про якісний продукт іншим, і в підсумку вся команда, а з часом, і більшість професійних футболістів, хотіли грати в майках Under Armour. Сьогодні спонсорування зірок спорту є нормою для спортивних компаній і Under Armour вже не один рік веде маркетингові війни з Nike і Adidas, виділяючи десятки мільйонів доларів на контракти з відомими спортсменами.
На початку цього року ринок “підірвала” новина про те, що Under Armour вступив в переговори про технічне спонсорство з найбільш титулованим футбольним клубом Європи – мадридським Реалом. За інформацією іспанських ЗМІ Реал запросив за спонсорство 150 млн євро в рік, що в разі закриття угоди може стати рекордом в світовому футболі. Для порівняння, Nike платить іншому футбольному гранду – Барселоні – 85 млн євро щорічно. Фахівці оцінювали можливу угоду з Реалом як ефектний спосіб вийти на європейський ринок. В Under Armour прекрасно розуміють – щоб конкурувати з Adidas і Nike на глобальному рівні, необхідні глобальні рекламні кампанії. І судячи з усього, бренд готовий виділяти на це значні кошти. На думку експертів, рекламна кампанія для популяризації бренду знадобиться і в Україні. Адже якщо в США Under Armour вже завоював багатотисячні армії шанувальників, то в європейських країнах у бренда все тільки починається.
Читайте також –
Конкурент для Спортмастер: Auchan виводить в Україну мережу Decathlon