Мимо каси: продажі свіжих овочів та фруктів за межами магазинів становлять 35 млрд грн

Мимо каси: продажі свіжих овочів та фруктів за межами магазинів становлять 35 млрд грн

10.01.2022 12:15
  707
Костянтин Симоненко

За даними дослідження Продовольчої та сільськогосподарської організації ООН (ФАО), підприємства роздрібної торгівлі та підприємці сумарно забезпечують 55% усіх продажів на українському ринку свіжої плодоовочевої продукції. Частина, що залишилася, припадає на неорганізовану торгівлю.

Цей матеріал доступний російською мовою

Як повідомляє портал EastFruit, близько половини обсягу торгівлі свіжою плодоовочевою продукцією в країні, або 35 млрд грн, щороку йдуть, умовно кажучи, «мимо каси» супермаркетів і невеликих магазинів — це і є ті самі «бабусі» на стихійних ринках та на стаціонарних базарах, які є прямими конкурентами роздрібного бізнесу.

Такі дані з першого фундаментального дослідження роздрібної торгівлі новою плодоовочевою продукцією озвучив Андрій Панкратов, аналітик аграрних ринків, міжнародний консультант Продовольчої та сільськогосподарської організації ООН (ФАО).

При цьому власне на мережевий роздріб, за даними дослідження ФАО, припадає лише близько 40% усієї торгівлі свіжими овочами та фруктами, а ще 15% займає немережева роздрібна торгівля.

 

Проте саме магазинний роздріб дозволяє конвертувати зусилля та витрати фермерів на гроші. Він формує тенденції, які безпосередньо впливають на бізнес овочівників та садівників. Адже частка самозабезпечення домогосподарств плодоовочевою продукцією знижується і це позитивний сигнал для професійних гравців ринку.

Ключові тенденції

У дослідженні плодоовочевого рітейлу України експерти ФАО визначили кілька цікавих ключових особливостей українського ринку.

По-перше, якщо говорити про ширше споживання овочів та фруктів (включаючи сушені та консервовані), то близько третини обсягу споживання в Україні населення вирощує самостійно. Такий висновок було зроблено на основі аналізу даних опитування домогосподарств, проведеного Держстатом України. У грошах це близько 54 млрд грн на рік. Ця сума фактично є потенціалом зростання роздрібної торгівлі овочами та фруктами України навіть без підвищення рівня доходів населення.

Щоб реалізувати цей потенціал, рітейлерам, на думку Андрія Панкратова, потрібно запропонувати споживачеві таку продукцію і таким чином, щоб він не мав потреби та мотивації вирощувати її самостійно.

По-друге, неорганізована торгівля свіжими фруктами та овочами, де весь процес від закупівлі матеріально-технічних ресурсів для вирощування продукції до оптових та роздрібних продажів відбувається за готівку, також продовжує скорочуватися. Саме в 2020 році цей сегмент вперше опустився нижче за 50% і склав 45%.

По-третє, останнім часом з’явився ще один феномен – онлайн-продаж свіжих фруктів, овочів, ягід та зелені. І сегмент онлайн-продажів розвивається зараз значно вищими темпами, ніж традиційні супермаркети.

Джерело: EastFruit

Читайте також –

Підсумки 2021 року у FMCG: поглинання, автоматизація, нові формати, відкриття у регіонах


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку