New Retail: Від поставок оптом до власної мережі – історія бренду Salatik Life

New Retail: Від поставок оптом до власної мережі – історія бренду Salatik Life

17.01.2019 08:15
  830
Виктор Нагорский

Людмила Яріз разом з чоловіком більше 10 років займалася поставками фреш-групи в супермаркети, а тепер розвиває власний інтернет-магазин і планує відкрити роздрібну мережу торгових точок формату «біля дому».

Цей матеріал також доступний російською мовою

Щороку в Україні з’являються десятки нових рітейл-проектів. Успіху досягають одиниці, а більшість розчиняються в океані одноманітних магазинів. Часто навіть проекти з цікавим і незвичайним на перший погляд концептом не можуть досягти запланованих на старті показників. Одним не вистачає інвестицій для підтримки темпів розвитку, іншим не вдається домовитися про прийнятні орендні ставки. Причин може бути багато, але результат, як правило, один – закриття бізнесу.

Дотримуючись однієї з місій Асоціації рітейлерів України – допомагати розвиватися молодим українським рітейл-компаніям – портал RAU веде спецпроект New Retail. У циклі публікацій ми розповідаємо про нові проекти, які з нашої точки зору є перспективними і заслуговують на увагу цільової аудиторії порталу – власників і топ-менеджерів рітейл-бізнесу, їх постачальників, представників девелоперських компаній, орендодавців та інвесторів.

Якщо ви хочете, щоб про вас дізналися партнери, споживачі та інвестори і готові розповісти про свій бізнес – пишіть нам на news@rau.ua, й історія вашої компанії може з’явитися на сайті RAU.

Чергова публікація проекту присвячена бренду SalatikLife. У 2018 році його засновниця Людмила Яріз спільно з чоловіком відкрила однойменний інтернет-магазин. Тепер же бізнесвумен розробила план розвитку власної роздрібної мережі й знаходиться в пошуку інвестора для його реалізації. В інтерв’ю RAU Людмила розповіла про специфіку і конкурентні переваги концепту рітейл-проекту, а також про суму необхідних інвестицій, власний досвід в бізнесі та результати роботи інтернет-магазину. Далі її розповідь від першої особи.

Про власний досвід в овочевому бізнесі та співробітництво з рітейлом

У цьому бізнесі я вже більше 10 років. Велику частину цього періоду ми з чоловіком займалися поставками в супермаркети фреш-групи: зелені та салатів. Співпрацювали з АТБ, Сільпо, Metro. Завжди прагнули постачати свіжу та якісну продукцію. Більш того, свого часу ми були новаторами на ринку, адже пропонували мережам обмін товару, якщо виникали якісь питання щодо якості.

Розробили кольорову упаковку на кріп та петрушку. Потім виявилося, що покупець хоче бачити товар і ми змінили упаковку. Якщо потрібно – міняйтеся швидко, відмовляйтеся від ідеї, якщо вона не пішла.

Якщо ви дійсно лідер – беріть на себе відповідальність і приймайте радикальні рішення. Найголовніше – знайти нову ідею і поставити мету. Бажано – масштабну.

В цілому, працювали ми стабільно, але нам хотілося продавати більше, планували знизити ціну, вирощуючи продукцію самостійно. Сподівалися, що за рахунок поліпшення якості та зниження ціни нам вдасться перемогти нечесну конкуренцію на ринку. Тому ми відкрили виробництво.

Все було чудово, поки ми безпосередньо спілкувалися з керівниками мереж. Але як тільки нас передавали «досвідченому» менеджеру – замовлення відразу зменшувалися. Давати хабара, щоб отримати замовлення, ми відмовлялися. У підсумку вирішили самостійно зайнятися роздрібною торгівлею.

Про заснування інтернет-магазину і результати його роботи

Зараз ми повністю відмовилися як від виробництва, так і від оптових поставок, сконцентрувавшись на розвитку власного інтернет-магазину. Товар закуповуємо безпосередньо у інших виробників. Київ – це центр збуту з усієї України, тут багато місцевих фермерів, що дозволяє робити закупівлі щодня. Взимку також працюємо з імпортом і прямими поставками. В основному співпрацюємо з посередниками, які завозять в країну великі обсяги і можуть запропонувати невисокі ціни.

Замовлення до нас надходять з «сьогодні на завтра», тому робимо закупівлю, в цей же день реалізовуємо продукцію і отримуємо гроші. Доставкою займаємося самостійно, а при високому навантаженні залучаємо до розвозки замовлень службу таксі. При замовленнях в регіони використовуємо Нова пошта. Вартість нашої доставки – 60-80 грн, якщо використовуємо службу таксі, доводиться доплачувати.

Чим більше я вивчаю цей ринок, тим більше можливостей бачу. Продуктами для сім’ї на 99% займаються жінки. Причому основна частина звикла робити покупки офлайн.

Але я впевнена, що в перспективі найближчих п’яти років інтернет-магазини продуктів будуть процвітати. І саме ті, хто дасть якісний продукт і доставку, будуть найбільш успішними.

Спочатку ми продавали тільки салати і зелень, але клієнти просили додати ще овочі та фрукти. Ми поступово розширювали асортимент, ввели екзотичні фрукти, горіхи, сухофрукти, суперфуди. Потім стали пропонувати подарункові набори екзотичних фруктів.

Загалом, зараз у нас представлена ​​майже вся група овочів і фруктів, крім дешевих видів, таких як картопля чи морква. У той же час, у нас з клієнтами складаються дружні відносини, тому ми завжди готові зробити виключення. Якщо клієнт просить привезти картоплю або буряк, то ми це зробимо.

Інтернет-магазин запустили в лютому 2017 року. Особливих вкладень у просування не було. Я самостійно розібралася з рекламою в соціальних мережах і спочатку продажі йшли через Facebook.

З приходом холодів кількість замовлень зростає, а при потеплінні відчувається відтік клієнтів. До того ж, на нас сильно впливає стихійна торгівля.

Про роздрібний формат та його перспективи

Втім, ми розуміємо психологію українського покупця і бачимо, що він схильний робити покупки овочів і фруктів по дорозі додому. Рідко це заплановані покупки. Якщо гарна якість і ціна підходить – покупець ваш. І тому бачимо перспективу офлайнових магазинів формату «біля дому». Власне, ідея прийшла до нас саме як зворотний зв’язок від клієнтів, які постійно запитують, коли ми відкриємо «цегляний» магазин. Вони хочуть, щоб наші товари були в кроковій доступності від них, щоб вони в будь-який момент могли вийти з дому і придбати якісну зелень і овочі за прийнятною ціною.

Роздрібний проект, який ми вже розробили – це мережа магазинів здорового харчування. Він передбачає відкриття торгових точок площею 50-100 кв. м в спальних районах Києва.

В асортименті таких магазинів, крім овочів і фруктів, буде бакалія, м’ясо, молоко, органічна продукція, масла і т.і. Загалом – приблизно 1000 товарних позицій. Зрозуміло, що акцент буде зроблений на зелені, овочах і фруктах. Всім покупцям подобається, коли в магазині багато зелені, але в структурі продажів, як правило, її частка невелика – близько 10%.

У нас є кілька можливих форматів торгових точок. Спочатку ми задумували робити магазини площею до 30 кв. м тільки з фреш-групою. Інвестиції в такий об’єкт не перевищували б $30 000. Однак нам хотілося б поєднати фреш-групу, кулінарію і кафе-буфет. Інвестиції у відкриття таких магазинів стартують від $70 000. А при $100 000 – $130 000 вкладень можна відкривати магазини площею 100-150 кв. м. У суму інвестицій входять оборотні кошти, холодильне та торговельне обладнання, фонд зарплати на два місяці, реклама в соціальних мережах і оренда за три місяці. Зараз перебуваємо в пошуках інвестора для відкриття перших торгових точок.

Найефективніше відкривати відразу кілька об’єктів в різних районах Києва. Виходячи з потреб і платоспроможності жителів кожного окремо взятого району, можна відкривати магазини різних форматів від 30 до 150 кв. м. Ми плануємо мережу магазинів в кількості 200 торгових точок, половина з яких повинна працювати в Києві. Регіони будемо освоювати через франшизу.

За нашими розрахунками, мінімальний термін окупності магазину в разі відкриття «в зиму» становитиме 6-8 місяців, максимальний – 1 рік.

Багато хто не замислюються про рентабельність фреш-групи, багатьом здається важкою працею підтримувати асортимент і якість. Насправді так і є – і в цьому бізнесі без великого досвіду та залучення власників в усі процеси не обійтися.

У цьому бізнесі наша місія не тільки дати споживачеві асортимент, якість і ціну, а й познайомити українців з різноманітністю екзотичних фруктів за доступною ціною, пропагувати і розвивати культуру здорового харчування.

Ще одна місія – підтримка дрібних локальних фермерів. Вони готові працювати чесно і якісно. Але їм потрібен збут. Ми ж хочемо стати містком між виробником і покупцем. І зможемо підказати фермерам, що саме потрібно покупцеві, і коли найвигідніше вирощувати салат або рукколу.

Зараз ми ведемо переговори з декількома потенційними партнерами, однак предметних домовленостей поки немає. Віримо в проект і сподіваємося, що вже найближчим часом зможемо знайти фінансування для його розвитку.

Читайте також – 

New Retail: як український бренд UMa&UMi планує зробити популярними дитячі прикраси


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку