Кейс: безкоштовне просування інтернет-магазину за допомогою контент-маркетингу

Кейс: безкоштовне просування інтернет-магазину за допомогою контент-маркетингу

27.03.2019 08:10
  400
Ukrainian Retail Association

Як інтернет магазину сформувати лояльну аудиторію, збільшити охоплення і підвищити кількість прямих продажів без великих витрат на просування.

Цей матеріал також доступний російською мовою

Директор агентства SEOquick Анатолій Улітовський в колонці для RAU розповідає про те, які безкоштовні інструменти можна використовувати для просування інтернет-магазину, в чому переваги кожного з них, і як їх використовувати з максимальною ефективністю.

Я часто чув, що розкрутка інтернет-магазину і збільшення його прибутковості безпосередньо залежить від величини рекламного бюджету. Але, з мого досвіду, це помилкова думка. Контент-маркетинг не вимагає великих витрат і при цьому здатний сформувати лояльну аудиторію, збільшити охоплення ЦА, підвищити кількість прямих продажів. Зі мною згодні багато інтернет-маркетологів, і це підтверджується дослідженнями:

  • 86% B2B-компаній використовують контент-маркетинг в якості основної стратегії просування;
  • 77% B2С-компаній в середньому виділяють до 28% маркетингового бюджету на створення контенту;
  • 55% опитаних PR-фахівців планують збільшити присутність бренду на ринку за допомогою правильної контент-стратегії.

Проте головне: створення та просування інтернет-магазину за допомогою контенту може виконуватися з використанням безкоштовних інструментів і підходить для компаній з нульовим бюджетом. Працюючи з інтернет-магазином свого друга, я розробив універсальний кейс, що підходить кожному.

Вибір інструментів

Кілька місяців тому до мене звернувся приятель, який викупив інтернет-магазин корейської косметики, і який зіткнувся з проблемами прямих продажів. Незважаючи на те, що перед покупкою він детально вивчив ринок корейської косметики в СНД, фактично він зіткнувся з нульовою прибутковістю підприємства. Відсутність рекламного бюджету не дозволяла йому використовувати платні інструменти просування (наприклад, контекстну рекламу), і він готовий був опустити руки.

Я запропонував йому працювати з безкоштовними інструментами:

  • акаунтом в Instagram;
  • блогом;
  • каналом в Telegram;
  • локальними ЗМІ.

Тому перший крок для безкоштовного просування: проаналізувати канали впливу на аудиторію, які вже має в своєму розпорядженні бізнес. Якщо це старт-ап, то перший крок – завести бізнес-сторінки в обраних соціальних мережах. Для розкрутки інтернет-магазину мені подобається використовувати Instagram. Розмір аудиторії цієї соцмережі в Україні поступово зростає і становить понад 6 млн активних користувачів. Причому більшість з них живе у великих містах і має хорошу платоспроможність.

Ефективні прийоми роботи з аккаунтом в Instagram не потребують фінансових вкладень.

Контент-маркетинг в Instagram

Цікавий пост в Instagram створюється з трьох елементів: атмосферної фотографії (або невеликого ролика), короткого, але ємного тексту і правильно підібраних хештегів. Сюжет фото може бути різним:

  • фото новинок;
  • співробітники компанії (інтернет-магазину) за работою;
  • посилки перед їх відправкою покупцям.

Перевага Instagram – можливість проводити конкурси для розширення охоплення ЦА і збільшення продажів. Також рекомендую раз на тиждень аналізувати популярність постів: наприклад, я помітив, що після опису новинок відбувається «бум» замовлень.

Надалі не варто обмежуватися однією соціальною мережею: ефективніше використовувати також акаунти і в інших сервісах.

Власний блог

Блог – відмінний рекламний майданчик, що дозволяє формувати аудиторію, лояльну до бренду. Але при запуску блогу важливо розуміти: він «вистрілить», тільки якщо запропонувати цінний контент.

Декілька ідей, про що писати в блозі інтернет-магазину:

  • живі приклади використання продукту;
  • особливості продукції та культура її застосування в різних країнах;
  • історії про те, як товар покращує життя споживачів.

Ще краще – проаналізувати смаки цільової аудиторії та знайти кілька хобі, які розділяє 50-80% потенційних покупців. Наприклад, якщо ви спеціалізуєтесь на продажі туристичного спорядження, очевидне хобі – подорожі, альпінізм, риболовля і полювання. Публікуйте статті суміжної тематики і відстежуйте реакцію читачів (і статистику продажів). У підсумку можна знайти власний унікальний формат блогінгу.

Якщо вести блог, прив’язаний до сайту інтернет-магазину, не забувайте про налаштування SEO. В такому випадку вдасться не тільки збільшити інтерес потенційних покупців, але й зробити сайт більш «видимим» для пошукових систем. Оптимізувати контент можна за допомогою безкоштовних інструментів:

  • Яндекс.Вордстат допоможе зібрати популярні ключові запити, які ляжуть в основу публікацій.
  • Кластеризатор СЯ розіб’є ключовики на групи і спростить роботу з ними. Для цього вивантажте підготовлені ключові фрази (натиснувши кнопку «Завантажити») і через кілька секунд онлайн-сервіс зробить всю роботу.

Слідкуйте за тим, щоб ключові запити були акуратно вписані в текст статті, не порушували її сприйняття. Ще більше прокачати навички SEO можна тут.

Залучення регіональних ЗМІ

Чим більше говорять про бренд, тим вища його впізнаваність. Це безпосередньо впливає на рівень продажів, тому залучення локальних ЗМІ – хороший спосіб вивести інтернет-магазин з тіні конкурентів.

Спочатку потрібно зрозуміти, які публікації авторитетні для представників цільової аудиторії. Якщо інтернет-магазин спрямований на оптові продажі, відповідно, це повинні бути якісь комерційні видання, які читають менеджери, співробітники відділу постачання та інші фахівці, що відповідають за закупівлі. Якщо продається обладнання – залучати потрібно професійні тематичні журнали і так далі.

Помилка роботи з регіональними ЗМІ полягає в тому, що багато підприємців намагаються розмістити в них рекламу. Зрозуміло, це вимагає грошей. Але потрапити на сторінки ЗМІ можна і при нульовому бюджеті. Досить запропонувати журналу або газеті цікавий матеріал для статті.

Періодично переглядайте запити, що цікавлять журналістів. Вони не обов’язково повинні бути пов’язані з вашим товаром. Можливо, публіцистів цікавить «технічна сторона» роботи з інтернет-магазином: підключення онлайн-кас, обробка замовлень, статистика звернень і так далі. Співпрацюючи з ними, реально отримати безкоштовні публікації на авторитетних ресурсах.

Telegram-канал

Специфіка роботи з Telegram практично ідентична публікаціям в Instagram. Це зручно, оскільки дозволяє контент-менеджеру дублювати повідомлення, трохи модифікуючи їх з урахуванням особливостей телеграм. Частота постів не повинна бути занадто високою: так є ризик втомити цільову аудиторію і викликати зворотний ефект – зниження інтересу до бренду.

Природні темпи зростання можуть бути не дуже швидкими. Але якісний контент знаходить шлях до своєї цільової аудиторії, головне – слідувати наміченим планом, відслідковувати реакцію читачів і надавати їм цікаві публікації.

Висновки

Секрет контент-маркетингу: розподіл сил по декількох каналах впливу на ЦА. Для ефективної розкрутки бізнесу можна використовувати не тільки інструменти, наведені вище, але і підключити відеоблог на YouTube. Зробити це не так складно, як здається. Основні рекомендації зібрані у відео.

Чим більше інструментів використовується, тим швидше і простіше сформувати впізнаваний бренд, відбудуватися від конкурентів і напрацювати базу лояльних покупців.

Автор: Анатолій Улітовський, директор SEOquick

Читайте також – 

Артем Шевченко, Hubber: Як інтернет-магазину не програти конкуренцію маркетплейсам


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку