Аналітика CBRE Ukraine: орендні ставки і заповнюваність торгових центрів Києва ростуть

Аналітика CBRE Ukraine: орендні ставки і заповнюваність торгових центрів Києва ростуть

09.03.2017 03:08
  584
Виктор Нагорский

За інформацією CBRE Ukraine в 2016 році орендні ставки в торгових центрах Києва збільшилися на 8% порівняно з 2015 роком.

Як повідомила rau.ua прес-служба компанії, на початку 2016 року на ринку торгової нерухомості України намітилася тенденція до відновлення, яка зберігалася до кінця року. Пожвавлення споживчого попиту забезпечило досить стійке зростання роздрібного товарообігу (+6,3% у Києві) протягом року. Однак споживачі все ще стикалися з напруженою економічною ситуацією, що перешкоджало більш динамічному відновленню споживчих витрат.

Зростаючий попит

Тенденція до активізації попиту з боку рітейлерів, яка намітилася у першому півріччі, посилилася: великі рітейлери переглянули обережний підхід до розширення мереж, відкриваючи нові магазини з огляду видимих поліпшень динаміки товарообігу. Більш того, поглинання вакантних площ в торгових центрах прискорилося завдяки появі на ринку нових міжнародних брендів.

В 2016 році на ринок вийшло 25 нових брендів, у той час як в 2015 році кількість нових брендів становила лише 12. Зокрема, fashion-рітейлер Inditex Group представив свій новий бренд жіночого одягу та аксесуарів Uterqüe в Києві після того, як протягом останніх років розширення мережі в Україні було призупинено. Італійський рітейл-оператор Calzedonia Group, який представлений на ринку двома брендами (Calzedonia і Intimissimi) відкрив свій перший магазин мережі нижньої білизни під брендом Tezenis. Серед інших знаменних подій, варто відзначити відкриття першого магазину італійського бренду одягу преміум-класу Armani Exchange, американського бренду нижньої білизни Calvin Klein Underwear, швейцарського спортивного бренду Intersport, німецького модного бренду середнього цінового сегмента Hiltl, а також французьких брендів Maje і Sandro. У сегменті косметики відбулося відкриття першого магазину німецького бренду Kiehl’s і американського бренду NYX.

Варто зазначити, що порівняно з 2015 роком, коли обсяг нової пропозиції досяг десятирічного мінімуму – 21 600 кв. м, у 2016 році був введений в експлуатацію рекордно високий обсяг (168 000 кв. м нових торгових площ. Основна частина (90%) нової пропозиції вийшло на ринок протягом останніх трьох місяців року з завершенням реконструкції ЦУМу (GLA 23 500 кв. м) та введенням в експлуатацію суперрегіонального торгового центру Lavina Mall (GLA 127 500 кв. м). За оцінками Кіри Пругло, експерта CBRE Ukraine, загальний обсяг пропозиції торгових приміщень в Києві перевищив 1 млн кв. м (+16,6% рік до року).

Вакантність вниз – ставки вверх

Зростання заповнюваності в більшості торгових центрів Києва був ще однією позитивною тенденцією 2016 року. Проте різке зростання нової пропозиції в кінці року в поєднанні з помірними темпами поглинання відбилися на підвищенні середньоринкової вакантності на 5 п. п., досягнувши 11% до кінця 2016 року. У той же час, завдяки зростаючому інтересу рітейлерів до найбільш якісних об’єктів, вакантність у торгових центрах Києва скоротилася приблизно на 2 п. п. протягом року і коливалася на рівні 1-3% станом на кінець року.

Орендні ставки в кращих торгових центрах зросли на 8% порівняно з кінцем 2015 року, перебуваючи в межах $54-$86/кв. м/місяць. Ставки оренди в інших торгових центрах залишалися відносно стабільними і варіювалися в межах $25-$40/кв. м/місяць. При цьому в окремих випадках спостерігалося невелике зростання орендних ставок у другорядних об’єктах з вигідним розташуванням і високою відвідуваністю.

У той час як протягом попередніх двох років інвестиційна активність в секторі комерційної нерухомості була вкрай низькою, 2016 рік був відзначений поліпшенням настроїв інвесторів, враховуючи більш сприятливі економічні умови. Знаменною подією для ринку торговельної нерухомості стало завершення угоди з купівлі ТЦ Піраміда (GLA 12 600 кв. м) компанією Dragon Capital Investments Limited шляхом придбання 100% акцій у 1849-Apollo Overseas I Limited.

 Оптимістичні очікування

За прогнозами керівника напряму аналітики CBRE Ukraine Кіри Пругло, в 2017 році очікується подальше збільшення обсягів продажів під впливом пожвавлення споживання, яке послужить стимулом для більш стійкого відновлення попиту з боку рітейлерів.

«Що стосується нової пропозиції, ми прогнозуємо скорочення обсягів введення нових площ, у той час як відкриття великомасштабних проектів ймовірно буде перенесено на 2018-2019 роках. В результаті, очікується, що обсяг нової пропозиції в 2017 році не перевищить 59 000 кв. м і буде представлений чотирма невеликими торговими центрами, включаячи перший об’єкт у форматі рітейл-парку – Retail Park Pertivka (GLA 11 000 кв. м), девелопером якого виступає компанія Immochan. У той же час, уповільнення темпів здачі нових об’єктів є тимчасовим явищем, так як близько 419 000 кв. м торгових площ очікується до виходу на ринок в 2018-2019 роках», – зазначає Кіра Пругло.

За її словами, очікується, що протягом 2017 року вакантність у торгових центрах досягне докризового рівня 0-2%, а кількість вільних площ в інших торгових центрах буде залежати від обсягу нової пропозиції і темпів заповнення об’єктів, введених в 2016-2017 роках.

«При цьому орендні ставки в об’єктах з кращими показниками продажів, низькою вакантністю, успішною концепцією і високою відвідуваністю продемонструють зростання на 5%-10%», – прогнозує Пругло.

Довідка. CBRE — одна з найбільших міжнародних консалтингових компаній у сфері нерухомості. Компанія представлена 400 офісами в світі, а її штат складає близько 70 000 чоловік. Український офіс CBRE був відкритий в січні 2008 року і є частиною афілійованої мережі компанії. У штаті співробітників CBRE в Україні працює близько 250 фахівців, включаючи персонал на об’єктах нерухомості, переданих компанії в управління та експлуатацію.

Читайте також –

Інфографіка від JLL: ринок торговельної нерухомості Києва в 2016 році


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Мережа аптек АНЦ та фонд “Повернись живим” запустили ініціативу “Кешбек за донат” для підтримки армії та вдячності українцям

Мережа аптек АНЦ та фонд “Повернись живим” запустили ініціативу “Кешбек за донат” для підтримки армії та вдячності українцям

Мережа аптек АНЦ продовжує свій внесок у підтримку українських захисників через співпрацю з Фондом компетентної...
time icon  
  48
Усі новини ринку