Автоматизація в ритейлі компенсує брак кадрів та звільняє персонал від рутини
Редакція The page дослідила, як українські ритейл-компанії використовують новітні технології для власного розвитку. RAU пропонує головні тези цього матеріалу.
Ритейл-компанії активно залучають до роботи новітні технології, як-от штучний інтелект, та впроваджують технологічні рішення. Це компенсує брак робочої сили та оптимізує роботу персоналу, а також технології дозволяють зменшити рутинні функції, прискорити навчання нових працівників та швидше масштабувати бізнес.
Як сучасні технології підсилюють ритейл-компанії у світі
За даними Statista, світові ритейл-компанії, що використовують сучасні технологічні рішення, зростають швидше, ніж інші. Ресурс публікує дані опитування керівників ритейл-компаній, згідно з яким кожна п’ята компанія використовує штучний інтелект або машинне навчання для автоматизації щоденних завдань.
Для чого використовують ШІ світові ритейлери:
- 18% за допомоги технологій забезпечують клієнтський сервіс;
- 15% вивчають профіль споживача та налаштовують таргетований маркетинг;
- 12% покращують керування складськими залишками;
- 7% оптимізують ціни;
- 6% оптимізують процеси доставки.
Порівняння зростання продажів та доходу у компаніях, що використовують новітні технології, та таких, що не використовують. Інфографіка Олександра Шатова. Джерело: Statista
Як українські ритейлери автоматизують процеси
В супермаркетах мереж Spar та Наш Край встановили термінали збирання даних у магазинах. Це дозволило скоротити час на приймання товару. Тому в деяких торгових закладах змогли скоротити посаду комірника-службовця складу і передати цей функціонал, наприклад, адміністратору.
Як у 2024 році український ритейл використовує ШІ
У 2023 році для франчайзингових мереж супермаркетів Наш Край і Spar запровадили мобільний додаток Geovizor, розповіла керівниця департаменту розвитку персоналу мережі супермаркетів Ольга Семенюта. Це застосунок для бізнесу, який допомагає якісно і швидко оцінити потенціал певної локації для торгового закладу або знайти нову локацію.
Додаток працює за допомогою штучного інтелекту та робить висновки на основі даних про всі торговельні заклади мереж. Він дозволяє швидко отримати попередню оцінку локації, яка потім перевіряється за іншими методиками.
В Suziria Group використовують інструменти ШІ з точки зору маркетингу: для досліджень ринку, для пошуку гіпотез, створення макетів. Також в компанії зараз запускають проєкт з платформою дистанційного навчання для працівників. До 2022 року компанія користувалася платформою російського походження та відмовилася від неї у 2022 році, тепер навчання переноситься на нову.
ШІ взяли на озброєння і в мережі Епіцентр. «Не один рік використовуємо нейронні мережі. Зокрема, штучний інтелект пише для онлайн-платформи Епіцентр контент та елементи програмного коду, генерує рекламні банери і голосові повідомлення», — розповіла HR бізнес-партнер ТОВ “Епіцентр К” Ксенія Бєляєва.
На рівні департаменту HR в мережі повністю автоматизований рекрутинг і система навчання — Корпоративний Університет Епіцентр К, також частково автоматизоване кадрове адміністрування. Інструменти ШІ використовують, зокрема, для написання посадових інструкцій, текстів вакансій, листів-звернень до кандидатів, для генерації ілюстрацій до тренінгів.
Джерело – The Page