![Мережа Аврора відкриває флагманський магазин у Києві](https://rau.ua/wp-content/uploads/2025/01/avrora-2-400x210.jpg)
Мережа Аврора відкриває флагманський магазин у Києві
![time icon](https://rau.ua/wp-content/themes/rau-theme/assets/clock1.png)
![](https://rau.ua/wp-content/themes/rau-theme/assets/eye.png)
Весна 2023 розпочалася для світового рітейлу з однієї з наймасштабніший подій галузі – виставки EuroShop, яка з 26 лютого по 2 березня проходила у німецькому Дюссельдорфі. 19 виставкових залів площею 262 000 кв. м відвідало понад 81 000 відвідувачів зі 141 держави. 1830 учасників з 55 країн прийняли участь у заході.
Масштаб події дозволив охопити ключові сфери міжнародного роздробу та зрозуміти, як саме він розвивається і які тенденції впливатимуть на нього найближчі три роки. Захід відвідав співзасновник компанії з управління комерційною нерухомістю Retаil.Pro Артем Ретін. За підсумками він тезісно розповів про основні тенденції рітейлу на найближче майбутнє і поділився фотооглядом з місця події. RAU пропонує ознайомитися з ключовими тезами і знімками автора.
На виставці був представлений величезний вибір обладнання. Від стандартних автоматів по приймання склотари до цілих конвеєрів по переробці комбінованих відходів на базі морських контейнерів. Причому деякі моделі досить невеликі за розміром, та дозволяють переробляти та компактно упаковувати відходи прямо на території магазину.
Брендовані стенди, рекламні конструкції, тимчасове торгове обладнання, освітлення. Деякі компанії навіть пропонують колаборацію для торгових мереж з переробки їх сміття в обмін на готову рекламну продукцію.
Світовий рітейл все більше переходить на автоматизовану торгівлю без персоналу. Менталітет цивілізованого світу це цілком дозволяє, а величезна кількість питань із персоналом йде у минуле. Дуже сподобалися рішення повністю автономного магазину без касира, з блочним завантаженням товару та використання сонячних батарей, як основного джерела енергії.
Продовження теми автономного обслуговування. Від простих із продажу запакованого товару до повноцінних станцій із приготуванням страв на заплаванований час. Окремою категорією є поштомати – їх еволюція йде повним ходом. Причому одні з найцікавіших рішень представлені саме українською компанією Modern Expo.
Великі мережі нарешті почали звертати увагу на те, що життя товару на полиці можна значно продовжити, а не просто повернути постачальнику. На цей раз було досить багато цікавого холодильного обладнання, систем зволоження, систем зберігання та зручного підсортування товару.
Більшість великих постачальників представили готові рішення для невеликого формату магазину, я б назвав це повноцінні «магазинокомплекти». В основному це формат магазину біля дому, площею 80-120 кв. м, який легко можна розширити додатковими модулями. При цьому декілька компаній пропонують розробку індивідуальних варіантів оформлення.
Стеження за поведінкою покупця – окрема тема, яка збирала досить велику кількість відвідувачів біля своїх стендів. Дані системи стають значно доступнішими, а кількість даних, що збираються та оброблюються стають набагато ефективніші.
На виставці представлено величезну кількість нового обладнання, яке дає можливість значно прискорити процес приготування їжі та прибирання робочого місця. Думаю, на такий широкий асортимент цієї категорії обладнання вплинула епідемія COVID-19, а саме – перехід у системі громадського харчування від класичного ресторану до нових форматів.
Тут, як завжди, все дуже цікаво, при цьому представлено кілька цікавих новинок на кшталт точкового освітлення для ювелірних магазинів та «висячих» світильників для ресторанів та ТРЦ.
Тренд на «озеленення» продовжує стрімко розвиватися. Причому представлені варіанти як штучного, так і натурального озеленення. Особливо сподобалися системи вертикального оздоблення будівель.
У всіх павільйонах помітив одну і ту ж залежність – чим красивіше і нестандартніше оформлений павільйон, тим більшу увагу він привертає. Причому деякі досить цікаві проекти просто загубилися на тлі, не таких функціональних, але креативно оформлених сусідів.