Едуард Ахрамович, Art Nation Agency: ВТМ може виграти конкуренцію з відомим брендом

Едуард Ахрамович, Art Nation Agency: ВТМ може виграти конкуренцію з відомим брендом

12.08.2019 08:15
  1076
Микола Маранчак

Генеральний продюсер Art Nation Agency Едуард Ахрамович про співпрацю з Watsons, Сільпо, Епіцентр К та іншими брендами і про те, як працює ринок ліцензування в Україні.

Цей текст доступний також російською мовою

Art Nation Agency – лідер ринку ліцензування брендів в Україні. За вісім років роботи клієнтами компанії стали Епіцентр К, Сільпо, АТБ, Watsons, Алло та інші представники великого рітейлу країни. З більшістю з них співпраця триває вже кілька років. У портфелі Art Nation такі бренди, як GAPCHINSKA, Гусь, Маша і Медведь, Козаки, а також селебріті – Оля Полякова та Олег Винник. Генеральний продюсер Art Nation Agency Едуард Ахрамович розповів RAU про кейсах компанії, про те, як працює ринок ліцензування в Україні і чому боротьба ВТМ поглине інші види конкуренції.

Додаткова цінність

– Аналітики Nielsen стверджують, що покупцем при виборі товару насамперед рухає ціна. Можете пояснити, навіщо в такому разі рітейлерам використовувати ліцензію на популярних персонажів і інтегрувати їх в свій товар, адже це збільшує його вартість?

– У країні чимало покупців, готових за 50 копійок проїхати через усе місто. Але якби люди підходили до шопінгу виключно раціонально, вони б носили тільки білі футболки. Питання ціни важливе, але не головне. З одного боку, покупці завжди будуть говорити, що їм важливо не переплачувати, але з іншого – вони хочуть якість і емоції. Для тих, хто робить основну касу магазину, покупка – це свого роду міні-шоу. Особливо в непродуктовому рітейлі. Шопінг – це мікро-моменти щастя. Наше завдання – спродюсувати похід в магазин таким чином, щоб і рітейлер, і покупець залишився задоволеним.

– Як це працює з рітейлом?

– Найважливіше для рітейлера – продажі. Впізнавані образи їх збільшують. Поясню на прикладі. Чашка на полиці – це просто предмет посуду, але коли ви продаєте її в упаковці, наприклад, з фантастичними звірами Prima Maria – це вже подарунок. І ціну на товар можна виставити вище, ніж вартість упаковки. Це стосується будь-якого продукту. Чай на вагу – це просто чай, а чай в тубусі з янголятами GAPCHINSKA – вже приємний подарунок. Ми створюємо максимальну додаткову цінність. Люди хочуть купити товар трохи красивіше, і вони готові платити за це на 10-15% більше.

– Що в такому випадку дає ліцензійна продукція? Адже можна просто створити гарний акційний товар.

– Бажання взяти товар з полиці в руки – ось що дає ліцензійна продукція. Це наше основне завдання. Коли покупець взяв товар в руки, шанси на продаж збільшуються. У візок покласти легше, ніж поставити назад на полицю те, що привернуло увагу. Відповідно зростає оборотність з полиці. Ліцензування популярних персонажів або селебріті переносить довіру до героя або персонажа на продукт.  Наприклад, подарункові набори з GAPCHINSKA у Watsons продаються вже понад п’ять років і щороку лінійка оновлюється, змінюються дизайни. Або цього року були випущені колготки Intuicia з Олею Поляковою. За версією журналу Viva, Оля – найкрасивіша жінка України. Їй довіряють, тому готові купувати товар з її зображенням.

– Як рітейлеру зрозуміти, що шанувальники Олі Полякової – їх цільова аудиторія?

– Ми ретельно вивчаємо ситуацію споживання товару. Де він буде використаний і ким: на кухні, в кімнаті, в автомобілі? Замовляємо дослідження, збираємо найрізноманітніші цифри. Дослідження підтвердило, що у Олі Полякової високий рівень впізнаваності (96%) і визнання. ТМ Intuicia вирішила, що українки хочуть ототожнювати себе з Олею Поляковою. Ми поєднали бренд краси Полякової і якісні колготки вітчизняного виробництва, і отримали потенційний блокбастер.

– А якщо це не одяг, а продукт харчування?

– Тут все залежить від цільової аудиторії. Якщо взяти за приклад колаборацію морозива Ласунка з Олею Поляковою, то це вже не ліцензування, а промо-контракт. На упаковку не наносилися ні образ, ні ім’я – співачка стала обличчям рекламної кампанії, знялася в ролику, викликала позитивні емоції по відношенню до продукту. Тільки в Youtube у рекламного ролика Ласунки за участю Олі 13 млн переглядів. Потрапили в цільову аудиторію – продажі виросли, тому що правильно вибудували клієнтський ряд.

– В чому полягає побудова цього «клієнтського ряду»?

– Коли ми вибудовуємо цю комбінацію, то в кінці клієнтського ряду завжди є споживач і є покупець. У випадку, наприклад, з дитячою аудиторією, кінцевий споживач – дитина, але покупець – батько, бабуся або няня. Саме покупець йде в магазин – це власник бюджету.

З гусаком у портфелі

– У портфелі Art Nation – інтернет-мем Гусь. На яку аудиторію він розрахований? З ким із рітейлерів ви працюєте по цьому бренду?

– Гусь – унікальний персонаж, що вийшов з Facebook. Його ЦА – молодіжна аудиторія 25-35 років, його дуже люблять IT-шники. З Гусь-ом реалізували кілька промо-кампаній: Гусь в метро, колаборація з VISA. Робили з цим персонажем великодній каталог для Сільпо: розробили обкладинку з Гусь-ом і додали стікерпак з фразами персонажа. Це виглядало прикольно. Весь тираж розійшовся без залишку.

– Як давно працюєте з Епіцентром? З чого починалася співпраця?

– Почали в 2015 році з невеликої товарної категорії – з подарункових пакетів. Сьогодні Епіцентр продає подушки, ковдри, постільну білизну, кухонний текстиль з впізнаваними брендами GAPCHINSKA і Prima Maria. Це арт-бренди, побудовані на основі творчості художниць – Євгенії Гапчинської та Марії Примаченко.

– Скільки потрібно часу на реалізацію таких проектів і які етапи вони проходять?

– Перший етап – погоджуємо з комерційним партнером, яке його бізнес-завдання потрібно вирішити. Другий – стверджуємо креативну ідею. Третій – реалізовуємо її. Залежно від завдання, період реалізації може бути різним. Якщо це ВТМ, то наше дизайн-бюро робить креативну ідею кожного SKU. На реалізацію всього проекту можуть піти місяці роботи – креативної та маркетингової команд. Якщо така акція, як великодній каталог в Сільпо, то все відбувається швидше. Ми запропонували Сільпо кілька варіантів стікерпаків, партнер затвердив найбільш релевантний і взяв його в роботу.

– Як вимірюються результати таких акцій?

– Тільки продажами. Наприклад, з Watsons ми працюємо з 2014 року. Щороку робимо кілька колекцій з GAPCHINSKA. За час співпраці було випущено більше 200 SKU товарів. Колірна гамма, персонажі, патерни і об’єкти підбиралися під аромат і властивості кожного продукту. Якби це не працювало, з нами б не продовжували з року в рік контракт. Крім ВТМ з GAPCHINSKA, в мережі продавалася також продукція з нашим ретро-брендом “Козаки”. Співпраця з Watsons триває. Мережа почала випускати товари з Гусь-ом, ми розширюємо лінійку, створюємо нові дизайни з партнером.

– Яка в середньому вартість ліцензування?

– Рітейлер платить роялті від поличної ціни – в продуктах харчування він нижче, в нон-фуді трохи вище. Залежить від кількості позицій в контракті, термінів та інших вступних. Це партнерська модель. Роялті сплачується після продажів в кінці кожного кварталу. Багато продали – багато заплатили, мало продали – мало. Не продали – закрили контракт. Ми виробили бізнес-модель, яка максимально знижує комерційні та маркетингові ризики. Разом з партнером ми підбираємо бренд, можемо спільно провести фокус-групи, тестову партію, пілот в якійсь філії та місті. За роки роботи ми випробували багато історій, щоб знижувати ризики.

Герої майбутнього

– У роботі з ким залучали Олега Винника?

Олег Винник – новий селебріті-бренд в нашому портфелі. Зараз ми готуємося до запуску ювелірного виробу, але всіх деталей поки назвати не можемо. Повідомимо після запуску. Ведемо переговори з виробниками і партнерами з фуд-рітейлу. У артиста дуже високий рівень довіри. Його фанати віддані і вірні. Цю довіру легко перенести на товар, тому ми закликаємо наших партнерів не упустити шанс співпраці з артистом такого масштабу. Олег – найкрасивіший чоловік за версією журналу Viva. Тепер в нашому портфелі 2 найкрасивіших людини країни – і ми цьому дуже раді.

– Які товарні категорії з брендом найбільш затребувані на ринку?

– Косметика, парфумерія в drogerie-мережах. Ведемо зараз переговори з ювелірними мережами. Вважаємо цю нішу для селебріті-ліцензування дуже перспективною. В Україні багато великих компаній консервативні. Але як тільки нову категорію хтось ліцензує, це починають робити й інші гравці.

– Доводилося стикатися з піратством або іншими проблемами захисту інтелектуальної власності?

– У 2013-15 роках по GAPCHINSKA у нас було багато судів. Сьогодні піратство залишається хіба що на базарах, в цивілізованому рітейлі його практично немає. Ну і з іншого боку, піратство – це зворотна сторона популярності.

– Наскільки ринок ліцензування розвинений в Україні?

– Ми почали працювати в 2011 році ще під ім’ям UDC Agency. За цей час з’явилося кілька агентств, але найбільшими гравцями залишаються такі міжнародні гіганти, як Disney. Їхня співпраця з Моршинська – це велика історія. Якщо порівнювати український і європейський ринок, то очевидно, що наш ринок ліцензування поки не дуже розвинений. Щоб змінити цю ситуацію, хтось повинен бути першим.

– Що чекає цей ринок в майбутньому?

– Сьогодні мережі все ще часто конкурують ціною, але в найближчі п’ять-сім років вони більше почнуть конкурувати власними торговими марками. Дуже важливо, щоб категорійні менеджери, маркетинг-директори, власники розуміли, як і з ким вигідніше робити колаборації для ВТМ, чому вони повинні бути унікальні і як працювати з популярними персонажами. Створити комерційному бренду героя з нуля – практично неможливо. Не можна придумати дитячий бренд і чекати, що його почнуть купувати. Ті мережі, які це зрозуміють першими, будуть лідерами. У США вже давно великі мережі об’єднуються з великими власниками контенту і роблять великі ВТМ-програми. Це те, що очікуємо в Україні.

Читайте також – 

Як Live animations зробила “Алісу в країні див” програмою лояльності АТБ


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

До вибору найкращих супермаркетів Європи за версією конкурсу Europe’s Finest Store 2025 потрапили три дизайнерські супермаркети...
time icon  
  3422
Усі новини ринку