У київському Ашан встановили Bluetooth-маячки, які інформують про акції
У столичному гіпермаркеті Ашан Петрівка запрацювало IoT-рішення, яке сповіщає покупців про знижки.
Про це RAU повідомила прес-служба компанії-розробника Leantegra.
Це мережа з приблизно 200 Bluetooth-маячків на площі в 30 000 кв м, що надсилають дані про акції на смартфони покупців. Leantegra, крім мережі маячків, розробила також мобільний додаток і портал для аналізу даних.
Якщо покупець встановить додаток і потім, наприклад, пройде повз полиці з косметикою, маячки цієї секції вишлють йому дані про знижки на шампунь. Якщо користувач йде до відділу дрібної побутової техніки, маячки засікають смартфон у зоні дії і висилають дані про знижки на чайники і т.д. У цьому ж додатку можна переглянути всі акції магазину.
Маячки – це WiBeat BLE (Bluetooth Low Energy, BLE) -пристрої, вони час від часу обмінюються сигналами. У Leantegra SDK для смартфонів iOS і Android є можливість обробки і відповіді на ці сигнали (за протоколами iBeacon або Eddystone), якщо телефон потрапляє в зону дії маячка. За даними Leantegra, батарейки маячків з BLE можуть працювати до 2 років, на відміну від маячків з класичним Bluetooth.
Компанія-розробник також розробила для Ашана портал, де можна створювати рекламні кампанії і аналізувати поведінку користувачів у реальному часі. Керівництво магазину може налаштовувати мережу маячків: у яких локаціях вони будуть працювати, у який час і з якою частотою, також – за статтю та віком покупця (якщо є доступ до таких даних).
Наразі ця система дозволяє тільки відправляти дані про акції, але з часом її функції планують розширити.
Ашан – один з піонерів у впровадженні такого рішення не тільки в Україні, але і в світі. Раніше подібну технологію тестувала Нова пошта: наприклад, у 2016 році на Ukrainian E-commerce Congress учасники, у яких був мобільний додаток Нової пошти і включений Bluetooth, по iBeacon отримували програму івенту.
Внаслідок впровадження цієї технології магазин отримує ще один канал для реклами і залучення відвідувачів, а також інформацію про те, як відвідувачі реагують на ту чи іншу рекламну кампанію.