Як розвивається ринок торговельної нерухомості Києва (+інфографіка)

Як розвивається ринок торговельної нерухомості Києва (+інфографіка)

01.08.2017 02:55
  1375
Виктор Нагорский

Міжнародна компанія Colliers International підвела підсумки першого півріччя на ринку торговельної нерухомості Києва і презентувала прогнози щодо його розвитку.

На думку експертів Colliers International, ринок торговельної нерухомості України продовжує залишатися одним із найбільш активних сегментів комерційної нерухомості.

Багато тенденцій 2016 року зберігалися і в першому півріччі 2017 року, зокрема тенденція підвищеного попиту на торговельні приміщення з боку активних орендарів.

У кращих проектах умови продовжує диктувати орендодавець. Вибираючи орендарів, він віддає перевагу відомим міжнародним брендам, мережевим рітейлерам, які з великою ймовірністю залучать додатковий потік або підвищать лояльність відвідувачів.

Всі якісні торгові приміщення Києва практично на 100% поглинаються ринком. Підтвердженням цьому є зниження рівня вакантності: з 10% на початку року (з урахуванням відкриття ТРЦ Lavina Mall), до 6% на кінець червня 2017 року. Звичайно, на зниження рівня вакантності впливає і незначна нова пропозиція площ в цьому півріччі.

На кінець першого півріччя 2017 року найвищі орендні ставки на секції 100-150 кв. м в найбільш успішних торгових центрах Києва склали $68/кв. м в місяць. Орендні ставки на вакантні приміщення на Хрещатику – головній торговій вулиці столиці знаходилися в межах $83 кв. м в місяць.

Пропозиція

У першій половині 2017 року в Києві був введений в експлуатацію торговий центр Academ-City (GLA ~ 8 000 кв. м). Таким чином, станом на 1 липня 2017 року загальна пропозиція торгових приміщень в торгових центрах Києва склала близько 1,24 млн кв. м.

У другій половині 2017 року планується відкриття:

  • Smart Plaza (проспект Перемоги) (GLA ~ 15 000 кв. м);
  • Auchan Petrivka (Рітейл парк) (GLA ~ 11 000 кв. м);
  • Auchan Rive Gauche (1 черга) (GLA ~ 20 000 кв. м).

Таким чином, загальний обсяг нової пропозиції в другому півріччі складе 46 000 кв. м.

Попит з боку орендарів

Серед основних тенденцій першої половини 2017 року аналітики Colliers International відзначають:

  • Збільшення попиту на торговельні приміщення Києва з боку орендарів різних профілів торгівлі;
  • У першому півріччі в Києві відкрилися такі магазини нових брендів, як: Okaidi, Hanro, XETRA, ССС, van Laack, Saucony, Cole Haan, Stradivarius Men (групи Inditex) та інші;
  • Великі fashion-оператори поповнюють свій пул брендів, виводять на ринок ті торгові марки, які раніше не були затребувані покупцем, зокрема в сегменті «середній +». Серед заявлених брендів до відкриття найближчим часом: Scotch & Soda, Liu Jo, Under Armour, Super Dry, Hugo Boss. Група Ашан оголосила про вихід в Україну мережі Decathlon. Україну розглядають для розвитку своїх брендів такі компанії як DeFacto, Koton. H&M на своєму сайті заявили про відкриття магазинів в Україні в 2018 році;
  • Все це свідчить про те, що великим міжнародним мережевим операторам цікавий ринок України. Незважаючи на несприятливу ситуацію в країні і порівняно низький офіційний рівень доходу населення, орендарі адаптуються під нові реалії, дивляться позитивно в бік розвитку, збільшують свою присутність на ринку.

З негативних чинників, можна відзначити тільки менш привабливі для орендодавців комерційні умови, на які претендують міжнародні бренди, мотивуючи це високими ризиками ведення бізнесу в Україні.

Вакантність та орендні ставки

У зв’язку з підвищеним попитом на торговельні приміщення в якісних об’єктах, основна частина договорів підписується в валюті з невеликими коригуваннями (валютні канікули, щорічні обмеження курсу і т.д.)

На кінець першого півріччя 2017 року загальний рівень вакантності в торгових центрах Києва склав 6% (на кінці 2016 року – 10%). У кращих якісних ТРЦ вакантність нульова. Незначне зменшення показника вакантності спостерігалося в приміщеннях стріт-рітейлу, особливо на головній вулиці Києва – Хрещатику.

Прогнози

За заявами девелоперів в 2017-2019 роках на ринку торговельної нерухомості Києва очікується значне збільшення нової пропозиції. Так, на стадії будівництва знаходиться близько 675 000 кв. м. При цьому, існує висока ймовірність перенесення значної частини нової пропозиції на більш пізні терміни.

«Істотне підвищення попиту на торговельні приміщення говорить про те, що якщо така тенденція збережеться, то, в найближчі 12-24 місяці варто очікувати вихід на ринок низки нових довгоочікуваних міжнародних брендів. У короткостроковій перспективі, до кінця 2017 року, загальний рівень вакантності в ТЦ/ТРЦ Києва буде продовжувати знижуватися, в тому числі і на головних торгових вулицях. Орендні ставки, найімовірніше, залишаться на цьому ж рівні», – прогнозує керуючий директор Colliers International (Україна) Олександр Носаченко.

На його думку, в довгостроковій перспективі динаміка орендних ставок буде залежати від розвитку економічної і політичної ситуації в країні, а також інтенсивності виходу на ринок нових великих ТРЦ.

Читайте також –

Ринок торговельної нерухомості 2017: що зміниться після відкриття ЦУМ і Lavina


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  42
Усі новини ринку