Готуватися по-чорному: як змінився календар розпродажів у другій половині 2024 року

Готуватися по-чорному: як змінився календар розпродажів у другій половині 2024 року

09.10.2024 08:45
  1541
Костянтин Симоненко

Новий календар свят, запроваджений в Україні з 2023 року, вплинув на календар розпродажів. Разом з іншими новими акціями та святами, які тривають ледь не весь листопад, ритейлерам треба ретельно підготуватися до періоду суцільних знижок.

В своїй колонці для видання NV засновник та керівник агенції Promodo Олександр Колб зазначає, що з минулого року Різдво та Святий Миколай в Україні тепер відзначаються в нових датах. Це вплинуло на зміщення календаря зимових розпродажів ближче до осені, що разом із іншими «акційними» датами лишає ритейлерам менше двох місяців часу на продаж товарів за повну ціну. RAU пропонує ознайомитися з основними тезами про те, як виглядає новий календар розпродажів та в чому його особливість.

Back To School

Перед початком навчального року бізнес вигадав гарний маркетинговий хід Back To School. Цей період активного розпродажу шкільного приладдя та супутніх товарів вже давно вкорінився в Америці, а в Україні активно використовується приблизно з десяток років. Усі великі ритейлери запускають власні акції та промо на найбільш популярні категорії товарів: канцтовари, компʼютери, планшети, павербанки, а також одяг.

За даними компанії Delloite, цьогоріч 61% батьків кажуть, що діти спонукають їх витрачали більше на покупки перед школою. Тому ритейлерам варто включати дітей у свій Shopping Journey, пропонуючи для них цікавий розважальний досвід у взаємодії з мережею. Як свідчить статистика, при поході в магазин із дітьми витрати збільшуються у 1,4 раза.

В Україні до повномасштабної війни сезон шкільних закупівель починався з середини липня й тривав до кінця серпня, тобто півтора місяці. Тепер підготовка до школи змістилася на середину серпня і закінчується вже в середині вересня.

Осіннє міжсезоння з Halloween

Другу половину вересня та жовтень можна вважати періодом відносного затишшя. Лише в кінці жовтня відбувається свято Halloween – ще одна маркетингова історія з американської традиції, яка останні кілька років набирає популярності й в Україні. Це ще не масове явище, але великі ритейлери вже доволі часто заявляють в цей час розпродажі тривалістю від кількох днів до тижня. В Promodo радять спробувати в цей час якийсь ситуатив, зробити обмежену пропозицію, аби зацікавити потенційних клієнтів. Або, наприклад, щось для дітей. Оскільки це скоріше буде імпульсна покупка, аніж заздалегідь сплановане придбання подарунків як на Новий рік.

Акційний листопад

Вже з 11 листопада починається довгий акційний період. Китайська традиція відмічати 11 листопада День холостяка – як противагу Дню всіх закоханих – добре прижилася в Україні. Зазвичай розпродажі не обмежуються одним днем, хоча саме в цю дату часто ставлять максимальні акції. Бізнес, прагнучи залучити більше клієнтів, може робити промо на тиждень, всі перші 11 днів листопада, а інколи — на цілий місяць. Далі китайська традиція знову перетікає в американську — Чорну пʼятницю та Кіберпонеділок, що йде слідом за нею. Це вже кінець листопада, коли пропонуються вагомі знижки, багато акцій та промо-пропозицій.

А далі на продавців і покупців чекають День Святого Миколая, Різдво, Новий рік, які плавно перейдуть вже у новий сезон розпродажів.

Що треба врахувати ритейлерам

Звісно, до активного періоду продажів треба готуватися завчасно. По-перше, замовити достатню кількість товарівна склад, аби потім не ставити на сайті повідомлення out of stock чи демонструвати покупцям напівпорожні полиці. Так само потрібно підготувати заздалегідь креативи, та продумати рекламні кампанії, канали й все похідне аби вирізнятися в умовах, коли всі конкуренти докладають не менше зусиль. Не менш важливо подбати про організацію доставки та логістики, оскільки клієнт, що не отримує бажаного товару, стає нелояльним. Головний маркетинговий канал для бізнесу на період Чорної пʼятниці — платний пошук. Саме він закриває 59% трафіку на сайти та 28% всіх онлайн-продажів.

Поради від експерта

Аби успішно відпрацювати цей період, експерт радить щоденно слідкувати за рекламними бюджетами. Наприклад, не підвищувати різко рекламні бюджети, а робити це поступово, на 10−15% протягом листопада.

Залучити трафік — ще не означає продати товар. Клієнта потрібно стимулювати витратити кошти.

Найкращі дні для торгівлі — власне Чорна п’ятниця та Кіберпонеділок, але потрібні реальні знижки, бо клієнти будуть шукати саме їх. Також експерт не радить включати в рекламні кампанії запити «Чорна пʼятниця».

Ще одна порада — орієнтуватися на власників смартфонів, оскільки мобільна електронна комерція важить все більше. Так, у 2023 році американці витратили через смартфони більше коштів, ніж через комп’ютери. В Україні ця частка вже становить 26%.

Загалом ритейлу потрібно бути готовим до шаленого напливу покупців, наповнити склади, налаштувати логістику та підготувати персонал.

Новий календар зимових свят: Святий Миколай та Різдво

З 2023 року свято Святого Миколая перенесено на 6 грудня, а Різдво — на 24 грудня, через це календар свят для ритейлерів сильно змінився. По-перше, свято Святого Миколая раніше ігнорувалось, але в останні роки увага до нього зростає. Про це свідчить зростання продажів з категорій товарів для дітей, які різко падають одразу після 6−7 грудня.

По-друге, більшість українців перейшли на святкування Різдва за новим стилем — 24−25 грудня. І що цікаво, цьому святу приділяють все більше уваги саме як родинному, також купуючи подарунки. Причому подарунки на ці свята часто купують завчасно, у листопаді. Але пік все одно припадає на другу половину грудня.

Сам Новий рік все ще велике свято для українців, а отже 30−31 грудня — також традиційно активні дні продажів. А от вже до Різдва 7 січня уваги менше, особливо що стосується подарунків.

Водночас в Україні чимало тих, хто відкладає покупку подарунків на останній момент, тому, попри високу активність покупців у листопаді, після 18 грудня та аж до 7 січня включно ритейл знову спостерігає зростання трафіку. Як показали минулорічні продажі, рекордним став період 25−29 грудня, коли ритейлерам вдалось перевершити показники навіть 2021 року. Проте й витрати на рекламу теж пішли вгору.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку