Аналітика ринку праці та кадрові виклики Львівської області

Аналітика ринку праці та кадрові виклики Львівської області

Сьогодні
  126
Дарія Осіїк

HRD Родинна Ковбаска та співзасновниця Асоціації HRD Львів Людмила Мартинюк під час свого виступу на RAU HR Conference представила результати дослідження ринку праці на заході нашої країни (Львів та Львівська область).

Асоціація HRD Львова, створена три роки тому, сьогодні об’єднує понад 100 HRD компаній Львова та області.

Чому ця аналітика важлива

Галузевий розподіл учасників опитування показує, що більшість компаній працюють у сфері ритейлу. Першим маркерним питанням було: чи відчутний дефіцит кваліфікованих кадрів? Більшість – 82% – відповіла ствердно, хоча варто зазначити, що 18% компаній, переважно з консалтингу, ІТ та фармацевтичного виробництва, не відчувають дефіциту.

Укомплектація штату

Ситуація не критична, але 13% компаній працюють з укомплектацією штату нижче 85-75%.

Плинність кадрів є важливим тригером для активних дій

У ритейлі показник плинності значно вищий, ніж в інших сферах бізнесу. Майже 60% компаній ритейлу працюють із плинністю в коридорів від 3-15% і аж у 32% опитаних середньомісячна плинність коливається від 20 до 40%. Лише 12% респондентів з ритейлу мають середньомісячну плинність нижче 3%, тоді як в інших сферах комфортно в рамках 3% середньомісячної плинності себе почувають 39% респондентів.

Рівень eNPS

48% компаній не міряли рівень eNPS, а ті, хто міряв, мають невисокі показники. Відсоток тих компаній хто може похвалитись достойним рівнем задоволеності внутрішнього клієнта є не високим. Але, на мою думку, критичним є не стільки рівень eNPS в цьому випадку, а саме те, що майже половина опитаних цей показник не заміряли у 2024 році. В поточній ситуації із загостреним рівнем конкурентності це надважливо: чути і впливати на добробут найціннішого капіталу компанії – на працівників.

Конверсія воронки найму

Більша частина компаній спостерігає зменшення конверсії, хоча 13% відчувають її зростання.

Терміни закриття вакансій

У ритейлі вакансії закриваються швидше, цей показник корелюється зі значним рівнем плинності, який ми спостерігали на попередньому слайді, і як наслідок – міграцію персоналу між конкурентами ринку регіону. 

Найболючіші вакансії

Ні для кого не стане відкриттям перелік “найболючіших” вакансій – водії, продавці, бухгалтери, комірники, торгові представники та вантажники, хоча значний попит спостерігається і на такі позиції, як інженерні спеціальності, технологи, менеджери з логістики та регіональні.

Основні причини плинності:

  • мобілізація, неможливість забронювати чоловіків;
  • виїзд за кордон і надалі залишається актуальною причиною у Західному регіоні;
  • рівень заробітної плати перемістився на третю сходинку в рейтингу серед основних чинників плинності. На мій погляд, це наслідок “гонитви” підняття заробітних плат для втримання персоналу;
  • навантаження та умови праці посіли четверте місце серед причин плинності. Це важливий “дзвіночок”, на мій погляд, він дуже перегукується зі слайдом про eNPS. В намаганні відшукати ефективність, компанії збільшували навантаження на наявний персонал, не заміряли “температуру” настрою та самопочуття співробітників і як наслідок все більше працівників не готові працювати в теперішніх умовах навіть із гідним рівнем заробітної плати. 

Мобілізація

68% опитаних компаній мають можливість бронювати своїх працівників, але на жаль це не покриває 100% потреби, 27% компаній не мають можливості. Аналіз цих респондентів показує, що рівень плинності у таких компаній значно вищий.

Кількість мобілізованого персоналу у 60% опитаних сягає рівня 10% від загальної кількості працівників, але є і такі компанії, де відсоток мобілізованих сягає 20 та більше відсотків.

Натомість ситуація із демобілізованими чоловіками у компаніях діаметрально протилежна. Більша частина компаній таких немає взагалі, у 21% респондентів повернулось до роботи до 3% і більше хлопців. 

Пріоритети на 2025 рік

Бізнес планує розширення, шукає нові ринки збуту та клієнтів, фокусуючись на збереженні команд, збільшенні оплати праці, навчанні та розширенні команд.

Стратегія зростання

Майже 60% компаній планують розширення задля диверсифікації бізнесу, понад 36% опитаних не рухаються в цьому напрямку у 2025-му.

Конкуренція на ринку

64% респондентів відчувають зростання конкуренції, всі ритейлери, що проходили опитування, потрапили саме у цей відсоток.

Висновки

Цей аналітичний зріз покликаний допомогти порівняти “температуру” ваших компаній із ринковою динамікою і або заспокоїть вас, або простимулює до більш інтенсивних дій спрямованих на роботу з персоналом.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку