Час економити: хто з рітейлерів намагається зайняти нішу hard discounter

Час економити: хто з рітейлерів намагається зайняти нішу hard discounter

31.01.2024 08:30
  2518
rau

Ніша жорстких дискаунтерів в Україні тільки починає розвиватися. Тож дехто з рітейлерів намагається якомога швидше її зайняти, створюючи «молодших братів» у форматі hard discounter. Чи будуть мати рітейлери успіх в низькому ціновому сегменті.

Наразі основні конкуренти жорстких дискаунтерів – торгівля з прилавка і вона дійсно має популярність серед населення. В матеріалі Forbes проаналізували, які рітейлери намаються швидко зайняти вільну нішу та чи вдасться їм обігнати мережу АТБ. RAU публікує основне.

Хто та чому з рітейлерів йде у формат hard discounter

Рітейлер OnePrice почав роботу на українському ринку у 2018 році та наразі є одним з найбільших гравців формату one dollar store. А 11 січня 2024 року в Вінниці відкрили перший продуктовий дискаунтер мережі OnePrice Club. Він має площу 1200 кв. м та близько 2500 SKU. Як пояснює співвласник компанії Леван Паікідзе, що вони прагнуть «першої ціни» на ринку, тобто найнижчої. Ціни в OnePrice Club в середньому на 15-20% нижчі за середньоринкові, а досягається це завдяки жорсткому контролю витрат (економії на маркетингу, невеликій кількості персоналу, товар розкладають на піддонах без викладки на полицях), мінімальній націнці та низькій орендній платі.

У 2021 році одеська мережа Таврія В теж спробувала зайняти нішу жорстких дискаунтерів – почала відкривати магазини Пюре. Наразі має вже дев’ять точок.

В жовтні 2023 року компанія Novus запустила і свої магазини з низькими цінами Хапайка – один в Києві, інший в області. Точки мають близько 2000 SKU та середню площу 400-600 кв. м.

За даними GT Partners Ukraine, станом на вересень 2023 року в Україні працювало близько 1370 продовольчих мережевих точок у дисконтному форматі. З них 87% (близько 1200 магазинів) – це магазини АТБ, на другому місці Thrash!Траш! 101 магазин, на третьому – Дивоцін, який має 24 магазини.

“Наразі все ж основними причинами розвитку дисконтних магазинів є війна і падіння реальних доходів населення”, – каже директор дослідницької компанії GT Partners Ukraine Ігор Гугля. 

Порівняно з 2022 роком, 53% українців зазначили зменшення доходів, а у 30% опитаних доходи «значно зменшилися», йдеться у дослідженні комунікаційної агенції Postmen, опублікованого у грудні 2023 року. 

У війну споживач став раціональнішим, прагне розумного споживання і не хоче більше переплачувати, каже Леван Паікідзе.

Це підтверджує і генеральний директор Novus Марк Петкевич, зазначаючи, що сучасні споживачі ґрунтовно підходять до управління своїми фінансами – цікавляться акційними пропозиціями та спецумовами, що дозволяють економити бюджет.

 Конкуренція з АТБ

«Класична маржа в таких форматах менше, але обороти можуть бути досить непоганими завдяки низьким цінам», – каже голова Асоціації рітейлерів України Андрій Жук.

АТБ – мʼякий дискаунтер. Це найбільший продуктовий рітейлер України із виторгом за 2022 рік у 148,3 млрд грн, у найближчого конкурента – Fozzy Group – 93,2 млрд грн. Для порівняння: EBITDA Сільпо становила 7% у 2021 році, АТБ – приблизно 5%, йдеться в дослідженні Share ua potential. Крім того, інвестиції у відкриття дискаунтера зазвичай менші, ніж у відкриття класичного супермаркету невеликого формату. Це може бути $400–500 на квадратний метр. 

Жорсткі дискаунтери OnePrice Club, Хапайка та Пюре не можуть скласти конкуренцію АТБ, вважають в Асоціації рітейлерів України. «В окремих містах вони зможуть перехопити 2–5% покупців АТБ, але глобально конкуренції не буде», – каже Жук. 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Участь у програмі “Національний Кешбек” візьмуть мережі Велмарт, Велика Кишеня та ВК Експрес, а також власні торгові марки Retail Group

Участь у програмі “Національний Кешбек” візьмуть мережі Велмарт, Велика Кишеня та ВК Експрес, а також власні торгові марки Retail Group

Торговельні мережі Велмарт, Велика Кишеня та ВК Експрес, що входять до холдингу Retail Group, повідомили про свою участь у...
time icon  
  149
Усі новини ринку