Орендні ставки в ТЦ Києва наближаються до докризового рівня та продовжать рости – JLL

Орендні ставки в ТЦ Києва наближаються до докризового рівня та продовжать рости – JLL

12.04.2018 03:25
  681
Ukrainian Retail Association

Частка вакантних площ у торгових центрах Києва знизилася. Обмежена пропозиція і активізація рітейлерів на ринку істотно впливають на орендні ставки для великих орендарів.

Дефіцит площ

Відповідно до нового звіту консалтингової компанії JLL, за I квартал 2018 року частка вільних площ на ринку якісних торгових центрів Києва скоротилася до 4,5%, що є найменшим показником з кінця 2013 року. При цьому, показник вакантності безперервно знижується протягом п’яти кварталів, і його динаміка не змінилася навіть з урахуванням введення 34 000 кв. м на початку цього року.

У березні в Києві було запущено два нові торгові центри – перша фаза ТРЦ Rive Gauche (22 000 кв. м) та Рітейл Парк Петрівка (12 000 кв. м), який став першим об’єктом такого роду в країні.

«Формат рітейл-парку, в якому більше 75% площ займають великоформатні оператори, досить популярний в Європі, однак на українському ринку раніше не був присутній. Відкриття першого такого проекту в країні вимагало нового підходу і від рітейлерів, які розмістили в ньому магазини більшої площі, в зміненій концепції і з розширеним асортиментом. Наприклад, в об’єкті вже працюють Argo, Comfy, JYSK, LC Waikiki, Colin’s», – зазначає аналітик компанії JLL (Україна) Дарина Кулага.

Ще один торговий об’єкт в столиці відкрився на початку другого кварталу – поруч зі станцією метро Політехнічний інститут розпочав работу трирівневий ТРЦ Smart Plaza Polytech орендною площею 15 000 кв. м. За інформацією JLL, до кінця 2018 року в столиці заявлено введення ще 62 000 кв. м в ТРЦ River Mall. Однак незважаючи на запуск нових об’єктів, в 2018 році очікується незначне зменшення вакантності внаслідок нестачі торгових площ і високого попиту. У відкритих в I кварталі торгових центрах практично відсутні вільні площі, хоча ряд магазинів поки не працюють і завершують ремонти.

Дорога оренда

«На початку року спостерігалася висока активність операторів fashion-сегмента: розширювали присутність такі гравці, як Puma, SuperStep, Intertop, TopSecret та інші. Також в I кварталі на українському ринку з’явилися нові імена: англійський бренд одягу AllSaints в ТРЦ Ocean Plaza, італійська марка взуття Santoni в ТЦ Mandarin Plaza і парфумерний бренд Kilian в ТРЦ Gulliver, – коментує керівник відділу торговельних площ компанії JLL (Україна) Катерина Весна. – Дебютні магазини Koton, DeFacto, H&M ще не відкриті, але ці рітейлери вже підписали договори оренди або ведуть переговори з торговими центрами, що позначається на вартості площ».

JLL зазначає, що в якісних торгових центрах Києва в I кварталі 2018 року максимальні орендні ставки збільшилися на 6% і перевищили $1000 за кв. м в рік ($85 за кв. м на місяць). Таким чином, показник наблизився до докризового рівня 2010-2013 років, коли ставки досягали $1100-1200 за кв. м в рік. ($90-100 за кв. м на місяць).

«Відновлення планів розвитку рітейлерів поряд з обмеженою пропозицією надають найбільше впливають на орендні ставки для великих орендарів. В існуючих об’єктах пропозиція для них відсутня, тому кінотеатрам і супермаркетам доводиться конкурувати всередині своїх сегментів за площі в нечисленних майбутніх об’єктах, – каже Катерина Весна. – Крім того, спостерігається зростання ставок для магазинів електроніки та побутової техніки площею понад 800 кв. м через конкуренцію з якірними fashion-операторами. Орендні ставки будуть збільшуватися і надалі, однак темпи зростання будуть помірними, стримувані динамікою доходів населення і, отже, товарообігу».

Читайте також –

Спецпроект: Аналіз торгівельної нерухомості в регіонах України


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Кейс лідерства: як LG вже декілька років утримує позицію одного з лідерів на ринку електроніки та побутової техніки в Україні

Кейс лідерства: як LG вже декілька років утримує позицію одного з лідерів на ринку електроніки та побутової техніки в Україні

Це підтверджує її статус переможця в головній бізнес-премії країни «Вибір року», яка визначає найкращі бізнеси у своїй...
time icon  
  122
Усі новини ринку