Amazon Go по-українськи: кейси магазинів без касирів

Amazon Go по-українськи: кейси магазинів без касирів

Сьогодні
  182
Валерія Байда

Спочатку пандемія коронавірусу, а потім і повномасштабне вторгнення підштовхнуло ритейлерів в Україні думати над новим форматом – точок без касирів. RAU зібрала кейси: які мережі вже мали досвід відкриття автоматизованих магазинів.

Кількість автономних магазинів без касирів та кас, де покупки фіксуються камерами та сенсорами зростає у ЄС, США та Азії. До прикладу, Amazon Go, Tesco GetGo, Carrefour Flash, Aldi Nord. Та й в Україні вже нікого не здивуєш касами самообслуговування, поштоматами або вендинговими автоматами з продажу квітів, дитячих іграшок чи навіть піци. Спочатку пандемія коронавірусу з її «безконтактністю», а потім і повномасштабне вторгнення, яке посилило кадрову кризу, змусило ритейлерів шукати рішення, як організувати та подовжити роботу магазинів.

«В Україні автономний ритейл лише пробуджується. Кілька стартапів уже працюють над пілотними проєктами, а великі торгові мережі уважно спостерігають за розвитком формату. Проте головна перепона – не технологічна, а психологічна. Український покупець звик до «людського фактору»: перевірити чек, уточнити акцію, поскаржитися на неякісний товар. Повна автоматизація лякає багатьох. Звички споживачів, а за ними і формати магазинів, зміняться лише з часом», – написав Олег Вишняков, власник мережі гіпермаркетів Ultramarket у своїй колонці для Економічна правда.

Дмитро Вісин, Chief Product Officer в Modern-Expo Group, в коментарі RAU каже, що Україна – один із лідерів за темпами впровадження автоматизованих сервісів у світі. Ринок відкритий до технологій, а споживач – готовий до нових форматів. Це створює унікальне середовище для швидкої адаптації інновацій.

RAU знайшла приклади, коли мережі запускали повністю автоматизовані точки.

Auchan Україна

Історія Auchan Україна почалася в 2008 році. Тоді в столиці на Почайній відкрився перший гіпермаркет. А з 2018 року мережа почала відкривати точки невеликого формату. Pick Up Point Auchan представлені трьома розмірами: приблизно 1300 SKU, 1700 SKU та до 2000 SKU. Обов’язкова умова – наявність ВТМ. Карта лояльності – єдина для мережі та може використовуватися в будь-якому форматі.

У пандемію коронавірусу в грудні 2021 року мережа відкрила перший магазин без касирів формату Pick up площею 45 кв. м, розташований на території житлового комплексу Комфорт Таун в Києві за адресою вул. Регенераторна,  4.

Для того, щоб потрапити до автономного магазину, потрібно було мати додаток Auchan. На нього покупець отримував QR-код, який є ключем до магазину. Далі клієнт самостійно здійснював покупки і розплачувався на касі самообслуговування. Проте через повномасштабне вторгнення цей формат закрили. Магазин за цією адресою продовжую працювати, проте вже з персоналом.

Thrash! Траш! 

У 2016 році Fozzy Group представила на ринку ритейлу України нову мережу маркетів Thrash! Траш! Cпочатку вона позиціонувала себе як «жорсткого дискаунтера» з гаслом «Трощимо ціни». Проте після опитування гостей, проаналізували все, та зрозуміли, що треба більше орієнтуватися на сервіс та атмосферу. Тож наразі мережа позиціонує себе як маркет біля дому. В інтерв’ю RAU в жовтні 2024 року директор мережі Артем Безкоровайний розповів, що постійно слідкують за побажаннями клієнтів. І оскільки магазини знаходяться біля дому, було побажання продовжити час роботи. Тому вирішили зробити пілотний проєкт: на вулиці Героїв Небесної Сотні у Софіївській Борщагівці на Київщині відкрили магазин з цілодобовим доступом для постійних покупців. Гість звертається до керуючого магазину, заповнює анкету, і йому надається постійний доступ до маркету. Тобто навіть тоді, коли маркет офіційно не працює, він може за допомогою Face ID зайти до нього, обрати товари і розрахуватися на касі самообслуговування.

За його словами, після місяця роботи зрозуміли, що результати позитивні, тож вирішили масштабувати його на ще декілька маркетів і вже запустили наступний «Thrash! Траш! у будь-який час» в Одесі на Фонтанці.

 Київхліб

Станом на початок червня фірмова мережа Київхліб налічувала 214 магазинів у Києві та 19 в області, має понад 30 000 покупців щодня та понад 12 000 клієнтів отримують хліб зі знижкою за карткою киянина.

Початок повномасштабного вторгнення посилив кадрову кризу, тому в компанії почали шукати варіанти, як продовжувати працювати. Один з виходів – відкриття локації без продавців. Коли клієнт приходить, двері автоматично відкриваються, коли уходить – двері закриваються та вимикається світло.Також реалізовано консьєрж-сервіс: клієнт може зателефонувати та запитати, як користуватися касовим обладнанням. Такі локації працюють в столиці на Печерську та на Оболоні. І компанія продовжить рухатися цим шляхом.

Мікромаркети Conveniq

Компанія Modern Expo активно розвиває напрям роботизованих рішень – від кас самообслуговування та поштоматів до мікромаркетів нового покоління. Наразі має два виробничі хаби – в Україні та Польщі. Modern Expo розвиває проєкт Conveniq – модульний Grab&Go – автономна точка продажу, яка працює 24/7 без залучення персоналу. Користувач авторизується платіжною карткою, обирає продукти, варить каву, отримує посилку з поштомата – і завершує покупку самостійно.

«Вбудоване програмне забезпечення гарантує клієнту повний контроль над продажами, логістикою й технічним станом обладнання в реальному часі. Для бізнесу це нова модель масштабування та проникнення в нові локації – офіси, вокзали, навчальні заклади, медичні заклади, виробництва тощо. Для споживача – новий рівень зручності, швидкості та доступу до якісного сервісу. А для нас — один із перспективних напрямів глобального розвитку Modern Expo», – прокоментував Дмитро Вісин, Chief Product Officer в Modern-Expo Group.


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку