Гра на виліт: російські рітейлери йдуть з України

Гра на виліт: російські рітейлери йдуть з України

06.12.2016 11:00
  2468
Ukrainian Retail Association

З України пішли ще три російські торгові мережі. Замість них приходять європейці і турки.

Російських рітейлерів в Україні стає все менше. Як пише Олександра Некращук в матеріалі для ЛІГА.net, з початку 2016 року з ринку пішли три відомих російських бренди одягу і взуття. Ще один знаходиться в процесі банкрутства. Російські мережі, що залишилися на ринку, практично не розвиваються. Європейські рітейлери, навпаки, готові до відкриття нових магазинів. На процес впливає часткова відмова українців від російських товарів і поганий фінансовий стан центральних офісів торгових компаній.

Ринок відновився

У 2016 році український ринок покинули кілька російських рітейлерів, найвідоміші – Kira Plastinina та взуттєва мережа Centro, розповіла ЛІГА.net керівник відділу торгових площ компанії JLL в Україні Катерина Весна. Також в регіонах закрилися магазини BeFree російської компанії Melon Fashion Group. “В липні 2016 року стартував процес банкрутства українського представника Carlo Pazolini – бренд проходить через той же процес в Росії”, – повідомила Весна. Цю інформацію підтверджують і українські ЗМІ.

Російські мережі так і не змогли прижитися в Україні. Ще в 2008-09 роках закрили свої магазини О’Кей, Патерсон і Вестер. У 2014 році від українського підрозділу – мережі Перекресток – відмовився другий за величиною російський рітейлер X5 Retail Group Михайла Фрідмана. Всі магазини мережі купила дніпровська мережа Varus.

Бізнес в Україні згорнули і деякі ресторани. Восени минулого року свій останній заклад T. G. I. Friday’s закрила компанія Росінтер Ресторантс, а в кінці травня ринок залишила мережа ресторанів японської кухні Якіторія. Раніше на продаж було виставлено мережу Кофе Хауз.

До недавнього часу в Україні працювало більше десятка рітейлерів із російським корінням. Їх частка в українських роздрібних продажах сягала 5%. Масового закриття російських торгових мереж в найскладніший для рітейлерів період 2014-15 років не було. Наприклад, мережа Bosco Sport спочатку закрила, а потім знову відкрила магазини в Україні.

У цьому році ситуація стабілізувалася. З січня по жовтень продажі в роздробібній торгівлі збільшилися приблизно на 30-40% порівняно з аналогічним періодом минулого року, тоді як ціни за цей період зросли приблизно на 10%. Багато з рітейлерів знову готові відкривати нові магазини.

Чому ж російські рітейлери вирішили піти? Українці купують менше товарів в магазинах під російськими брендами порівняно з іншими, говорить директор департаменту торговельної нерухомості консалтингової компанії Colliers International (Україна) Наталія Кравець. “За десять місяців продажі скоротилися на 15%, а наші магазини регулярно потрапляють у список тих, проти кого був організований бойкот”, – розводить руками директор російської мережі, що побажав залишитися неназваним.

Домашні проблеми

Головна причина – фінансові проблеми материнських компаній. Наприклад, в цьому році мережа Kira Plastinina, заснована екс-головою ради директорів компанії Вімм-Білль-Данн Сергієм Пластiнiним для дочки Кіри, відмовилася від власних торгових точок в Росії і продала їх своїм франчайзі. Торгові центри намагаються через суд повернути з компанії борги за оренду площ – майже $700 тис.

Закриття найбільшої української мережі магазинів ЦентроОбувь та Centro також може бути пов’язано з проблемами материнської компанії. Її борги оцінюються в $440 млн, а засновник бізнесу Сергій Ломакін покинув територію Росії.

Російська мережа Carlo Pazolini знаходиться в процедурі банкрутства через простроченi борги, сума яких, за оцінкою Відомостей, становить близько $50 млн. За позовом Альфа-банку, Високий суд Лондона вирішив ув’язнити власника мережі Іллю Рєзніка строком на 1,5 роки через небажання надавати інформацію про своє майно. “Російські компанії переживають кризу, відчувають дефіцит ліквідності, а отримати нові кредити зараз у них немає можливості”, – розповідає партнер компанії Atlas Advisors Олексій Ращупкін. В умовах кризи рiтейлери прагнуть сконцентруватися на рідному для себе російському ринку і відмовляються від бізнесів в інших країнах, зазначає він.

Зараз в Україні залишилося не так багато рітейлерів із російським корінням- Спортмастер, O’Stin, Gloria Jeans, Bosco Sport, Incity, а також взуттєва Kari. “Велика частина з них або не відкрила жодного нового магазину в цьому році, або відкрила порівняно мало”, – уточнює Кравець з Colliers. Місце росіян займають європейські і турецькі рітейлери. За підсумками цього року, в Україні відкриються магазини 23 нових мереж.

Джерело: ЛІГА.net

Дмитро Ануфрієв, Deloitte: Відновлення ринку рітейлу вже почалося


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку