Юлія Дзюба, рітейл-ательє Dzyuba: Про новорічну атмосферу в рітейлі (+фото)

Юлія Дзюба, рітейл-ательє Dzyuba: Про новорічну атмосферу в рітейлі (+фото)

30.12.2022 08:30
  1352
Дарія Осіїк

Засновниця рітейл-ательє Dzyuba Юлія Дзюба про створення новорічного настрою в торгівельних точках за допомогою декору, музики та викладки товарів.

Юлія Дзюба має 18-річний досвід у маркетингу, 8 з яких працювала в компаніях Сільпо та Comfy. У компанії Comfy Юлія будувала бренд та комунікаційну стратегію, а у Сільпо п’ять років керувала департаментом оформлення магазинів та відповідала за дизайн та instore-комунікацію. Юлія створила 42 унікальні візуальні формати, відкрила 87 магазинів Сільпо, 5 з яких визнані найкращими інноваційними супермаркетами Європи.

У циклі авторських колонок на порталі RAU Юлія розповідає про концепцію “улюбленого магазину” та ділиться найефективнішими інструментами оформлення торгових точок для формування позитивного клієнтського досвіду. У новій колонці Юлія розповіла про створення новорічної атмосфери в рітейлі, яка піднімає настрій та стимулює клієнтів робити більше покупок.

Ні для кого не секрет, що навіть у скрутні часи різдвяні та новорічні свята були і залишаються джерелом гарного настрою, адже святковий різдвяно-новорічний шопінг – це один із способів налаштуватися на казкову хвилю родом із дитинства та на деякий час забути про усі складнощі сьогодення. На покупця магічним чином діють різні інструменти створення святкової атмосфери, викликаючи емоційне піднесення. Не дивно, що неоформлені магазини значно програють тим, хто подбав про новорічне оздоблення, оскільки там не відчувається дух свята.

Саме тому більшість рітейлерів завчасно готуються до гарячого новорічного сезону, який у деяких мережах стартує вже в кінці жовтня. Кожен готується по-різному – в межах бюджету та досвіду своїх маркетингових і комерційних команд. І чим більше рітейлер доклав зусиль, тим більшим буде результат – зростання продажів і укріплення іміджу бренду. При цьому важливо розуміти, що більше зусиль не завжди означає більше грошей. Велике значення має комплексний та креативний підхід для того, щоб покупці обрали саме вас. Тож, пропоную пройтися робочими святковими інструментами з власного досвіду й  цікавими прикладами від світових брендів.

Оформлення фасаду й вхідної групи (для ТРЦ і магазинів із власним фасадом)

Мабуть немає більш виразної різдвяно-новорічної асоціації ніж оформлення ілюмінацією фасадів та встановлення поруч зі входом у магазин ялинки або інших світлових об’єктів.

Новорічному оформленню в Сільпо ми завжди приділяли особливу увагу, був персональній запит від власника створювати новорічний настрій в краіні. Загалом це був божевільний проект – буквально за півтора місяці ми з командою та підрядником з нуля створили власний авторський новорічний стиль Сільпо з унікальними світловими фігурами-гірляндами, та вбрали близько 100 фасадів магазинів, встановили 8-метрові вуличні ялинки та зробили внутрішнє оформлення світловими ялинками та світловими фігурами-гірляндами в магазинах великого формату. А вся решта мережі була вбрана у м’які підвісні іграшки – олені, рукавичкі, чобітки – все в рамках єдиної концепції.

Новорічній трамвай Сільпо у Львові став продовженням новорічного проекту за межами магазинів. Це було щось нове, що ніхто ніколи в Україні не робив. Вийшло дуже круто – відео не передає всього чарівництва. Особливо приємно було спостерігати за реакціями і посмішками людей.

Також хочу показати кілька монументальних рішень від luxury-брендів, які завжди роблять особливі речі на ці свята. Дуже креативно до новорічного вбрання своїх бутіків завжди підходить Dior, створюючи казкове відчуття не лише у своіх покупців, а взагалі у всіх перехожих.

Оригінальні святкові фасади по всьому світі прикрашає мотив (зірка) Rêve d’Infini, створений римським художником П’єтро Руффо.

Зовнишній декор бутіків співзвучний чарівному духу круїзної колекції Dior 2023 від Марії Грації Кьюрі, яка надихнулася творчостю української художниці Олесі Трофименко, а саме Древом життя, яке стало центральним образом.

Вишиванки, розписи, фольклорні образи, бежеві натуральні кольори із колекції круто трансформувалися у об’ємні фігури та графіку на фасадах і в вітринах.

Особливе захоплення серед рітейл-дизайнерів викликає оздоблення фасаду закритого лондонського Annabel’s Club. Він справді шедевральний. Клуб Annabel’s найвідоміший у світі, розташувався у старовинному особняку Георгіанської епохи, серед його почесних іменитих членів Принц Уельський, Річард Ніксон, Френк Сінатра. Фасад періодично змінює тематичні декорації – і завжди це справжні витвори мистецтва.

Ще один цікавий свіжий приклад нестандартної ялинки, яка у парі із підсвіченім зеленим фасадом створюють справжнє свято.

Оформлення вітрин

Для більшості рітейлу перше, що зустрічає гостей-покупців і формує відчуття свята в магазині – це вітрина.  Тут все залежить від фантазії і бюджету – від динамічних вітрин Roshen та галереї Лафайєт до звичайного сніговика.

Цього року мене особисто вразила мінімалістична вітріна від Zara Home – це креатив, що виходить за рамки своїм балансом лаконічності та мімішності.

Не можу також не показати трохи різдвяної магії від галереї Лафайет (відео Ксенії Свічкар):

Справжні казкові вітрини про пригоди Джефрі та його кота створили Fortnum & Mason’s Piccadilly в Лондоні. Кожна вітрина – це окрема історія про те, як Джефрі намагається дотримуватись різдвяних традицій (випікання пирогів з фаршем, пакування подарунків, прикрашання ялинку і т. п.) та постійно робить щось не так, тому його кіт постійно намагається врятувати ситуацію.

Комплексне оформлення вхідної групи для магазинів в ТРЦ

Одне з розповсюджений рішень оформлення вхідної групи магазинів в ТРЦ – традиційна ялинка та гірлянди. Тут все залежить від креативу і автентичності. Але варто враховувати, що крафтове новорічне вбрання завжди сприймається емоційніше, ніж звичайне, обране з каталогу.

Мені сподобалася концепція комплексного оформлення Sephora, яка будується на візуальній ідеї різдвяної кампанії. Її центральним елементом стала стрічка, якою зав’язують пакування подарунка. Ця стрічка як символ-ассоціація, присутня як в зовнішній, так і внутрішній in-store комунікації, на упаковці подарункових наборів, як нарядний декор підвішена по всьому залу магазину, нею вбрана стилізована ялинка, и також вона присутня на оформленні зони входу. А сама зона входу виглядає як пакування подарунку – нічого складного з технічної точки зору, але ж як додає святковості.

Святкове промо-місце з яскравою викладкою на вході в магазин

Також хочу зробити акент на сезонному, в нашому випадку різдвяно-новорічному промо-місці (стійка або столик) зі святковими товарними пропозиціями, подарунковими наборами, тематичними різдвяно-новорічніми колекціями та декоруванням. Ця викладка є частиною вхідної групи, одразу на вході в магазин, завжди працює як магніт, приваблюючи увагу й спонукаючи підійти поближче та завітати до магазину.

Pop-up магазини як продовження різдвяної кампанії

На мій погляд, кейс високого маркетингу від Tiffany. Різдвяна кампанія будується на продукті – це спеціальна авторська колекція подарункових карток, різдвяних прикрас і аксесуарів для дому, розроблених з 1957 по 1962 на основі ілюстрацій Енді Ворхола.

А зірка із птахів прикрасила фасади магазинів.

Оформлення магазину без бюджету

Героєм такого оформлення може виступити власне сам товар. Як правило, за подібний мерчандайзинг постачальник ще й заплатить гроші рітейлеру, або за власний кошт поставить товар, бо це буде вважатися промо просуванням.

А це приклад новорічного промо постачальника, особливістю якого є викладка окремо від категорії на спеціально відведеній лінії промо-стелажів (біля 12 стелажів) та промо-торцях. Весь асортимент тут викладено в червоних відкритих коробках – ну дуже привертає увагу, хочеш не хочеш – підходиш, зависаєш, щоб усе роздивитися, й звісно, що щось береш собі у візок.

Фішки

Простий та класний інструмент взаємодії з покупцем – фішки. Це щось маленьке і не завжди про оформлення чи декор. Вони допомагають дивувати та радувати, і обов’язково додадуть рітейлеру плюсиків. Фішки – завжди про емоцію. Про них згадують і діляться враженнями, і обов’язково запам’ятовують, де це сталося. Ну, наприклад, кава латте, на якій можна надрукувати святковий настрій.

Приємною фішкою став додатковий святковий сервіс для покупців лібраріума Carturesti – безкоштовне пакування подарунків, яке розмістилося замість вітрини магазину.

Я завжди закликаю: оформлюйте ваші магазини до сезону, даруйте гостям свято, зробіть хоча б щось маленьке. Найпростішій спосіб створити гарний настрій – це музика. Навіть, коли в магазині немає ніяких прикрас, мелодія I wish you a Merry Christmas спонукає відчути, що свято наближається!

Читайте також – 

Юлія Дзюба, рітейл-ательє Dzyuba: Як рітейлери використовують гібридні концепти, щоб бути цікавішими для відвідувачів


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку