Ірина Громова, Art Nation Lоyalty: Як гейміфікація змінює світ рітейлу- перспективи розвитку у 2024 році
Ірина Громова – маркетинг-директор в Art Nation Loyalty, має 15-річний досвід у розробці маркетингових стратегій, комунікацій та управління проектами. Впроваджує нові рішення для підвищення рівня лояльності українських та міжнародних компаній у галузі роздрібної торгівлі та FMCG.
Art Nation Loyalty — компанія, яка спеціалізується на розробці гейміфікованих акцій з лояльності для рітейлерів та розробляє фіджитальні товари для FMCG.
У світі, перенасиченому контентом та технологіями, очікування споживачів з кожним роком зростає. Залучення їхньої уваги та її утримання на довгий період стає для бізнесу все складнішим завданням.
1. Чому гейміфікація стає актуальною для рітейлера та як інтегрувати гейміфіковані рішення у щоденні покупки
За даними Boston Retail Partners, протягом наступних п’яти років дев’ять з десяти рітейлерів використовуватимуть гейміфікацію для залучення клієнтів. Це допомагає не лише виділитися серед конкурентів, але й зробити клієнтів щасливими. Колекційна механіка з отриманням винагород за покупки сприяє виробленню гормону щастя. Ми на психологічному рівні розпізнаємо закономірність та повертаємося у магазин, аби знову отримати позитивні емоції від покупки. Така взаємодія перетворюється у звичку, задовольняючи бажання споживача отримувати нову винагороду для себе, а рітейлера – до постійної взаємодії із аудиторією.
Гейміфікація допомагає рітейлеру створити унікальний досвід для клієнта та подарувати зовсім нові враження. Звичне сприйняття шопінгу виходить за рамки транзакції.
Дослідження Gamification Market – Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 – 2026) зазначає, що ігрова механіка здатна збільшити залучення клієнтів до 700%.
Переваги використання гейміфікації для рітейлера:
- Гейміфікація дозволяє не тільки привернути увагу клієнтів, але й залучити їх на тривалий період.
- Гейміфікована механіка сприяє підвищенню кількості повторних покупок та взаємодії з брендом.
- Новий гейміфікований досвід дозволяє формувати лояльне ком’юніті навколо бізнесу.
- Гейміфікація може бути ефективним інструментом для навчання ваших клієнтів, а також сприяти популяризації соціально значущих питань у суспільстві.
Гейміфіковані акції з лояльності є ефективним інструментом для рітейлера. Вони дозволяють поєднувати колекційну механіку, мотивують споживачів робити покупки та отримувати за це винагороди (знижки, унікальні пропозиції, сюрпризи).
Найголовніше для бізнесу — це розробити концепцію, яка не лише буде відповідати потребам цільової аудиторії, але й сприятиме досягненню бізнес-цілей.
Згідно нашого досвіду, завдяки гейміфікованим акціям з лояльності, можна підвищити продаж товарів, які беруть участь у промо до 600%, а збільшення кількості товарів у середньому чеку до 16%. Завдяки гейміфікованій складовій, клієнти органічно залучаються та зростає частота покупок, що призводить до зростання трафіку в магазинах.
2. Як мобільна гра в рамках акції з лояльності допомагає залучити нову аудиторію, збільшити трафік до магазину та створити для клієнтів новий досвід
Мобільні ігри залишатимуться сегментом ігрової індустрії, що найшвидше зростає (Джерело: Newzoo, серпень 2023 року), а глобальна кількість мобільних геймерів, за прогнозами, досягне 2,32 млрд до 2027 року (Джерело: Statista).
Мобільні ігри стають пріоритетом для покупців та безпосередньо впливають на їхні звички. Перш ніж прийняти остаточне рішення про покупку, аудиторія очікує отримати цікавий контент. Тому рітейлерам слід підготуватися до цього, якщо вони не хочуть втратити значну частку своєї аудиторії.
Рітейлери мають тримати руку на пульсі ігрових трендів та в перспективі пропонувати своєму споживачу гейміфіковані рішення, які не лише про розваги, але й можуть слугувати інструментами для навчання, підтримки благодійних цілей та мотивують їх долучатися до розв’язання соціальних проблем. Це допоможе охопити широку аудиторію, збільшити кількість взаємодій та сформувати міцний емоційний зв’язок з брендом.
Крім того, рітейлери можуть інтегрувати рекламні прояви в мобільну гру: лого партнерів, рекламні банери, продакт плейсмент, створювати цікаві колаборації.
Бізнеси, які включають гейміфікацію у свою маркетингову стратегію, демонструють зростання залученості клієнтів до 47%, збільшення лояльності до бренду до 22%, а впізнаваності бренду на ринку до 15% (згідно з дослідженням канадської маркетингової компанії Snipp Interactive)
3. Хто такі геймери та чи впливає гейміфікація на формування лояльності
Людям важко визнати, що вони залежні від нових емоцій та вражень. Коли ми граємо, то не відчуваємо часових обмежень, наша увага фокусується виключно на грі. Наша мета — запропонувати корисні форми розваг, оскільки уникнути ігор у нашому житті майже неможливо.
Щоб залучити споживачів молодого покоління, тобто міленіалів, зетів та альфа, ми повинні розуміти їхні психологічні особливості. Покоління зетів цінує автентичність, персоналізацію та досвід, який резонує з їхніми основними переконаннями. Їх активна присутність у діджитал світі демонструє прагнення до соціального визнання та взаємодії з іншими споживачами. Гейміфікація приваблює їх відчуттям свободи, азарту та можливості конкурувати з іншими користувачами.
Рітейлери, які слідкують за ігровими трендами, можуть залучити значно більше клієнтів та, найголовніше, перетворити мобільну гру у корисний інструмент для навчання та розвитку.
4. Практичне застосування елементів гейміфікації на українському ринку
Гейміфікація та використання ігор в роздрібній торгівлі в Україні поступово набуває популярності. Великі гравці у цій галузі, такі як АТБ, Сільпо та інші, впроваджують ці тенденції у щоденний досвід своїх покупців.
Основна концепція акції з лояльності “Козаки та Аврора” полягала у продовженні традиційного осіннього козацького промо в мережі мультимаркетів Аврора. Цього разу вирішили впровадити гейміфіковане рішення, щоб здивувати клієнтів мережі. Для цього Art Nation Loyalty розробила 39 унікальних фішок з персонажами для гри Captains TCG, де гравці могли зібрати свою команду та вирушити у морські пригоди. Однією з таких команд було вже знайоме для аудиторії — тріо козаків та капітанки Аврори. Клієнти отримували фішки з героями для гри за щоденні покупки, а також за покупки товарів партнерів акції. Крім колекційної механіки, використали інструмент доповненої реальності. Коли клієнт наводив на фішку камеру телефону – герої оживали та додавалися автоматично до колекції гравця.
Враховуючи важливість благодійної складової для українського бізнесу у сучасних реаліях, гейміфікований досвід слугує ефективним інструментом, адже може охоплювати ширшу аудиторію і головне залучати користувачів до дій: увесь прибуток від продажу фішок та благодійних товарів спрямовувався на відбудову шкіл в Україні. Таким чином, клієнти мережі Аврора грали у мобільну гру та допомагали відбудовувати українські школи.
Другий приклад: гейміфікована акція з лояльності для мережі Аптека 911, яка змінила динаміку конкуренції на ринку товарів FMCG.
У 2024 році гейміфікація продовжить свій вплив на розвиток сфери роздрібної торгівлі та FMCG. Межа між віртуальним і реальним світом розмивається, що дозволяє клієнтам відчути зовсім нові враження від щоденних покупок. Інструменти гейміфікації та гри стають ключовим рішенням для бізнесів, які прагнуть залучити молоду аудиторію й відповідати сучасним тенденціям: тут важливо вдало підібрати формат інтеграції елементів гри у маркетингову стратегію.