Аналітика Nielsen: які програми лояльності рітейлерів обирають українці
Фінансова складова – головний стимул для світового і для українського споживача брати участь у програмі лояльності незалежно від розміру гаманця, запевняють у Nielsen.
Про це свідчать результати дослідження Nielsen Global Retail Loyalty Sentiment яке присвячено вивченню того, що стимулює споживача брати участь у програмах лояльності рітейлерів.
Згідно дослідженню, 55% споживачів в Україні та 66% у Європі підписані на одну або більше програм лояльності рітейлерів. З них більше половини (68% в Україні і 69% у Європі) заявляють, що мають картку лояльності.
Якщо говорити про інші типи програм, то деякі споживачі, наприклад, скачали мобільний додаток рітейлера (18%) або мають персональний аккаунт на його сайті (29%).
Однак існує великий розрив між тим, на скільки програм лояльності споживачі підписані і скількома дійсно користуються. Так як же завоювати споживача і його активну лояльність?
«Запорука успіху програми лояльності – зробити її максимально персоналізованою. Сьогодні лише деякі з рітейлерів у повній мірі користуються інструментами для аналізу індивідуальних угод, купівельних звичок та уподобань, – говорить генеральний директор Nielsen в Україні та Білорусі Тетяна Безсмертна. – Найчастіше рітейлери застосовують прості стратегії масового сегментування. Наш досвід реалізації таких проектів показує, що робота з даними про покупки конкретного споживача дозволяє визначити, якого покупця залучити і як. В результаті персоналізована програма лояльності – це порада про покупку плюс індивідуальна знижка або спеціальна пропозиція від рітейлера, які він розробив спеціально для споживача».
Програма лояльності як спосіб заощадити
Фінансова складова – це головний стимул для світового і для українського споживача брати участь в програмі лояльності незалежно від розміру гаманця. На питання «Яка з винагород в програмі лояльності є найціннішою для вас?» більшість українців (87%) назвали знижку в ціні, 41% – продукт безкоштовно і 13% вказали безкоштовну доставку. Незважаючи на некризовий час в 2013 році, така ж кількість респондентів в Україні (83%) відповіли знову ж – знижка або продукт безкоштовно.
Гнучкість і омніканальніть – майбутнє програм лояльності рітейлерів
Будь то в Америці чи в Україні, споживач хоче, щоб програми лояльності були гнучкими і персональними. В Україні споживач хотів би отримувати винагороду незалежно від того, де була здійснена покупка (онлайн або оффлайн, з телефону або на сайті) – (76%), а також самостійно вибирати тип винагороди (75%). Для 79% українських споживачів важливо, щоб рітейлер пропонував персональну знижку або персональну товарну пропозицію на основі минулої покупки.
Програма лояльності – це стимул для споживача?
Так, яка б не була програма лояльності у рітейлера, вона стимулює споживача до покупок. 70% українців сказали, що куплять у рітейлера з програмою лояльності на противагу тому, який не пропонує споживачу ніякої програми. У Європі так заявило 64% респондентів. Повертаючись до питання про економію, варто відзначити, що кожен третій в Україні (32%) споживач стверджує, що не готовий платити більше за продукт у рітейлера навіть при наявності програми лояльності. У Європі про свою неготовність заявили 44% респондентів.