Кава без вершків. Чому Кофе Хауз скорочує мережу

Кава без вершків. Чому Кофе Хауз скорочує мережу

19.01.2018 11:05
  210
Ukrainian Retail Association

Раніше одна з найбільших в країні кавових мереж Кофе Хауз за півтора року зменшила число закладів в чотири рази.

Український підрозділ найбільшої російської мережі кав’ярень – Кофе Хауз – не зміг знайти покупця на свій актив. «Кілька інвесторів розглядали цей бізнес, але до угоди не дійшло», – розповіла LIGA.net генеральний директор компанії Ресторанний консалтинг Ольга Насонова. За мережу з 17 закладів власники Кофе Хауз планували виручити від $2 до $3 млн. Не знайшовши покупців, компанія скоротила кількість закладів в кілька разів.

У свої руки

Російську мережу Кофе Хауз в 1999 році заснував бізнесмен Тімур Хайрутдінов. У 2014 році його бізнес купив конкурент – Шоколадниця, але українська «дочка» не ввійшла в угоду.

Це не заважало власникам шукати іншого інвестора. Власниками компанії на той момент числилися ТРК Холдинг Лтд (кінцевий бенефіціар – Тімур Хайрутдінов) та українка Світлана Шикулова.

«Цей бізнес з самого початку був створений для продажу. До нас часто зверталися потенційні покупці з цього питання», – розповідала Шикулова LIGA.net в середині 2016-го. Кофе Хауз Україна тоді належало 17 закладів.

У жовтні 2017-го ТРК Холдинг Лтд в списку засновників змінив генеральний директор Кофе Хауз Україна Роман Карпушкін. За словами Шикулової, він займався питаннями продажу мережі в 2016-му.

Зв’язатися з власниками мережі кав’ярень не вдалося: їхні телефони не відповідали.

Переговори про продаж мережі дійсно були, але угода не відбулася, підтверджує інформований співрозмовник LIGA.net на ресторанному ринку. Потенційних покупців не влаштувало, що всі приміщення під кав’ярнями знаходяться в оренді, а новий власник повинен частково замінити обладнання.

На продаж виставлявся і бренд мережі, розповідає LIGA.net співвласник великої ресторанної компанії, яка теж вела переговори про придбання Кофе Хауз.

На двох стільцях

Ще кілька років тому Кофе Хауз був одним з найпомітніших гравців на столичному кавовому ринку. Зараз під цією вивіскою в Києві працює чотири кав’ярні – біля станції метро Олімпійська, на бульварі Лесі Українки, а також в ТРЦ Україна і Dream Town, розповів LIGA.net менеджер компанії. «Інформації про можливе закриття цих закладів у нас немає», – повідомив він.

Чому Кофе Хауз була змушена скоротити мережу? Заклади позиціонують себе як кав’ярні, але пропонують відвідувачам широкий асортимент страв, говорить глава директорату Асоціації франчайзингу Андрій Кривоніс. «Треба визначатися, вони ресторан або кав’ярня. Подібну помилку допустила і мережа Double Coffee, яка закрила всі свої ресторани в Україні», – говорить Кривоніс.

Ольга Насонова вважає, що Кофе Хауз губить небажання змінюватися. Конкуренти, серед яких McDonald’s, Aroma Kava, Франсуа, Окко та Wog, постійно пропонують споживачам новинки. «Вони проводять модернізацію і виглядають набагато сучасніше закладів Кофе Хауз», – зазначає вона.

Київ затоплений кав’ярнями – мережевими, одиночними і автомобільними, тому постійно доводиться думати над інноваціями і вводити новинки, говорить співвласник мережі Франсуа Олександр Федець. Він переконаний, що при виборі закладу важливу роль для покупців грає ціна на напої та страви.

Кофе Хауз знаходиться в непростому фінансовому становищі через заборгованість контрагентів, скорочення доходів і заморозку коштів на поточних рахунках в АКТУ Банку (введена тимчасова адміністрація. – Ред.) На суму 118 890 грн, говориться в рішенні Господарського суду Києва. В середині грудня юристи Кофе Хауз просили суд відстрочити виплату компанії Міське кафе 152 000 грн, але суд відмовив у задоволенні прохання.

Представник Міське кафе повідомив LIGA.net, що борг уже повернуто.

Якщо Кофе Хауз не зможе встояти, то стане третьою ресторанною мережею з російським корінням, яка відмовилася від бізнесу в Україні. У 2016 році в Києві всі свої шість ресторанів закрила мережа Якіторія. Компанія Росінтер Ресторантс спочатку закрила заклади IL Патіо, а потім відмовилася від київського ресторану T.G.I. Friday’s.

Проте російське походження бізнесу не можна вважати основною причиною невдачі. Головний конкурент Кофе Хауз – мережа Шоколадниця – непогано себе почуває, визнає її генеральний директор Вадим Височин. «Мережа налічує вісім закладів, кав’ярні ми останні рік-два не закривали, а продажі в 2017-му зросли на 5-7% в порівнянні з попереднім роком», – повідомив він LIGA.net.

Джерело: LIGA.net

Читайте також – 

З речами на вихід: російська мережа Incity закриває магазини в Україні


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку