Роман Кочут, співзасновник ювелірного бренду Kochut: Нас троє – в цьому секрет успіху

Роман Кочут, співзасновник ювелірного бренду Kochut: Нас троє – в цьому секрет успіху

14.04.2017 09:00
  3723
Микола Маранчак

Як троє братів із Закарпаття створили найпопулярніший у Facebook український бренд Kochut.
Кілька днів тому Facebook-сторінка ювелірного бренду Kochut подолала позначку в 100 000 підписників. В українській ювелірній сфері це абсолютний рекорд. Rau.ua довідалася: хто стоїть за таємничою торговою маркою – ними виявилися рідні брати-ювеліри з Ужгороду: Ігор, Юрій і Роман Кочути. Як їм вдалося придбати стільки шанувальників, в чому перевага виробів, хто стоїть за їх виробництвом і куди планують розвиватися, rau.ua розповів один із засновників ювелірного бренду Kochut Роман Кочут.

— Розкажіть про ваш бренд. Як і коли він з’явився?

– Все почалося з юнацького захоплення – з дитинства нас цікавила різьба по дереву, кування, карбування, ліплення з глини, кераміка, мозаїка. Потім послідувала розробка одиничних виробів під час навчання в університеті під замовлення. У всіх трьох інженерно-технічна освіта, що дало змогу навчитися технології обробки металів, у тому числі хімічної і механічної. Перші вироби виготовляли з олова, міді, бронзи, поступово додавали срібні деталі, далі срібло з напівдорогоцінним, дешевим камінням. Потім почали пробувати робити кільця повністю із золота. Тобто розвивалися поступово.

— Невже достатньо було бажання і вищої освіти?

— Дещо підгледіли з книг та інтернету. Успіху допомогло ще одне — наші інтереси зійшлися.

— Де брали кошти на закупівлі дорогоцінних металів?

— Всі закупівлі відбувалися крок за кроком, від виробу до виробу. Чим більше ми заробляли, тим більше могли вкладати в більш дорогі деталі. Паралельно робили на замовлення обладунки, мечі та інші атрибути «під Середньовіччя», так що деякі заощадження були.

— А обладнання?

— У будь-якій ситуації можна знайти спосіб зробити те, що тобі треба, з того, що в тебе є. Головне вміти. Супер 3Dстанки – це лише опція. Одну і ту ж операцію можна зробити безкоштовно або з обладнанням за 50 тисяч доларів. Залежить від того, робите ви ручну роботу або багатотисячне тиражування.

— Звідки перші клієнти?

— Знайшлися серед друзів і в соцмережах.

— Як вдалося залучити стільки шанувальників в Facebook?

— Спільноті в Facebook близько чотирьох років. Спочатку її не було особливо чим наповнювати. Потім для більшого охоплення запустили конкурси та різні активності. Багато читали про просування і спостерігали за іншими. Проводили експеримент за експериментом. У підсумку спрацював контент, який сподобався користувачам. Весь секрет – в ньому.

— Скільки людей працює над сторінкою?

— Довгий час над сторінкою Facebook працювали втрьох. Близько півроку тому взяли людину, але професійних маркетологів або SMM-щиків у нас як не було, так і немає. Всі задумки, відео, фото, будь-який креатив продовжуємо робити самостійно.

— Переважно, як і раніше, за всім від задуму до кінцевого продукту стоїмо ми втрьох. Я можу розробити ескіз і створити виріб, а може бути таке, що є тільки ідея. Тоді більш докладний малює ескіз модельєр, іноді через 3D-дизайн, і далі вже вирізаємо на верстаті. У нас є також учні, але професіоналів немає – навчаємо їх тим же шляхом, як і самі все проходили. Залишаються працювати лише найталановитіші майстри. Деякі задумки вони вже допомагають реалізовувати. Замовлень все більше – власних сил вже не вистачає.

— Великий обсяг виробництва зараз?

— Ми все ще не називаємо це словом «виробництво», швидше майстерня.

— Які конкурентні переваги можете виділити у Kochut?

— Можливість кожного індивідуально вибрати те, що він хоче. Ми підлаштовуємося під кожного замовника. Завжди можна піти іншим шляхом, експериментувати. Один штамп і іншого не дано – це не про нас. Внести корективи може кожен за бажанням.

— Де купуєте золото для виробів?

— В банках. Там вона продається без перешкод. Наші обсяги виробництва дозволяють нам це робити без необхідності пошуку постачальників. Також використовуємо метал замовників.

— З ювелірних виробів вже три роки необхідно сплачувати 10% пенсійного збору, що збільшує податкове навантаження на бізнес. Як ви справляєтеся з додатковими платежами?

— Скаржитися тут немає на що – закон є закон. І якщо це вимагає держава, то навіщо витрачати зайві емоції? Звичайно, можу собі уявити, наскільки це вдаряє по кишені великі компанії. То ж збільшення прожиткового мінімуму і заробітної плати мабуть засмутило багатьох. Але ми готові платити, адже це нормально.

— Хто ваш цільовий клієнт?

— Ті, хто шукає щось особливе, не таке, як у інших. Це можуть бути як студенти, так і бізнесмени, IT-шники, ТОП-менеджери та люди з шоу-бізнесу. Постійно звертаються молоді пари, яких цікавить унікальна ідея з цікавою реалізацією в кільцях. Ми не обмежуємо їх уяву.

— Де можна купити ваші вироби?

— Через інтернет і у нас в Ужгороді в самій майстерні.

— Чи плануєте розвиватися?

— Є пропозиції з Києва, не виключаємо можливості експансії в столицю та інші міста. Далі – власний фірмовий магазин, але ми не поспішаємо. Інтернет-замовлень з усієї країни предостатньо.

— Чому назвалися саме Kochut?

— Всі відомі ювелірні бренди називаються прізвищами: Cartier, Tiffany & Co, Buccellati. Це у нас в Україні чомусь вигадують незрозуміле слово для назви. Kochut – саме по собі напрошувалося.

— Бувають замовлення з-за кордону?

— Постійно. Замовлення надходять від українців, які проживають за кордоном. Передаємо, коли є можливість, щоб хтось привіз. Неодноразово замовляли з Німеччини, Австрії, Англії. Якщо замовлення одиничне, то передати не проблема.

— Те, що ви виробники made in Ukraine, привертає до вас додаткову увагу?

— Людям приємно знати, що це роблять їхні співвітчизники.

— Чи змінився ринок за останні кілька років?

— Звичайно. Коливання курсу долара завжди впливає на ціну золота на біржі. Але ми ще не працювали з золотими виробами, коли долар був по вісім, тільки з сріблом, тому не відчули дискомфорту. Нехай ми почали свою справу, як прийнято вважати, не в найкращі часи, але ми не відштовхувалися від того, яка зараз ситуація на ринку, хто гравці і що за перешкоди диктують часи. Такі фактори аналізують люди з великим стартовим капіталом, але, коли починаєш з тисячею гривень, все це не важливо. Твій продукт або зацікавить людей або ні – це єдиний ризик.

— Які тенденції в ювелірній галузі в 2017 році?

— А що таке тенденції? Один рік говорять, що трендовий колір сезону синій, наступного разу – червоний. Чому так кажуть, ми так і не зрозуміли. Наш орієнтир – наш замовник. Аналізуємо те, що просять люди в соцмережах, на що вони відгукуються через лайки і коментарі. Для нас не існує принципу, що це зараз не модно, такого робити не будемо.

— Як бачите бренд через п’ять років?

— У нас точно вже буде кілька фірмових магазинів, а ще трохи пізніше – за кордоном. Нам цікаві Чехія, Польща. Поляки дуже люблять срібло. Українці з Англії, Італії і Франції вже запитували, чи не хочемо відкрити магазин за кордоном, але поки для нас це складно.

— В чому секрет успіху Kochut?

— У братській єдності. Все якось успішно скомбінувалось. Батьки змалку привчали нас до праці і виховували бажання творити. Щось дісталося від минулих поколінь, тому що наші прадіди в давні часи мали власні землі і, кажучи сучасною мовою, рід був «бізнесовим». Нас троє. Якщо б справою займався хтось один, такого результату не було. Ми доповнюємо одне одного і у нас всіх однакове бачення: в якому напрямку рухатися далі.


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

До вибору найкращих супермаркетів Європи за версією конкурсу Europe’s Finest Store 2025 потрапили три дизайнерські супермаркети...
time icon  
  1766
Усі новини ринку