Як пройшов Х ювілейний RAU Summit 2023 – підсумкова подія року в рітейлі та девелопменті (фоторепортаж)

Як пройшов Х ювілейний RAU Summit 2023 – підсумкова подія року в рітейлі та девелопменті (фоторепортаж)

09.12.2023 09:00
  2451
Костянтин Симоненко

5 грудня в КВЦ Парковий пройшов ювілейний, X RAU Summit 2023 – підсумкова подія року для власників і топ-менеджерів компаній сфер роздрібної торгівлі, торговельної нерухомості та B2B сектору. Говорили про підсумки року, стратегію на наступний, логістику, соціальну відповідальність, інклюзивність та інше.

Цьогоріч ключовою на саміті стала тема «Перспективи та нові траєкторії розвитку рітейлу в 2024 році». Надважливою складовою RAU Summit 2023 стала участь в ній представників українського уряду: віце-прем’єр-міністра та міністра економіки Юлії Свириденко та міністра соціальної політики України Оксани Жолнович. Вони поділилися своїми напрацюваннями, а також могли почути думку бізнесу стосовно взаємодії з держорганами.

СЕО Асоціації рітейлерів України Оксана Приходько та віце-прем’єр-міністр і міністр економіки України Юлія Свириденко

Загалом на заході виступило 30 спікерів, що представляють різні напрямки сфери торгівлі, девелопменту і сегмента В2В. Зокрема, CEO групи компаній ОККО Василь Даниляк, CEO мережі аптек АНЦ Микола Щербина, CEO та співвласник мережі магазинів Аврора Тарас Панасенко, CEO мережі Comfy Ігор Хижняк, CEO компанії Yasno Сергій Коваленко, співзасновник бренду CHER’17 Іван Кришталь, генеральний директор ТРЦ Respublika Park Юлія Щаслива, генеральний директор БЦ і ТРЦ Retroville Рената Якубченієне, генеральний директор ТРЦ Riviera Shopping City Андрій Бринзило, генеральний директор БФК Gulliver Ірина Круппа, головний економіст та директор аналітичного департаменту Dragon Capital Олена Білан, керівник напрямку аналітики Retail Association of Ukraine Яна Єрмакова та багато інших.

На ювілейному RAU Summit 2023 зібралися перші особи ключових гравців сфер роздрібної торгівлі та комерційної нерухомості, представники інвесторів та фінансових організацій, консультанти і виробники – співробітники таких компаній, як Епіцентр К, Auchan Ukraine, EVA, Аврора, Алло, Rozetka, Сільпо, Укрзолото, Comfy, Vovk, WOG, Lviv Croissants, FAMO, Pinky, ТРЦ Sky Park, Victoria Gardens, Dragon Capital, Ощадбанк, Київстар, Num8erz, МХП і багатьох інших.

Ще до початку заходу гості активно спілкувалися та фотографувалися біля бренд-волу події з логотипами партнерів і спонсорів RAU Summit 2023.

CEO Auchan Україна Марта Труш та керівник дирекції по товарам Алла Ковалевська

На фото (зліва направо): Олександр Строганов (ТОВ “НИК”), Поліна Тіщенко (МХП), Ігор Рубан (Діла)

Команда Епіцентр К до саміту готова

З привітальним словом дистанційно відкрив подію голова та співзасновник Асоціації рітейлерів України Андрій Жук. Він зокрема зазначив, що на ювілейному заході RAU зібралося більше 500 учасників – рекордний показник. Сама асоціація теж виросла в 2023 році до важливої відмітки у 100 членів, загальний оборот яких складає 64% всього українського цивілізованого роздробу. У своєму виступі голова Асоціації рітейлерів України відзначив важливість спільної роботи над розбудовою галузі та економіки країни в цілому, а також підбив окремі підсумки року на ринку рітейлу й окреслив ключові тренди.

Голова та співзасновник Асоціації рітейлерів України Андрій Жук відмітив розширення кола членів RAU

Вид на глядацьку залу під час відео-виступу Андрія Жука

Наступною взяла слово віце-прем’єр-міністр та міністр економіки Юлія Свириденко. Очільниця Мінекономіки подякувала рітейлу за роботу у надскладних умовах та зазначила, що уряд буде підтримувати бізнес, який працює “в білу”, оскільки всі сплачені в Україні податки направляються на фінансування армії. Також вона розповіла про програму навчання “Ваучер”, яка має допомогти вирішенню проблеми так званого структурного безробіття й нагадала про державну програму кредитування 5-7-9%, якою можуть скористатися українські підприємці.

Віце-прем’єр-міністр та міністр економіки Юлія Свириденко пообіцяла всіляко підтримувати бізнес, який сплачує всі податки.

Учасники заходу з великою цікавістю слухали виступ керівниці економічного блоку уряду

Всього програма саміту включала в себе шість тематичних блоків. Перша сесія була присвячена викликам сьогодення та напрацюванню стратегій на найближче майбутнє. В панельній дискусії “Курс Лідера. Підсумки року та стратегія 2024” під модерацією СЕО Yasno Сергія Коваленко взяли участь CEO групи компаній ОККО Василь Даниляк, CEO мережі аптек АНЦ Микола Щербина, CEO та співвласник мережі магазинів Аврора Тарас Панасенко і CEO мережі Comfy Ігор Хижняк. Вони обговорювали поточні логістичні складнощі на польському кордоні, проблему нестачі персоналу, зміни в портреті споживача та очікування від наступного року.

СЕО Yasno Сергій Коваленко цікавиться в учасників панелі як компанії вирішують проблеми з логістикою та пошуком кадрів

CEO групи компаній ОККО Василь Даниляк говорить, що паливо доставляють переважно залізницею і основна проблема не блокування польського кордону, а пошук відповідального підрядника на будівельні та оздоблювальні роботи

СЕО мережі аптек АНЦ Микола Щербина говорить про шалену цінову конкуренцію на ринку та підвищення ефективності роботи – як запоруку успіху

СЕО та співвласник мережі Аврора Тарас Панасенко – про затримку імпорту на кордоні на 7-10 днів та проблеми з доставкою сировини місцевим виробникам товарів.

CEO мережі Comfy Ігор Хижняк обурений активним збільшенням частки тіньового ринку та нещадними перевірками легально працюючих рітейлерів

Віце-прем’єр-міністр та міністр економіки Юлія Свириденко уважно фіксувала всі скарги бізнесу

Сесія №2 на RAU Summit 2023 цілком була присвячена соціальній відповідальності бізнесу. На цій панелі за участі міністра соціальної політики України Оксани Жолнович та під модерацією керівниці проекту з розвитку та інтеграції нових професій МХП Поліни Тіщенко обговорювали проблеми інклюзивності, працевлаштування та психологічної підтримки, що є особливо актуальним для України в умовах війни. До розмови долучилися керівник департаменту персонального лікарського сервісу Діла Ігор Рубан, заступник голови правління Ощадбанк Антон Тютюн та CEO ГО Військова школа «Боривітер» Орест Білоус.

Зокрема, представник Ощадбанку пояснив, що окрім усунення фізичних перепон на шляху клієнта з інвалідністю треба впроваджувати комунікаційну безбарʼєрність, у рамках якої персонал банку навчається правильному спілкуванню з такими людьми. А також реалізовувати цифрову безбарʼрність, тобто надати можливість отримати максимальну кількість послуг без потреби йти до відділення.

Сесія “Соціальна відповідальність бізнесу”. На питання модератора Поліни Тіщенко відповідає міністр соціальної політики України Оксана Жолнович 

Міністр соціальної політики України Оксана Жолнович наголосила, що люди є головним та найціннішим ресурсом кожного бізнесу

Керівник департаменту персонального лікарського сервісу Діла Ігор Рубан – про необхідність збереження робочого місця, поки працівник на фронті

Заступник голови правління Ощадбанку Антон Тютюн розказав про практики фінустанови у забезпеченні інклюзивності на базі досвіду західних країн та інтерв’ю з ветеранами

CEO ГО Військова школа “Боривітер” Орест Білоус розповідає про діяльність ГО в підготовці військових до відправлення у зону бойових дій та працевлаштування ветеранів у своїх структурах

В рамках третьої сесії відбулася презентація аналітичних досліджень стосовно розвитку рітейлу в Україні. Першою виступила керівник напрямку аналітики Retail Association of Ukraine Яна Єрмакова, яка представила ексклюзивну аналітику під назвою “Географія рітейлу”. На основі даних мереж, які є членами RAU, учасникам заходу представили дані про те, як змінилася географія рітейлу в 2023 році, яка динаміка розвитку галузі по регіонам. Друге дослідження, проведене спільно RAU і Num8erz, стосувалося зміни купівельної поведінки українців в 2023 році в порівнянні з 2022-21 роками. Це дослідження представили co-founder та CEO Num8erz Андрій Шевчук та співвласник і керівник досліджень компанії Денис Ромаш. В заключному виступі цієї сесії головний економіст та директор аналітичного департаменту Dragon Capital Олена Білан розповіла про стан економіки країни в поточному році й надала макроекономічний прогноз на 2024 рік.

Керівник напрямку аналітики Retail Association of Ukraine Яна Єрмакова демонструє відновлення галузі за останні 20 місяців

Багато хто з гостей саміту намагався одразу зафіксувати зміни, які сталися в українському рітейлі

Co-founder та CEO Num8erz Андрій Шевчук та співвласник і керівник досліджень компанії Денис Ромаш розповіли про повернення трафіку та пожвавлення різних промоактивностей

Керівник досліджень компанії Num8erz Денис Ромаш відзначив категорії товарів, споживання яких під час війни змінилося найбільше

Головний економіст та директор аналітичного департаменту Dragon Capital Олена Білан приємно здивувала присутніх досить оптимістичними показниками української економіки

Четверта сесія цілком була присвячена інноваційним рішенням для розвитку та маштабування рітейлу. Своїми кейсами успішних рішень для бізнесу поділилися:

  • керівник напрямку з продажу рішень в рітейлі компанії Київстар Олександр Назарук (вибір вдалої локації для торговельної точки);
  • комерційний директор цифрових сервісів для бізнесу «Вчасно» Костянтин Юрченко (інструменти та практики дистанційного відкриття магазину);
  • Sales Director Creatio Дмитро Миленко (стратегія застосування No-code інструментів у бізнесі);
  • COO компанії eSputnik Олексій Данченко (нові можливості персоналізованої комунікації в e-commerce та рітейлі завдяки ШІ та клієнтських даних).

Керівник напрямку з продажу рішень в рітейлі компанії Київстар Олександр Назарук поділився досвідом вибору локацій для магазинів за допомогою “теплової карти” абонентів

Технологією пошуку нових локацій одразу зацікавився представник компанії Rozetka Ярослав Руденок

Комерційний директор цифрових сервісів для бізнесу «Вчасно» Костянтин Юрченко розказав про можливості дистанційного відкриття магазину завдяки сучасним технологіям електронного документообороту

Sales Director Creatio Дмитро Миленко пояснював потенційним клієнтам особливості стратегії застосування No-code інструментів у бізнесі

COO компанії eSputnik Олексій Данченко – про головні канали комунікації рітейлерів зі споживачами 

В наступній сесії під назвою «Сучасні та сміливі» учасники рейтингу Forbes Ukraine – Next 250 розповіли про свої успіхи, подальшу експансію та вплив війни на бізнес. Модератором сесії від бізнес-видання виступив директор з маркетингу АЗК WOG Геннадій Карлінський, а учасниками панельної дискусії стали українські підприємці. Так, засновник, співвласник та СЕО мережі Lviv Croissants Андрій Галицький поділився досвідом масштабування мережі вже після початку повномасштабної війни. Співзасновник бренду CHER’17 Іван Кришталь розповів як вдало скористалися тимчасовим відходом з країни міжнародних брендів. Своєю чергою засновниця та партнер FAMO, Pinky Юлія Томусяк описала як сталися масштабні зміни в компанії – відкриття власного швейного виробництва та запуск мультбрендових магазинів Pinky як нового напрямку роботи.

Кожен гість заходу міг ознайомитися з повним переліком 250 учасників рейтингу відомого видання

Директор з маркетингу АЗК WOG Геннадій Карлінський (крайній зліва) одразу налаштував аудиторію на позитив

Співвласник та СЕО мережі Lviv Croissants Андрій Галицький розповів про конкуренцію мережі з McDonald’s та подальші плани експансії

Засновниця та партнер FAMO, Pinky Юлія Томусяк запустила мультбрендові магазини Pinky під час війни. Наразі компанія відкриває по дві точки щомісяця

Співзасновник бренду CHER’17 Іван Кришталь (крайній справа) – про відкриття магазину в центрі столиці та подвоєння штату

Перед останньою сесією зі зверненням до бізнесу виступив солдат НГУ, СЕО NAI Ukraine та Urban Experts Віталій Бойко. Спікер нагадав про важливість підтримувати армію з усіх боків та закликав долучитись до збору 14 млн грн на FPV-дрони для бригади “Буревій” шляхом купівлі дисконтних сертифікатів.

Солдат НГУ, СЕО NAI Ukraine та Urban Experts Віталій Бойко закликав рітейлерів стати учасниками програми реалізації дисконтних сертифікатів на допомогу армії

Завершальною сесією стало масштабне обговорення стану ринку торговельної нерухомості України. Спочатку директор з концептуального розвитку компанії Епіцентр К Вікторія Зеленська виступила з презентацією про трансформацію та майбутні концепції рітейлера. Комерційний директор ТРЦ Victoria Gardens Олександр Буркацький говорив про адаптацію роботи в умовах війни, ротацію орендарів, забезпечення енергонезалежності ТРЦ та благодійність. А комерційний директор вінницького ТРЦ Sky Park Станіслав Шульга присвятив свій виступ новим викликам, ризикам та розвитку під час війни. В тому числі про релокацію до Вінниці нових орендарів з Луганської, Донецької та Харківської областей.

Директор з концептуального розвитку компанії Епіцентр К Вікторія Зеленська звітує про стрімку модернізацію форматів та концепцій торгівлі в своїх нових ТЦ

Комерційний директор ТРЦ Victoria Gardens Олександр Буркацький вважає за краще перед форс-мажором привести фінанси та документи в повний порядок

Комерційний директор вінницького ТРЦ Sky Park Станіслав Шульга бачить нові можливості, які відкриває релокація орендарів до Вінниці з прифронтових регіонів

Згодом під час панельної дискусії “Ефективність та економіка ТРЦ”, яку модерував генеральний директор ТРЦ Riviera Shopping City Андрій Бринзило, керівники найбільш знаних ТРЦ різних форматів поділилися власним досвідом роботи та обговорили нагальні питання галузі. Так, комерційний директор Dragon Capital Property Management Наталія Кравець порівняла показники роботи торговельних центрів у 2021 та 2023 роках, відзначивши повернення до довоєнних показників у багатьох із них. Генеральний директор ТРЦ Respublika Park Юлія Щаслива розповіла, як підготувати ТРЦ до успішного запуску в нових ринкових умовах: що врахувати, а без чого можна обійтися. Генеральний директор БФК Gulliver Ірина Круппа поділилася досвідом використання системи підрахунку лише унікальних відвідувачів, а генеральний директор ТРЦ і БЦ Retroville Рената Якубченієне – досвідом роботи відновленого ТРЦ після пошкоджень від ворожої ракети, а також про те, що люди наразі ходіть до ТРЦ «не розважатися, а відволікатися».

Генеральний директор ТРЦ Riviera Shopping City Андрій Бринзило показує, хто наразі здійснює вирішальний вплив на економіку та ефективність роботи ТРЦ

 

Генеральний директор ТРЦ Respublika Park Юлія Щаслива чекає на повернення Inditex й готова до перерозподілу покупців між існуючими орендарями

Генеральний директор ТРЦ і БЦ Retroville Рената Якубченієне змогла відновити роботу ТРЦ після руйнувань і тепер відвідуваність б’є рекорди, а наповненість становить близько 86%.

Комерційний директор Dragon Capital Property Management Наталія Кравець: в 2023 році кінотеатри повернулися до довоєнних показників роботи

За даними генерального директора БФК Gulliver Ірини Круппа спортивний одяг або ювелірні вироби показують сезонне збільшення виторгів до 50%, натомість торгівля діловим одягом та дитячими товарами так і не відновилася

Після шести насичених сесій RAU Summit 2023 завершився неформальною вечіркою, де гості заходу змогли відпочити від напруженого дня і розслабитися в невимушеній атмосфері. Під час заходу партнери події розігрували призи та подарунки, також гості могли насолодитися та потанцювати.

Асоціація рітейлерів України дякує спікерам, експертам і гостям RAU Summit-2023, і чекає на вас на наступних заходах Асоціації!

Особлива подяка партнерам події:

  • Київстар – генеральний партнер з надання цифрових та телекомунікаційних рішень для бізнесу
  • Ucloud – офіційний партнер
  • Creatio & Consimple – партнер з цифрових рішень
  • Whisen – ексклюзивний імпортер систем комерційного кондиціювання LG Electronics
  • Consulting For Retail – партнер
  • Numberz – партнер
  • Atrinity – партнер
  • Esputnik – партнер омнікальних CDP рішень
  • Вчасно – партнер
  • CDP – партнер
  • Benprof – подарунковий партнер
  • Softprom – партнер
  • Megapolis – партнер
  • Sheriff – партнер з безпеки
  • Nemiroff – партнер
  • Voda ua – партнер
  • Optima.klassic – партнер

До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  16
Усі новини ринку