Слово рітейлу: 18 знакових цитат топ-менеджерів у 2018 році

Слово рітейлу: 18 знакових цитат топ-менеджерів у 2018 році

02.01.2019 09:00
  2401
Микола Маранчак

Фредрік Олссон, Борис Марков, Вікторія Луценко, Руслан Шостак, Оксана Мандзюк, Владислав Чечоткін, Олів’є Лангле, Ігор Хижняк та інші про багатий на події 2018 рік та очікування на майбутнє.

Цей текст доступний також російською мовою

2018 рік виявився непростим для українського рітейлу – в ньому знайшлося місце багатьом викликам і проблемам. За рік редакція порталу Асоціації рітейлерів України опублікувала більше сотні інтерв’ю і колонок з першими особами українського рітейлу — людьми, що визначають його сьогодення і майбутнє. Розпитували як про минулі перемоги і поразки, так і про нинішню ситуацію, а так само про плани на наступні роки.

У цій добірці ми пропонуємо ознайомитися з найяскравішими висловлюваннями лідерів ринку, топ-менеджерів провідних українських компаній сфер рітейлу і девелопменту. Як вони оцінюють рік, що минає, які проблеми вважають найактуальнішими і наболілими, а також що чекають від найближчого і не дуже майбутнього.

Керуючий директор шведського бренду H&M Фредрік Олссон:

“Вважаємо, що зараз найкращий час для виходу в Україну: по-перше, ми знайшли хорошу локацію в ТРЦ Lavina Mall. По-друге, вже кілька років поспіль спостерігаємо позитивні тенденції, бачимо, що прошарок середнього класу зростає. Віримо, що в Україні наш бренд буде більш ніж затребуваний”.

Генеральний директор Comfy Ігор Хижняк:

“Найголовніший ризик в Україні – це, як і раніше, війна. І те, що про це стали менше говорити, не змінює ситуацію. У нас постійна загроза прямих військових дій. В країні немає чіткого довгострокового політичного курсу і великі ризики на президентських виборах. Все це впливає на економіку та соціальні фактори”.

Генеральний менеджер Miniso по Україні Джек Ші:

“За рік роботи ми дуже детально вивчили ринок і зрозуміли, що найкраща стратегія тут: рухатися впевнено та не поспішаючи, працювати на якість, а не на кількість. Українцям дуже не вистачає брендів з якісним товаром і сервісом”.

Генеральний директор Watsons Україна Томаш Вроблевськи:

“Рітейл – це галузь, яка ніколи не стоїть на місці. Кожне покоління клієнтів стає вимогливішим попереднього. Тому зміни – умова виживання. Якщо бізнес не змінюється, він перестає існувати”.

Фінансовий директор Leroy Merlin Україна Гжегож Ващькув:

“В останні кілька років Україна стає прикладом діджиталізації в Європі. Ми дуже задоволені онлайн-продажами. Минулого року ми запустили в українському інтернет-магазині послугу Click & Collect. Цього року додали доставку”.

Співвласник групи компаній Фокстрот Валерій Маковецький:

“Щоб створити виробництво в Україні, потрібно однозначно закрити всі канали контрабандного ввезення сюди одягу, взуття, ювелірних виробів. В першу чергу виробництво працює для внутрішнього ринку, а потім на експорт. Якщо ж в Україну можна ввезти товар без податків, тоді навіщо українське виробництво? Це дуже важливе питання безпеки держави”.

Генеральний директор Billa Україна Оксана Мандзюк: 

“Потенціал Києва з розвитку мережевого роздробу в три рази більший, ніж у Братислави, в два рази більший, ніж у Праги, і в півтора рази більший, ніж у Будапешту. Звичайно, багато чого залежатиме від економічної та політичної ситуації в країні. Чим ефективніше реформи і чим менше корупції – тим більш благодатний грунт для розвитку бізнесу. Поки що Україна – це країна нереалізованого потенціалу”.

Голова ради директорів і генеральний директор корпорації АТБ Борис Марков:

“Продовольчий рітейл знаходиться на порозі глибоких змін. На думку наших експертів, великі формати будуть сповільнювати свій розвиток, продовжать активно розвиватися дискаунтери і «магазини біля дому», торговельні точки спеціалізованого рітейлу – магазини екотоварів, сирів, пива.

Набиратимуть обертів експерименти з digital-технологіями: каси самообслуговування, розрахунки за допомогою мобільних терміналів”.

Президент MTI Володимир Цой:

“Наша податкова система є архаїчною і не враховує ту стадію розвитку економіки, на якій Україна знаходиться зараз.

Якщо країна хоче розвиватися, вона повинна створювати умови для того, щоб економіка виходила з тіні, повинна стимулювати підприємців працювати в легальному полі. Щоб не було необхідності ховати свої доходи і активи”.

Засновник інтернет-магазину Rozetka.ua Владислав Чечоткін:

“Україна є дуже невеликим ринком з не найкращою пропозицією щодо асортименту і ціною. Rozetka.ua знаходиться в бідній маленькій країні, яка не є батьківщиною товарів і великим ринком. Тому їй важко почати торгувати з України, наприклад, до Польщі. Для того, щоб торгувати в Польщі, потрібно приїхати до Польщі і побудувати з нуля весь бізнес, який побудований у мене тут”.

Генеральний директор Ашан Україна Вікторія Луценко:

“Всі світові тенденції свідчать про те, що майбутнє торгівлі за онлайном і діджитал-сервісами. У тій же Угорщині, де я працювала останнім часом, онлайн-продажі істотно зростають”.

Головний виконавчий директор IKEA по Південно-Східній Європі Стефан Вановербеке:

“Україна – важлива країна для Європи. Тут 40 млн населення, це великий ринок. По-друге, ми знаємо, що ваша економіка стикалася з певними викликами. Але вже в 2015-2017 роках були позитивні зрушення. І ми вважаємо їх стійкими. Чому? Проводиться дуже багато реформ, і вони йдуть у правильному напрямку.

Я впевнений, що у нас все буде добре, тому що ми розуміємо ринок і вчимося. 40 млн споживачів тут – це божевільний потенціал”.

Співвласник мереж Varus та EVA Руслан Шостак:

“Бізнес – свого роду жертва. Коли ми займаємося тим, що любимо, то віддаємо себе цілком, і завжди є плата. Наприклад, час. Я люблю свою справу, тому приділяю йому досить багато особистого часу, залишаючи все інше «на потім». Навіщо заводити захоплення, якщо те, чим ти займаєшся, приносить справжнє задоволення?”

Керуючий бізнесом Brocard Юрій Гаткін:

“Ми пішли зі стріт-рітейлу — тенденція показує, що люди прагнуть в ТРЦ, де більше зручності і завжди є парковка”.

Співвласниця VOVK Тетяна Семенченко:

“Сьогодні вже не важливо: хто керує бізнесом — чоловік чи жінка. Треба просто зрозуміти, що стаючи на стежку бізнесу, ти зробив вибір, який несе в собі чимало ризиків і труднощів. Тебе чекає робочий день 24/7, відповідальність за людей, за те, що ти їм пропонуєш”.

CEO Metro Cash & Carry Ukraine Олів’є Лангле:

“Нам вигідно закуповувати товар безпосередньо у виробника. Конкуренція на ринку рітейлу посилюється і виграє той оператор, який зможе запропонувати краще ціну та асортимент. Наші інтереси тут повністю збігаються з інтересами споживача”.

Співвласник компанії “Мировая карта” Майкл Дон:

“Ніхто нічого нікому не винен. І коли у нас в Україні це всі зрозуміють, тоді легше жити буде всім. Треба робити так, як комфортно людині, з якою ти спілкуєшся. Наш персонал знає, що, якщо до нього звернулися українською, відповідати потрібно українською. Ми не можемо змусити російськомовного гостя говорити українською або англійською. Наше завдання – створювати комфорт для відвідувачів”.

Іван Портной, CEO Prom.ua:

“Україні пощастило. У нас досить розвинений ринок логістики в порівнянні з іншими країнами СНД або Європи. Свого часу Нова пошта задала тон і “струснула ринок”. Він став цікавий для нових гравців, а бувалі, такі як Укрпошта, почали посилювати свої позиції.

Онлайн-покупки стануть доступними і звичними навіть для віддалених регіонів.

Вже зараз, за даними Укрпошти, третина онлайн-посилок відправляється в малі міста і села”.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку