Анатомія Fozzy: що входить до складу бізнес-групи власників Сільпо, Фора та інших торгових мереж

Анатомія Fozzy: що входить до складу бізнес-групи власників Сільпо, Фора та інших торгових мереж

22.02.2024 09:00
  26508
rau

Fozzy Group – одна з найбільший фінансово-промислових груп України. Окрім відомих кожному українцю мереж Сільпо та Фора, вона включає в себе ще безліч напрямків та активів: банк, виробництво, аптеки, ресторани, логістичного оператора, а віднедавна – і медичний центр Doctor Sam. Що саме входить або входило в сферу інтересів власників другої за розміром продуктової мережі України.

*Вперше матеріал був опублікований у 2021 році*

Сільпо – ключовий актив Fozzy Group, що об’єднує декілька напрямків бізнесу. Як за 25 роки вдалося побудувати компанію, в яку входить більше 700-та тільки роздрібних магазинів.

На порталі Liga.net опубліковано спецпроект, присвячений історії становлення Сільпо – однієї з найбільших мереж українського рітейлу. Заснували компанію чотири дніпропетровських шкільних друга Володимир Костельман, Олег Сотников, Юрій Гнатенко, а також Роман Чигир.

Почавши з торгівлі, засновники Fozzy Group створили багатопрофільний бізнес, що включає FMCG-рітейл (Сільпо, Фора, Le Silpo, Thrash! Траш, Fozzy C & C), мережу аптек Біла ромашка і мережу магазинів зв’язку та гаджетів ringoo. Крім того, компанія займається ресторанним і аграрним бізнесом, виробництвом продуктів харчування (м’ясокомбінат, птахофабрика, рибне господарство та інше). В активах групи є також банк Восток, турагентство Сільпо Вояж і національний логістичний оператор УВК. Раніше група включала також і поштового оператора Justin, але цей проект був закритий.

RAU пропонує ознайомитися з тією частиною історії Fozzy Group, яка стосується розвитку безпосередньо продуктового рітейлу.

 

Етапи великого шляху

  1. До переїзду в Київ в 1997 році Володимир Костельман з партнерами займалися торгівлею товарами широкого вжитку в Дніпрі. Коли в рідному регіоні стало тісно, ​​вирішили організувати оптову компанію в столиці. Для початку взяли в оренду склади в Вишневому і працювали під вивіскою Партнер-Вишневий – по франшизі дніпропетровської компанії Рейнфорд. У тому ж році відкрили в Вишневому перший гіпермаркет Fozzy Cash & Carry.
  2. У 1998-му з’явився перший магазин нової мережі Сільпо в Києві. Була зроблена ставка на мультиформатність, щоб відродити після дефіцитних 90-х формат якісних супермаркетів. Викуповували приміщення старих радянських універмагів і встановлювали там куплене у європейських рітейлерів уживане обладнання.
  3. У 2002-му власники Сільпо, викупивши акції у трудового колективу, придбали мережу з 38-ми гастрономів Дніпрянка. Це дозволило не тільки розширити мережу Сільпо, але дати місце для нових магазинів Фора. В результаті роздріб Fozzy Group збільшилася до трьох мереж: гіпермаркети Fozzy Cash & Carry, супермаркети Сільпо і магазини біля дому Фора.
  4. Невдачею закінчилася спроба почати бізнес в Росії і відкрити Сільпо в Москві. У 2003 році магазин закрили.
  5. 2006 рік став переломним, коли Fozzy Group вдалося зрушити Фуршет з першого місця за оборотом на третє, а на другому місці опинилася Мetro Cash & Carry.
  6. В процесі розвитку Fozzy Group неодноразово використовувала злиття і поглинання для масштабування бізнесу, в тому числі – мережі Сільпо. Більшість угод компанія провела в «золотий» для української економіки час – в період з 2004-го по 2008 рік. Всього за 23 роки роботи група зробила 12 операцій по поглинанню конкурентів.

7. У вересні 2007 року Fozzy Group і компанія БМ-Трейд (її кінцевий бенефіціар – литовський ритейлер Sanitex) уклали договір, в результаті чого більше 40-ка магазинів, які працювали під брендом Бумі-Маркет, стали до кінця 2008 року частиною торгової мережі Фора. Загальна площа магазинів мережі – 24 000 кв. м в Києві, Київській, Чернігівській, Сумській та Житомирській областях.

У власність холдингу перейшли як торгові площі, так і операційна частина бізнесу БМ-Трейд, що дозволило компанії посилити позиції в Києві і області. Вартість угоди оцінювали в $30-50 млн, оскільки велика частина магазинів працювала на орендованих площах. Це була саме покупка бізнесу, а не переуступка прав оренди та обладнання менш щасливих конкурентів – звичайного способу розширення мереж Fozzy Group.

8. Пережити кризи 2008-10 і 2014-15 років компанії допомогла жорстка позиція щодо повернення кредитних коштів. У веденні переговорів з банками їй допомагала компанія McKinsey – один з найдорожчих на ринку консультантів.

9. Купувати аграрні активи і переробні підприємства власники Fozzy Group почали ще в 2000 році. Згодом всі ці компанії стали працювати виключно для потреб бізнесу групи. Зокрема, виробництвом продуктів для власних торгових марок мереж (Премія, Повна чаша, Extra !, Премія Рікі тікі, Premiya Select), а також для ресторанів.

10. З 2015-го Сільпо зосередився на відновленні вже існуючих об’єктів, підвищенні ефективності бізнесу і органічному розвитку в нових локаціях, в тому числі і нових ТРЦ. У вересні 2015 року було відкрито Ciльпо в ТРЦ Forum Lviv в новому дизайнерському форматі разом з зоною кафе і гриль-баром. Він був оформлений в стилі казки Льюїса Керролла «Аліса в Країні Чудес».

Тепер тематичне оформлення супермаркетів Сільпо – фішка цієї мережі.

Зайти в Сільпо: Скільки конкурентів поглинула торговельна мережа за два десятки років


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Кейс лідерства: як LG вже декілька років утримує позицію одного з лідерів на ринку електроніки та побутової техніки в Україні

Кейс лідерства: як LG вже декілька років утримує позицію одного з лідерів на ринку електроніки та побутової техніки в Україні

Це підтверджує її статус переможця в головній бізнес-премії країни «Вибір року», яка визначає найкращі бізнеси у своїй...
time icon  
  91
Усі новини ринку