Без табу: як працює в Україні мережа магазинів для дорослих No Taboo

Без табу: як працює в Україні мережа магазинів для дорослих No Taboo

26.01.2017 08:53
  2570
Микола Маранчак

Як українці ставляться до магазинів, що продають товари для дорослих, чи зростає інтерес споживачів до інтимних товарів і які обмеження у їх роботі встановлюють ТРЦ і влада – досвід No Taboo.

Мережа інтим-магазинів No Taboo існує в Україні вже десять років і за цей час стала однією з найбільших на вітчизняному ринку. Магазини мережі працюють в київських ТРЦ SkyMall, Lavina, Квадрат і Метроград, а до кінця лютого 20-й магазин мережі відкриється в Одесі. Що з себе представляє цей сегмент рітейлу, з якими труднощами стикаються оператори, хто постійні покупці і що буде з індустрією іграшок для дорослих через п’ять років, RAU розповіли в мережі магазинів No Taboo.

– Що з себе представляє ринок товарів для дорослих в Україні?

– Індустрія розваг для дорослих в Україні поки до кінця не сформована. Більшість людей все ще не готові до сприйняття таких магазинів як повноправних учасників ринку. В Європі ринок зародився у 60-ті роки ХХ століття, коли соціальні і політичні процеси почали викорінювати раніше пануючі пуританські погляди. Зараз Україна перебуває на тому ж етапі: у нас відбувається лише зародження вільної від ханжества культури і сегмента в цілому. Для українця поки що психологічно дискомфортно зайти в магазин товарів для дорослих. Яке питання відвідувачу не поставиш, відповідь завжди одна: «У мене все добре, все нормально, мені це не треба». Це що стосується споживачів. Що стосується структури ринку, то динамічний розвиток почався лише кілька років тому. Причому не тільки в Києві, але і в регіонах.

– Що стимулювало зростання?

– Попит породжує пропозицію – змінюється суспільство. Обмеження, встановлені ще за радянських часів, поступово відходять у минуле. Наступне покоління буде ставитися до товарів для дорослих зовсім інакше, тому найближчі п’ять років цей ринок збільшиться вдвічі.

– Хто основна аудиторія?

– Наші покупці – молоді люди 25-35 років. Багато з них були в Європі і часто значно розкутіші в інтимних питаннях. Але є й інша категорія, адже ми продаємо не тільки товари для задоволення, але і для здоров’я. Ми так і називаємо себе – фармацевти любові. За порадою гінекологів та проктологів до нас йдуть літні люди. Багато з них заходять з побоюванням, але потім бачать, що у нас немає розпусти, ми не є розповсюджувачами порноіндустрії і голі, незрозумілі продавці-консультанти за прилавком не стоять. Частина тих, хто зайшов хоча б раз в магазин для дорослих, потім повертаються. Велика частина нашої аудиторії – постійні клієнти.

– Хто більше купує – чоловіки чи жінки?

– По-різному. Іноді дружина купує щось чоловікові, бо він соромиться, іноді чоловіки хочуть зробити приємний і небанальний подарунок дівчині. Квіти, цукерки, шоколад в відносинах можуть швидко зжити себе, особливо в сімейному житті.

– Що найчастіше купують?

– Якщо говорити про дівчат: то товари для краси. Хлопці хочуть здаватися сильнішими. І для того, і іншого в нас є цілі категорії товарів. Щоб здаватися привабливішими, дівчата беруть щось, починаючи від красивої, еротичної білизни, закінчуючи парфумами з феромонами. Це, скажімо так, легка артилерія. Сімейні пари приходять за іграшками. Наше завдання з розумінням ставитися до всіх. Всі люди рівні. Тому питання – що продається більше, а що менше – риторичне. Ми намагаємося, щоб продавалося все і обов’язково прислухаємося до побажань клієнтів.

– Як розвивається онлайн-ринок?

– В Україні індустрія поки ширше представлена онлайн, ніж в офлайнових магазинах. Людям простіше анонімно щось купити, щоб ніхто не знав, ніхто не бачив. Інтернет-магазини ростуть як гриби, але за принципом “купи-продай”. У них немає складів, постійного широкого асортименту товарів. В цьому плані No Taboo якісно відрізняється – в онлайн-магазині у нас можна знайти до 6 000 одиниць товару.

– Звідки привозите товар?

– Це і Азія, і Європа, але всі новинки, звичайно ж, від азіатів – Китай, Індонезія та сусідні країни. Два-три рази на рік ми відвідуємо великі виставки індустрії. У жовтні їздили в Німеччину, також в лютому очікуємо дуже сильну виставку в Шанхаї.

– Стежите за тенденціями?

– Намагаємося. Зараз практично будь-який технологічний продукт йде з можливістю завантажити додаток в App Store або на Play Market для дистанційного керування. Прогрес йде не тільки в дизайні і функціоналі, а безпосередньо в самій технічній складовій іграшок. Всього за два роки ми почали забувати, що таке батарейка. І незабаром станемо свідками того, що іграшки з проводами будуть вважатися моветоном. Практично все вже йде бездротове. Те ж стосовно матеріалу для іграшок – якийсь незрозумілий пластик поганої якості в пристойному магазині ви більше не зустрінете. Зараз все робиться з кіберкожевого матеріалу або медичного силікону, які абсолютно неаллергенны і приємні на дотик.

– В Україні є якесь виробництво?

– У нас сильна фармакологія. Якщо говорити про іграшки, то поки, на жаль, у нас нічого не виробляють – у нас просто немає сертифікаційних центрів. Ось у чому заковика. Так що поки в Україні це табу.

– З якими ще труднощами стикаютеся в Україні?

– Нерозуміння, особливо з боку старшого покоління, яке вважає, що це якась розпуста. Якщо говорити про увагу з боку органів, то, повірте, стільки, скільки перевіряють даний сегмент ринку – не перевіряють нікого. Магазини для дорослих перевіряють на все: від поширення порнофільмів до торгівлі людьми. У нас чистий бізнес – ми платимо податки, весь персонал офіційно працевлаштований. Ми працюємо строго в рамках вітчизняного законодавства.

– В сегменті є конкуренція?

– Тут слово «конкуренція» не застосовується. Якщо ми будемо говорити про ресторанний бізнес, то там можуть бути 34 кав’ярні на одній вулиці. Ось там боротьба. Тут ми можемо боротися тільки самі з собою, покращуючи асортимент, сервіс та інші зручності для клієнтів. Ми всі між собою спілкуємося, і чого вже точно тут не вистачає, так це пристойних фестивалів і виставок індустрії. Влітку 2016 року такий фест пройшов в Одесі. Свого роду це стало маленькою революцією в місті. Причому це була не класична виставка: прийшли, подивилися, купили. Це були майстер-класи з психології сімейних відносин, різних напрямках – все те, що для звичайної людини є якимось недосяжним. Такі фестивалі, в першу чергу, зможуть підвищувати сексуальну культуру в суспільстві і, звичайно ж, сприяти розвитку індустрії.

– А в Києві проводять такі фестивалі?

– Дуже рідко. Причому, поки не чули, що в цьому році щось буде. Іноді анонсують якісь події, але незабаром чутки згасають. З яких причин, не відомо, але ми з задоволенням завжди беремо участь. І будемо робити це далі.

– Як складаються відносини з торговельними центрами? Ви берете участь, наприклад, у календарних акціях з іншими рітейлерами?

– Безумовно. Яким би не був магазин, при підписанні договору є чіткі умови щодо участі у всіх заходах ТРЦ. Адже ми такий же рітейл, як і всі, за винятком того, що вхід до нас суворо 18+. Якихось нетипових труднощів у стосунках немає, інша справа, що не всі торгові центри готові бачити нас у себе.

– Коли підписуєте договір оренди, якісь особливі умови вам пред’являють?

– Все стандартно. Ясна річ, що нічого забороненого, ніяких відкритих вітрин. Ми суворо за цим стежимо. Не дай бог до нас хтось зайде з дитиною, він одразу ж виходить, не дивлячись на «це мій син, він зі мною», – є чітке правило 18+. Те ж саме вимога торгових центрів за вивісками. І, звичайно ж, зовнішньої реклами. Вони більш жорсткі, ніж до інших. Але проблемами це не назвеш, ми самі все розуміємо.

– Якими якостями повинен володіти продавець? Що робите для його підготовки?

– Ми дивимося на настрій людини. Тут не потрібні напівживі, нецікаві люди. Вони повинні бути здатні на якісну консультацію, так як від неї залежить продаж. Кандидат на роль продавця повинен володіти хорошою пам’яттю і вмінням засвоювати інформацію, так як її дуже багато.

– Ви сказали, що через п’ять років індустрія зросте вдвічі. Які ще тенденції можуть прийти з Заходу? 

Захід вже переходить на те, що простому українцю поки буде не просто сприйняти. Це стосується іграшок і їх дизайну. У нас вже зараз у трьох магазинах мережі представлені ляльки, які виглядають як живі: суглоби, міміка, людські риси обличчя і не викликає ніяких лялькових, неживих асоціацій. І такий прогрес буде продовжуватись. Посилюється роботизація і незабаром вона може стати по кишені кожному. Двигуном, звичайно ж, буде молодь. Вони перші приходять, і ми орієнтуємося на те, що вони у нас просять. Ми ведемо звіт таких запитів і обробляємо їх. Тому те, що буде в Україні через п’ять років, залежить, насамперед, від самого споживача і тих тенденцій, які будуть відбуватися в суспільстві.

31 січня – фокус-група «Зміни в законодавстві-2017. Що чекає на рітейл в цьому році»


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку