
Мультипечі, пилососи і покупки через мобільний застосунок: що купували до Великодня у Фокстрот


Керівник мережі Антошка Олексій Погорелов про складнощі виведення на український ринок світових брендів, проблеми українських рітейлерів і ТРЦ, фактори успіху в роздробі та багато іншого.
У перших числах грудня відразу в трьох магазинах дитячих товарів Антошка відкриються британські корнери Hamleys. Чому компанія прийняла рішення співпрацювати з цим брендом, як проходили переговори про його виведення в Україну, а також про нові формати магазинів, тенденції на ринку і плани рітейлера на 2018 рік RAU розповів керівник мережі Антошка Олексій Погорєлов.
— Які нові бренди готуєте до виведення на український ринок?
— Hamleys – культовий роздрібний бренд у світі іграшок. Заснований в 1760 році в Англії, Hamleys став одним з перших магазинів іграшок у світі. У 1981 році Hamleys відкрив у Лондоні найбільший магазин іграшок, який і сьогодні знаходиться на тому ж місці і є однією з визначних пам’яток міста. Зараз компанія налічує 140 магазинів в 24 країнах і планує розвинути мережу до 500 торгових точок до 2020 року.
— Як проходили переговори по його висновку в Україну?
— Висновок Hamleys в Україну був нашою ініціативою. Незважаючи на всі труднощі і ризики вітчизняного ринку і небажання великих міжнародних рітейлерів заходити в нашу країну, нам вдалося переконати команду Hamleys серйозно поставитися до потенціалу вітчизняного ринку.
— Коли чекати Hamleys в магазинах Антошка і в яких саме?
— Вже в грудні 2017 року запускаємо невеликі корнери у трьох магазинах Києва, Одеси і Дніпра. У 2018 році буде повноцінний запуск Hamleys у всій мережі магазинів ” Антошка.
— Яким був 2017 рік для мережі Антошка? Скільки нових магазинів відкрили і як виріс товарообіг мережі в порівнянні з 2016 роком?
— Ми задоволені показниками поточного року. Приріст продажів рік-до-року значно випереджає динаміку ринку у всіх основних сегментах бізнесу Антошки: іграшки, дитяче харчування та гігієна, дитячі меблі та аксесуари, дитячий одяг. Основний фокус компанії в цьому році був на поточної операційної ефективності та розробці оптимального формату магазинів Антошка. Для нас дуже важливо переконатися, що ми побажання нашого покупця, даємо необхідний вибір і вміємо класно обслуговувати. Партнерство з Hamleys – частина нашого стратегічного фокусу цього року.
— Які тренди можете виділити на ринку дитячих іграшок?
— Я б виділив два основних тренда:
— Вже сформовані плани на 2018 рік? Які ключові завдання стоять, які стратегічні плани компанії?
— У нас є чітка стратегія на найближчі три роки. Будемо відкривати нові магазини і реформатировать існуючі. При виборі нових локацій наш пріоритет – це якість і клас об’єктів, стратегічне бачення управляючих нерухомістю, а не кількість магазинів. У зв’язку з цим в 2018 році поки не бачимо можливості відкрити більше п’яти нових магазинів. Якщо вийде більше – будемо тільки раді. Також мають намір працювати над якістю свого обслуговування: в цьому питанні ми не шукаємо компромісів. Плануємо розвивати стратегічне партнерство з існуючими брендами і заводити на ринок нові. Будемо зміцнювати успіх свого онлайн-напряму в рамках омниканальной моделі Антошки. Загалом, планів, як завжди, багато, справа за малим – реалізувати їх.
— Як проходить впровадження нових форматів в магазинах? Прижився «люмерский стиль»? Яких результатів вдалося досягти?
— У цьому році тестували кілька форматів Антошки: шукали ідеальну комбінацію товарного пропозиції, сервісу і стилю для отримання відмінного купівельного досвіду. Багато експериментували в частині асортиментної матриці, обслуговування, оформлення торгового залу. Партнерство з IDNT – провідної дизайн-студією на українському ринку рітейлу – дозволило нам запозичити кращий досвід у побудові торгового залу. В результаті отримали певний «ідеальний» магазин Антошка, який працює в Одесі, в ТРЦ City Center. У ньому нам вдалося досягти суттєвого зростання ефективності за всіма основними показниками. Судячи зі зростання купівельного трафіку і торгівлі в цьому магазині, покупець оцінив наші зусилля.
— чи Можна говорити про позитивні зміни на ринку за останні три роки? До яким викликам потрібно готуватися українським рітейлерам в найближчому майбутньому?
— Динаміка ринку рітейлу безпосередньо відображає динаміку економіки країни. Якщо економіка не зростає, реальні доходи населення та купівельна спроможність в стагнації, не слід глобально очікувати від ринку суттєвої позитивної динаміки. У той же час в таких умовах конкуренція посилюється, і це дає можливість з’являтися цікавим і динамічним рітейл-проектів, оригінальним роздрібним рішень. Я багато спілкуюся з колегами в європейському ритейлі і можу з упевненістю сказати, що динаміка і формати ряду наших роздрібних мереж викликають повагу і свідчать про зрілість вітчизняного рітейлу. Саме за такими мережами майбутнє нашого ринку.
— Від чого, на вашу думку, залежить успіх роздрібної компанії?
— Успіх магазину визначають три фактори: локація, локація і локація. Це правило все ще актуально, але вже з набагато меншим ступенем впливу на результат майданчики. З розвитком омниканальности важливо бути максимально близько до покупця, економити гроші й час, вміти давати йому більше, ніж просто товар. На словах все просто: потрібно зробити так, щоб покупець тебе полюбив і до тебе повертався. В ритейлі дуже низька бренд-лояльність – покупець не прощає очевидні промахи і невідповідність очікуванням. Тому треба бути гарним у всьому: правильна локація, правильний товар, чесна ціна, класний сервіс, турбота про час і виборі покупця і т. д. Кожна торгова мережа шукає свою комбінацію. Ми знайшли свою і втілюємо її в життя.
– Які магазини зараз найбільш успішні, а які найбільш слабкі в мережі за оборотами?
– Спостерігаємо відмінну динаміку як в окремо розташованих Антошка, так і в торгових точках, розташованих в успішних ТЦ. Неуспішні об’єкти були закриті вже в цьому році. По декількох магазинах у нас ведеться дискусія, будемо приймати по ним рішення на підставі результату 2017 року. 80% мережі показують дуже схожу торгову динаміку.
— У чому, на вашу думку, головна проблема українських ритейлерів? Які недоліки бачите у роботі місцевих ТРЦ?
— Якщо з усієї сукупності проблем спробувати виділити одну головну, я б сказав, що у дуже багатьох українських рітейлерів не проглядається довгострокового бачення своєї конкурентної моделі. Дуже небагато роздрібних мереж мають хороший, виписаний відповідь на питання «Що мене робить унікальним?», «Що я роблю зараз, що б залишатися кращим в перспективі хоча б 3-5 років?», «Чому я точно краще за своїх конкурентів в очах покупця?» Точно така ж проблема у ТРЦ, деякі оператори розробляють концепцію розвитку на кілька років вперед і формують унікальний пул орендарів, відповідає запиту покупця. Рітейлери і ТРЦ, які успішно впоралися або справляються з цим викликом, вже отримують основний купівельний потік, демонструють випереджальну ринок динаміку.