Опір марний: три технології для рітейлу, без яких вже не обійтися

Опір марний: три технології для рітейлу, без яких вже не обійтися

09.03.2017 11:10
  713
Ukrainian Retail Association

Нові технології постійно змінюють рітейл, і в цілому, і окремі його сегменти. Але часто від появи нового тренда до його прийняття, впровадження, і вже тим більше до змін у галузі проходить дуже багато часу. Подивитися в майбутнє і вибрати корисні технології пора вже зараз.

Один з найбільш консервативних сегментів рітейлу – fashion. Навіть зараз, все більше відкриваючись для інновацій, цей ринок розглядає нові технології тільки як цікаві новинки. І проходить досить багато часу, поки їх вплив на бізнес буде оцінено по достоїнству.

Може здатися, що нові, гучні і обговорювані технології дуже стрімко завойовують ринок. Але для більш уважних спостерігачів успіх нових ідей може бути очевидним задовго до того, як вони стануть модними трендами або захоплять ринок. Років десять тому багато хто були б раді передбачити успіх соціальних мереж і їх величезний вплив на бізнес.

Але раз вже ми дивимося в майбутнє, то поговоримо про три відносно нові технології, які можуть змінити звичне життя fashion-індустрії, хоча, можливо і не так скоро.

Революція месенджерів

Месенджери поступово витісняють усі звичні соціальні медіа. Спілкування через популярні месенджери стало основною активністю в онлайні. Зараз близько 2,5 млрд людей користуються програмами для обміну миттєвими повідомленнями, а до наступного року, за прогнозами аналітиків, таких користувачів стане 3,6 млрд. Популярний в Росії WhatsApp має базу користувачів в 800 млн осіб, а месенджерами Facebook і WeChat користуються 800 млн і 1 млрд чоловік в місяць, відповідно.

Але не лише зростає аудиторія месенджерів, змінюється і сама ідея технологій обміну повідомленнями. Вони стають набагато більшим, ніж просто безкоштовним засобом для спілкування з друзями або колегами. Месенджери перетворюються на платформи, що підтримують власні та сторонні сервіси, які об’єднують у собі все, починаючи від споживання контенту і ігор, до взаємодії з брендами.

Дійсно, все, що користувачі, які зараз роблять в мережі, будь-то покупка одягу, виклик Uber-таксі, мобільний банкінг – все це незабаром може бути зроблено через месенджер, завдяки, наприклад, чат-ботам.

За словами Девіда Маркуса, голови Facebook Messenger, бренди, які мають свою лояльну аудиторію, можуть ефективно співпрацювати з покупцями за допомогою месенджера. Тобто знаходитися в тому ж додатку, в тому ж просторі, в тому ж колі контактів, де знаходяться їхні друзі, родина, близькі – ті, з ким клієнти бренду постійно спілкуються.

Таке наближення дозволяє налагодити особисті, персональні комунікації між брендом і покупцем, що в подальшому може вирости з рамок спілкування в різні можливості: пропозиція персоналізованої інформації (акції, пропозиції, знижки), клієнтський сервіс і т. д. Відносини між клієнтом і бізнесом будуть будуватися в зручному обом просторі месенджера. І також у бізнесу завжди буде зберігатися історія, контекст цих відносин.

Все це стало можливим в платформі Facebook Messenger, створеній для інтеграції месенджера з додатками сторонніх розробників. Частина платформи, Messenger for Business — це набір інструментів, які інтегрують в месенджер бізнес-додатки. Таким чином платформа допомагає компаніям не тільки спілкуватися зі своїми клієнтами за допомогою Messenger, але і вирішувати бізнес-завдання: приймати замовлення, відправляти повідомлення про новинки і надійшовші на склад товари, відстежувати доставку замовлення і т. д.

3D-друк ексклюзивних товарів

Безліч найрізноманітніших товарів та деталей для них, наприклад, сонцезахисні окуляри або фурнітура для сумок, виробляються традиційним способом. Спочатку виготовляються форми-заготовки, потім вони заповнюються розплавленим матеріалом – пластиком, металом або склом, який, застигаючи, твердне і набуває потрібну форму. Заготовки можна використовувати багаторазово, як це, власне, і робиться на масовому виробництві.

Але для виготовлення обмежених партій або товарів з індивідуальним дизайном такий спосіб зовсім не підходить.

З іншого боку, на 3D-принтері виробник може надрукувати такий же виріб на основі цифрового проекту. В цьому випадку не потрібно виготовляти традиційні форми, і вартість одного надрукованого предмета з невеликої партії буде приблизно такою ж, як одного виготовленого промисловим способом, при партії до 10 000 штук.

Це дуже ефективно, наприклад, для стартапів, яким важливий індивідуальний дизайн і потрібні невеликі партії. Зрозуміло, у великих обсягах 3D-друк обходиться дорожче, ніж традиційне штампування, але з часом ці технології стануть дешевшими і доступнішими.

Дійсно, вартість 3D-друку користувальницьких товарів помітно знижується. За оцінкою аналітиків, до 2018 року вартість зменшиться приблизно на 50% ро порівнянні з 2013-м. Це пов’язано із закінченням терміну дії патентів на ключові технології 3D-друку і зниженням цін на витратні матеріали.

Першими почали друкувати товари всесвітньо відомі бренди спортивного одягу. Nike, наприклад, експериментував з виготовленням на замовлення (за мірками конкретної ноги) футбольних бутс. Недавні досягнення показують, що 3D-друк може тепер використовуватися для створення об’єктів з гладкими полірованими поверхнями, більш придатними для люксових товарів.

Для того, щоб створювати висококласні продукти за індивідуальними макетами, наступне покоління 3D принтерів має бути краще оснащене. Наприклад, вміти краще змішувати матеріали. Поки такі принтери ще в стадії розробки.

Маркетинг и віртуальна реальність

Віртуальна реальність довгий час вважалася чимось з області наукової фантастики. Зараз VR – мультимедійна технологія, що занурює користувача у віртуальну реальність – нарешті досягла і споживчого ринку. Якщо чесно, поки вона ще далека від масового використання. У минулому році Samsung, HTC і Google представили свої розробки, призначені для кінцевих користувачів. Але за оцінками компанії CSS Insight, до кінця 2015 року було продано лише 2,5 мільйона пристроїв віртуальної і доповненої реальності.

Тим не менш, Марк Цукерберг в березні 2014 року придбав за $2 млрд стартап Oculus Rift, який розробляє окуляри віртуальної реальності. Тепер він планує продати 50-100 млн VR-пристроїв в найближчі 10 років. Багато хто вважає, що VR-технології можуть змінити спосіб, яким люди отримують контент, і це спричинить за собою нові маркетингові можливості.

«Але навіть сьогодні, 13,3 % покупців роблять покупку чи підписуються, вступають в комунікацію з брендом, поки переглядають VR-контент. У той час як лише 5% користувачів роблять це в звичайному режимі». Такою статистикою ділиться Абі Мандельбаум, керівник туристичної платформи віртуальної реальності YouVisit. Матео Карачіа, керуючий директор Big Sky Studios, яка організовувала маркетингову кампанію з VR для англійського універмагу Selfridges, бачить великі можливості в так званій v-commerce, де покупці можуть робити покупки з дому, використовуючи окуляри віртуальної реальності, щоб бачити те, що вони купують, роздивитися товар з усіх боків.

Для тих fashion-рітейлерів, яким важливо продати не тільки товари, але і мрію, VR відкриває певні перспективи, і кілька компаній вже експериментують із технологією. Такі бренди, як Dior або Tommy Hilfiger, пропонують відвідувачам своїх магазинів VR-гарнітуру, яка дозволяє їм відправитися на віртуальний показ мод. «У магазинах ви повинні запропонувати покупцеві щось нове, а не тільки показувати одяг на вішалках, – говорить Деніел Грідер, CEO Tommy Hilfiger. – Щось, що люди будуть обговорювати».

«Але зараз, більшість цих технологій – це новинки, яким потрібно створювати хороший PR, не дуже зациклюючись на контенті. Ці технології займуть своє місце тоді, коли люди втомляться від самої платформи і саме тоді буде затребуваною якість контенту», – говорить Адам Пауерс, CEO рекламного агентства BBH.

Джерело: New-retail


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку