Швидкоїжа: як Burger King планує до 2030 року обійти всіх конкурентів на світовому ринку фаст-фуду

Швидкоїжа: як Burger King планує до 2030 року обійти всіх конкурентів на світовому ринку фаст-фуду

07.06.2019 08:05
  185
rau

Поки що відрив від основного й запеклого конкурента, McDonald’s, що входить до трійки найдорожчих глобальних брендів, все ще дуже великий.

Цей текст доступний також російською мовою

Нещодавно Restaurant Brands International (RBI), материнська компанія Burger King, оголосила про грандіозні плани на наступне десятиріччя: збільшити свою мережу ресторанів на 55%. Тобто, через 8-10 років у світі має працювати 40 000 її закладів. Або ж плюс 1400 нових точок щороку, що теоретично дозволить RBI стати однією з найбільших ресторанних компаній світу.

Вартість бренду

Крім Burger King, корпорації належать мережі Tim Hortons і Popeyes. І допоки невідомо, яку з них очікує найпотужніше розширення. З іншого боку, компанія починалася саме з Burger King, який залишається найстарішим, хоча й не найдорожчим, брендом у портфелі.

У торішньому рейтингу BrandZ його вартість досягла $6,56 млрд, тоді як Tim Hortons оцінили у $6,9 млрд. Для порівняння: основний конкурент – компанія McDonald’s – цього року коштує вже трохи понад $130 млрд.

Кілька років поспіль Burger King разом із Pizza Hut, Subway та Starbucks входить до списків найочікуваніших в Україні міжнародних компаній. Чутки про те, що компанія займається покупкою прав для нашої країни, ходять вже певний час. Так, у квітні в інтерв’ю RAU про це повідомив співвласник ресторанів SHO, The Burger, The Bar, The Cake і The Burger Mexico Валерій Созановський.

Щоб зрозуміти яким чином компанія може виконати досить амбітні плани, можна подивитися на історію її становлення та стратегію розвитку у теперішній час.

Початок конкуренції з McDonald’s та пластиковий посуд

У 1954 році Девід Еджертон разом з Джеймсом МакЛамором заснували у Флориді свій перший ресторан швидкого харчування Burger King, розраховуючи на те, що він стане сімейним закладом для поціновувачів бургерів. До речі, саме їм приписують старт моди на використання пластикового посуду, який у XXI сторіччі приніс чимало головного болю екологам.

На той час бургерний бізнес братів Діка і Мака Макдональдів працював у Каліфорнії вже півтора десятиліття, але справжнім початком злету McDonald’s вважається 1954 рік. Саме тоді Рей Кок, якого журнал Time називає одним зі 100 найважливіших людей сторіччя, придбав у Макдональдів право бути ексклюзивним агентом з франчайзингу. Вже наступного року він зареєстрував компанію McDonald’s System Inc та відкрив у Іллінойсі свій перший фастфуд під впізнаваними нині жовтими арками.

Так почалася запекла конкурентна боротьба між двома дуже схожими компаніями, що працювали на одному ринку. Важливу роль тут відігравала цінова конкуренція. Зокрема, ціни у ресторанах Burger King хоч і були однаковими по всій країні, але все ж були вищі за McDonald’s.

У 1957 році Burger King вперше додав до меню великий калорійний бургер з м’ясом, сиром, овочами та соусами. Новинка отримала назву воппер (whopper) і згодом стала невід’ємною частиною бренду, яка сьогодні використовується для пропагування цінностей компанії.

За два роки Burger King наважився вийти за межі рідного штату та піти у франчайзинг. Міжнародна експансія розпочалася у 1963 році з відкриттям першого ресторану в Пуерто-Ріко. Тоді як McDonald’s вийшов за межі США – до Канади та того ж Пуерто-Ріко – лише у 1967-му.

Низка M&A та Баффетт

Поки McDonald’s починав завоювання міжнародного ринку, Burger King вже пройшов свою першу угоду з M&A. У 1967 році одна з найбільших на той час американських мукомельних компаній Pillsbury придбала 274 заклади Burger King за $18 млн.

Одна з версій: компанія недостатньо ретельно стежила за франчайзі та не надто переймалася тим, щоб вони дотримувалися усіх стандартів бренду. Тому пішла на цей вимушений крок. Через 22 роки Pillsbury поглинув лондонський конгломерат Grand Metropolitan PLC, що дозволило Burger King розпочати європейську експансію. А ще через вісім років, у 1997-му Grand Metropolitan PLC провів злиття з Guinness & Co, утворивши Diageo.

Так Burger King став на три роки європейською компанією, але вже у 2000 році Diageo вирішила зосередитися на виробництві алкоголю та продала ресторани американським фондам Goldman Sachs, Texas Pacific Group та Bain Capital Partners за $1,5 млрд. Burger King знову стала американською мережею.

До 2006 року Burger King розширила свою мережу до 11 000 закладів у 65 країнах і вийшла на IPO, отримавши ринкову капіталізацію у $2,3 млрд. Отримані від продажу акцій $425 млн пішли на погашення заборгованостей, що мала на той час друга за розміром американська мережа ресторанів швидкого харчування.

У 2010 році Burger King була другою за величиною мережею після McDonald’s: понад 12 000 ресторанів у 73 країнах світу, а капіталізація компанії складала $2,2 млрд

Публічним Burger King теж був недовго: у 2010 році корпорацію за $3,26 млрд придбала інвесткомпанія 3G Capital, причому «живими» грошима заплатила лише $1,56 млрд. Решта знову пішла на погашенні боргів.

За перший рік роботи з новим власником прибутки компанії зросли на 60%. Проте менш ніж за півтора року після придбання 3G Capital продала 29% акцій компанії за $1,4 млрд, щоб повернути інвестиції. На той час компанія мала 12 500 закладів, 90% з яких працювали за франшизою.

Наприкінці 2014 року Burger King оголосила про поглинання мережі фаст-фудів Tim Hortons. Сума угоди досягла $11,3 млрд. Водночас утворилася материнська структура Restaurant Brands International. У це поглинання «вклався» сам Уоррен Баффетт, який через свій фонд Berkshire Hathawaу придбав за $3 млрд 9% привілейованих акцій. Ця інвестиція дозволила Баффетту заробляти на дивідендах $270 млн на рік.

Плани на майбутнє

У 2017 році RBI продовжила розширення портфелю брендів, придбавши мережу закусочних зі смаженою курятиною Popeyes за $1,8 млрд, після чого її акції зросли на 7%. За підрахунками аналітиків, від придбання Burger King у 2010 році і до початку 2017-го заробітки власників мережі перевищили $14 млрд. Водночас 3G Capital заробила репутацію однієї з найприбутковіших інвестиційних компаній.

З початку 2019 року акції материнської компанії Restaurant Brands International підскочили майже на 27%

До п’ятірки основних ринків Burger King, крім США, входять Китай, Бразилія, Іспанія та Росія. Також компанія робить велику ставку на інновації. Зокрема, на апгрейд свого головного бургера до версії без натурального м’яса. Кілька років тому мережа, слідкуючи за трендом на здорове харчування, намагалася додати до меню вегетаріанські продукти, але успіху вони не мали.

Цієї весни компанія оголосила про співпрацю зі стартапом Impossible Foods, що виготовляє дуже схоже на справжнє м’ясо з рослинних компонентів. Молода компанія, яку підтримують Білл Гейтс та Alphabet, нещодавно отримала чергову порцію інвестицій. А найближчим часом Impossible Whopper з котлетами з рослинного білка мають з’явитися більш ніж у 7000 американських закладів Burger King.

Джерело: investory.news

Читайте також –

Піца, кава, таксі, охорона: як створювалася та розвивалася Veterano Group


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку