Роман Кочут, співзасновник ювелірного бренду Kochut: Нас троє – в цьому секрет успіху

Роман Кочут, співзасновник ювелірного бренду Kochut: Нас троє – в цьому секрет успіху

14.04.2017 09:00
  2717
Микола Маранчак

Як троє братів із Закарпаття створили найпопулярніший у Facebook український бренд Kochut.
Кілька днів тому Facebook-сторінка ювелірного бренду Kochut подолала позначку в 100 000 підписників. В українській ювелірній сфері це абсолютний рекорд. Rau.ua довідалася: хто стоїть за таємничою торговою маркою – ними виявилися рідні брати-ювеліри з Ужгороду: Ігор, Юрій і Роман Кочути. Як їм вдалося придбати стільки шанувальників, в чому перевага виробів, хто стоїть за їх виробництвом і куди планують розвиватися, rau.ua розповів один із засновників ювелірного бренду Kochut Роман Кочут.

— Розкажіть про ваш бренд. Як і коли він з’явився?

– Все почалося з юнацького захоплення – з дитинства нас цікавила різьба по дереву, кування, карбування, ліплення з глини, кераміка, мозаїка. Потім послідувала розробка одиничних виробів під час навчання в університеті під замовлення. У всіх трьох інженерно-технічна освіта, що дало змогу навчитися технології обробки металів, у тому числі хімічної і механічної. Перші вироби виготовляли з олова, міді, бронзи, поступово додавали срібні деталі, далі срібло з напівдорогоцінним, дешевим камінням. Потім почали пробувати робити кільця повністю із золота. Тобто розвивалися поступово.

— Невже достатньо було бажання і вищої освіти?

— Дещо підгледіли з книг та інтернету. Успіху допомогло ще одне — наші інтереси зійшлися.

— Де брали кошти на закупівлі дорогоцінних металів?

— Всі закупівлі відбувалися крок за кроком, від виробу до виробу. Чим більше ми заробляли, тим більше могли вкладати в більш дорогі деталі. Паралельно робили на замовлення обладунки, мечі та інші атрибути «під Середньовіччя», так що деякі заощадження були.

— А обладнання?

— У будь-якій ситуації можна знайти спосіб зробити те, що тобі треба, з того, що в тебе є. Головне вміти. Супер 3Dстанки – це лише опція. Одну і ту ж операцію можна зробити безкоштовно або з обладнанням за 50 тисяч доларів. Залежить від того, робите ви ручну роботу або багатотисячне тиражування.

— Звідки перші клієнти?

— Знайшлися серед друзів і в соцмережах.

— Як вдалося залучити стільки шанувальників в Facebook?

— Спільноті в Facebook близько чотирьох років. Спочатку її не було особливо чим наповнювати. Потім для більшого охоплення запустили конкурси та різні активності. Багато читали про просування і спостерігали за іншими. Проводили експеримент за експериментом. У підсумку спрацював контент, який сподобався користувачам. Весь секрет – в ньому.

— Скільки людей працює над сторінкою?

— Довгий час над сторінкою Facebook працювали втрьох. Близько півроку тому взяли людину, але професійних маркетологів або SMM-щиків у нас як не було, так і немає. Всі задумки, відео, фото, будь-який креатив продовжуємо робити самостійно.

— Переважно, як і раніше, за всім від задуму до кінцевого продукту стоїмо ми втрьох. Я можу розробити ескіз і створити виріб, а може бути таке, що є тільки ідея. Тоді більш докладний малює ескіз модельєр, іноді через 3D-дизайн, і далі вже вирізаємо на верстаті. У нас є також учні, але професіоналів немає – навчаємо їх тим же шляхом, як і самі все проходили. Залишаються працювати лише найталановитіші майстри. Деякі задумки вони вже допомагають реалізовувати. Замовлень все більше – власних сил вже не вистачає.

— Великий обсяг виробництва зараз?

— Ми все ще не називаємо це словом «виробництво», швидше майстерня.

— Які конкурентні переваги можете виділити у Kochut?

— Можливість кожного індивідуально вибрати те, що він хоче. Ми підлаштовуємося під кожного замовника. Завжди можна піти іншим шляхом, експериментувати. Один штамп і іншого не дано – це не про нас. Внести корективи може кожен за бажанням.

— Де купуєте золото для виробів?

— В банках. Там вона продається без перешкод. Наші обсяги виробництва дозволяють нам це робити без необхідності пошуку постачальників. Також використовуємо метал замовників.

— З ювелірних виробів вже три роки необхідно сплачувати 10% пенсійного збору, що збільшує податкове навантаження на бізнес. Як ви справляєтеся з додатковими платежами?

— Скаржитися тут немає на що – закон є закон. І якщо це вимагає держава, то навіщо витрачати зайві емоції? Звичайно, можу собі уявити, наскільки це вдаряє по кишені великі компанії. То ж збільшення прожиткового мінімуму і заробітної плати мабуть засмутило багатьох. Але ми готові платити, адже це нормально.

— Хто ваш цільовий клієнт?

— Ті, хто шукає щось особливе, не таке, як у інших. Це можуть бути як студенти, так і бізнесмени, IT-шники, ТОП-менеджери та люди з шоу-бізнесу. Постійно звертаються молоді пари, яких цікавить унікальна ідея з цікавою реалізацією в кільцях. Ми не обмежуємо їх уяву.

— Де можна купити ваші вироби?

— Через інтернет і у нас в Ужгороді в самій майстерні.

— Чи плануєте розвиватися?

— Є пропозиції з Києва, не виключаємо можливості експансії в столицю та інші міста. Далі – власний фірмовий магазин, але ми не поспішаємо. Інтернет-замовлень з усієї країни предостатньо.

— Чому назвалися саме Kochut?

— Всі відомі ювелірні бренди називаються прізвищами: Cartier, Tiffany & Co, Buccellati. Це у нас в Україні чомусь вигадують незрозуміле слово для назви. Kochut – саме по собі напрошувалося.

— Бувають замовлення з-за кордону?

— Постійно. Замовлення надходять від українців, які проживають за кордоном. Передаємо, коли є можливість, щоб хтось привіз. Неодноразово замовляли з Німеччини, Австрії, Англії. Якщо замовлення одиничне, то передати не проблема.

— Те, що ви виробники made in Ukraine, привертає до вас додаткову увагу?

— Людям приємно знати, що це роблять їхні співвітчизники.

— Чи змінився ринок за останні кілька років?

— Звичайно. Коливання курсу долара завжди впливає на ціну золота на біржі. Але ми ще не працювали з золотими виробами, коли долар був по вісім, тільки з сріблом, тому не відчули дискомфорту. Нехай ми почали свою справу, як прийнято вважати, не в найкращі часи, але ми не відштовхувалися від того, яка зараз ситуація на ринку, хто гравці і що за перешкоди диктують часи. Такі фактори аналізують люди з великим стартовим капіталом, але, коли починаєш з тисячею гривень, все це не важливо. Твій продукт або зацікавить людей або ні – це єдиний ризик.

— Які тенденції в ювелірній галузі в 2017 році?

— А що таке тенденції? Один рік говорять, що трендовий колір сезону синій, наступного разу – червоний. Чому так кажуть, ми так і не зрозуміли. Наш орієнтир – наш замовник. Аналізуємо те, що просять люди в соцмережах, на що вони відгукуються через лайки і коментарі. Для нас не існує принципу, що це зараз не модно, такого робити не будемо.

— Як бачите бренд через п’ять років?

— У нас точно вже буде кілька фірмових магазинів, а ще трохи пізніше – за кордоном. Нам цікаві Чехія, Польща. Поляки дуже люблять срібло. Українці з Англії, Італії і Франції вже запитували, чи не хочемо відкрити магазин за кордоном, але поки для нас це складно.

— В чому секрет успіху Kochut?

— У братській єдності. Все якось успішно скомбінувалось. Батьки змалку привчали нас до праці і виховували бажання творити. Щось дісталося від минулих поколінь, тому що наші прадіди в давні часи мали власні землі і, кажучи сучасною мовою, рід був «бізнесовим». Нас троє. Якщо б справою займався хтось один, такого результату не було. Ми доповнюємо одне одного і у нас всіх однакове бачення: в якому напрямку рухатися далі.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку