Цифрова трансформація фізичних магазинів: які технології змінюють досвід покупця

Цифрова трансформація фізичних магазинів: які технології змінюють досвід покупця

Сьогодні
  128
Валерія Байда

В ході RAU Workshop виступили Антон Денисенко, CEO Bizerba Ukraine та Артем Антамонов, керівник бізнес-підрозділу ритейл Bizerba Ukraine. Спікери розповіли про цифрову трансформацію фізичних магазинів: від автоматизації цін і моніторингу полиць до Retail Digital Media. RAU пропонує ознайомитися з основними тезами. 

Про електронні цінники

Наразі існує багато різних IT рішень, датчиків, сенсорів, які інтегруються у фізичний магазин і стають частиною цифрової інфраструктури кожної компанії. По-перше, вся інформація консолідується, агрегується, обробляється, аналізується в хмарі. По-друге, це допомагає компаніям швидко реагувати на зміни, бути оперативними та мати прозорість даних. У сучасному світі це називається цифровий актив.

Фізичний магазин перетворився на цифровий інтелектуальний актив.

На сьогоднішній день ми пропонуємо дуже великий асортимент електронних цінників. Технології йдуть вперед. Спочатку це були чорно-білі варіанти, зараз базовий – це чотири кольори. І додалися повнокольорові. Є батарейка, яка тримає до 15 років.

І за замовчуванням у кожному ціннику є канали комунікації – це NFC, Wi-Fi, QR-код тощо.

Де можна використовувати електронні цінники сьогодні:

  • Автоматизація цін у режимі реального часу. Це швидкість, оперативність, можливість швидко реагувати на зміни цін конкурентів.
  • Інтерактив з покупцями за допомогою інтерфейсів NFC або QR-код. Тут можна давати додаткову інформацію покупцю: до прикладу, перенаправляти його в онлайн-магазини за допомогою посилань або QR-кодів, спонукати до онлайн покупок тощо.
  • Акцент на продуктах – підсвічувати їх, акції, певні кампанії тощо. Миготіння світлодіоду для системи Pick-to-Light, коли співробітник збирає онлайн-замовлення, йому підсвічуються кольорами продукти, які необхідно покласти в кошик та Stock-to-Light, це коли співробітник поповнює полицю, бачить, куди саме ставити товар. Сценарії використання можуть бути різні: до прикладу, під кефіром цінник може підсвічуватися зеленим кольором, і збиральник знає, що цей товар треба покласти саме у зелений пакет.
  • Інтегрувати цінники в комунікацію через додаток, вивести залишки та іншу оперативну інформацію. Бо в ціннику є не тільки екран, який бачить покупець, а й додаткові від 4-8 екранів, які персонал магазину може перегортати, виводити потрібну інформацію та швидко приймати рішення.

Про основні проблеми у fashion ритейлі

  • Ручне маркування цін, яке не дозволяє швидко реагувати на якісь зміни, а також займає багато часу персоналу магазину.
  • Значні витрати на інвентаризацію.
  • Відсутність даних про поведінку покупців. Наразі ритейлер може бачити, що покупець зайшов в магазин і через касу щось купив. А його поведінку в магазині неможливо відслідкувати.
  • Операційні витрати. В будь-якому магазині є процес переміщення товарів, сортування, що займає час та ресурси.

Всього один цінник може розв’язати вище перелічені проблеми. Його товщина всього 5 мм і він майже не відрізняється від звичайного паперового.

Поки що триколірний дисплей, NFC-інтерфейс, низьке енергоспоживання і він сумісний зі всіма маркувальними пристроями, якими зараз маркують звичайні цінники. Частина програмного забезпечення має такі функції: керування цінниками – це повна інформація про цінники, рівень заряду батарейки, прив’язка-відв’язка до товарів, миттєва інвентаризація в один клік, тобто можна бачите все, що є в магазині, на складі.

З цікавого: цей цінник має точне визначення геолокації (відхилення до 10 см).

Тобто можна відслідкувати, як відвідувач магазину бере одяг та куди його несе. Також за допомогою такого цінника можна переміщувати товар та відслідковувати, де саме їде машина з цим товаром і якщо в якомусь магазині його не вистачає, скоригувати машину. Ще в ціннику є захист від крадіжок. Якщо товар виносять з магазину, намагаються зняти цінник, одразу видно, з яким саме товаром це трапляється та де.

Також система має API, по якому можна інтегруватись зі всіма Digital Signage пристроями: смарт-зеркала, монітори, панелі. Є можливість робити аналітику: умовно відвідувач взяв для примірки розмір М, але він виявився завеликим. Систама відслідковує всі кейси, а потім на ціннику можна вказувати, що розмір більшомірить, маломірить чи іншу інформацію, важливу для покупця.

Про рішення EdgeSense

Щоб зменшити вплив батарейок на навколишнє середовище, понад 10 років розроблялося рішення EdgeSense. Це рейка, яка кріпиться на полиці, а до неї – всі цінники, які живляться не від батарейок, а він цієї рейки, яка має одну батарейку, зміна відбувається раз на 5 років. 

Ця технологія дозволяє зменшити на 48% кількість викидів вуглецю. Тут використовується технологія Bluetooth LE. За допомогою цієї технології ритейлер в режимі реального часу знає, скільки товару в магазині є.

Про Captana

Понад 70% відсутності товару на полиці розв’язується такими діями: заміна невірного товару, підтягування запасів ззаду полиці, корегування залишків, поповнення зі складу.

Captana – автоматичний моніторинг полиць за допомогою автономної камери, яка монтується разом з електронними цінниками. І цей сканер в режимі реального часу дає дані, яких не вистачає: камера бачить полиці і товар, визначає, що певного товару на полиці немає, чи якийсь товар не на своєму місці.

Тобто система перетворює зображення на структуровані дані та видає співробітнику завдання.

Також система пропонує варіанти розв’язання проблеми: якщо товару немає на полиці, але він є на складі, система за допомогою електронних цінників пропонує покупцю звернутися до співробітника магазину.

Як результат, коли клієнт знаходить, все, що йому потрібно, додатково на 2% зростають продажі.

Про Vision Live

Платформа, яка перетворює дані на практичні висновки, поєднуючи IoT-дані з магазину з усіма іншими доступними джерелами даних.

Має три ключові можливості:

  • Моніторинг виконання операцій у магазині (забезпечення виконання персоналом магазину покладених на нього завдань та очікувань).
  • Покращення продуктивному магазину (збільшення виручки та прибутковості за допомогою цільових дій)
  • Підвищення ефективності роботи магазину (зменшення накладних витрат і витрат шляхом автоматизованого управління полицями).

Про ритейл медіа

Переваги використання електронного паперу:

Приклади рекламних кампаній в магазині:

 


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Перший в Україні McDonald’s де більшість оздоблення виконано з використанням перероблених матеріалів відкрили у Львові

Перший в Україні McDonald’s де більшість оздоблення виконано з використанням перероблених матеріалів відкрили у Львові

20 вересня у Львові на вул. Шевченка, 311 В, мережа McDonald’s відкрила перший в Україні ресторан, створений за принципами...
time icon  
  368
Усі новини ринку