
Олена Мироненко, Vodafone Retail: Представимо нові інноваційні рішення, аналогів яким немає на українському ринку


Ельдар Нагорний, Олена Обухівська, Микита Коваленко, Ксенія Козлова, Вікторія Дубовенко та інші експерти про те, як в 2019 році краще розвивати сторінки брендів у соціальних мережах.
Цей текст доступний також російською мовою
З кожним роком класичний маркетинг втрачає свої позиції, поступаючись маркетингу цифровому. Найактивніше розвиваються соцмережі – кількість активних користувачів одного тільки Facebook в Україні вже становить понад 11 млн осіб. До цієї цифри поступово наближається Instagram, який знаходиться на другому місці за популярністю. Разом з інтернет-аудиторією зростає обсяг рекламного ринку в Україні, який в 2018 році досяг $600 млн. Але, як показує практика, великі бюджети не завжди здатні вирішити завдання SMM. Кращий спосіб ефективно взаємодіяти з аудиторією – розуміти її потреби і залишатися на хвилі трендів соціальних мереж. Як це зробити найкраще в 2019 році, своєю думкою з читачами RAU поділилися українські експерти.
В ніші відеосегменту відбувається швидка еволюція російсько – і україномовного контенту від типових блогів «розмовляюча голова» до формату інтерв’ю, діалогів і міні-шоу. Західний Youtube цю еволюцію пройшов вже 5-7 років тому і ми зараз знаходимося в ролі наздоганяючих. З іншого боку, великі бренди звернули свою увагу на генерацію відеоконтенту в мережі, а не просто розміщення реклами. Так що є великі очікування в цьому напрямку.
У світі триває бум месенджерів, причому іноді вони займають місця соціальних мереж в головах користувачів. Можливо, це пов’язано зі зміною поколінь, в самому центрі якого ми знаходимося. 2018 рік – перший, коли представників покоління Z на планеті стає більше, ніж міленіалів, покоління Y. Це, звичайно, всього лише гіпотеза, але саме зміна поколінь і моделей мотивації зараз найбільше хвилює і HR, і SMM, і маркетингових фахівців.
Загалом, якби мене попросили одним словом охарактеризувати SMM в 2019 рік, я б сказав, що це “рік великих змін”. На порозі нове, захоплююче і цілком незвідане майбутнє.
Все вказує на те, що в 2019 році нас чекає кардинальна зміна стрічки Instagram – пости будуть гортатися як Stories. Найімовірніше, зміни зачеплять і показник залучення: користувачам необхідно буде звикнути до нового способу взаємодії з контентом в стрічці. Ті профілі, що першими адаптують свій контент до змін і відреагують зацікавлюючими механіками під нову стрічку – і стануть найбільш успішними в цей період.
Facebook стає все менш лояльним до брендів, зменшуючи органічне покриття та стимулюючи їх платити за рекламу. Невеликі бренди, які не володіють значними рекламними бюджетами, будуть знижувати свою присутність в Facebook, освоюючи нові канали комунікації з аудиторією, наприклад, Telegram. Також на перший план в 2019 році вийде сегментація аудиторії і персоналізовані рекламні пропозиції, які дозволять більш точно “бити в яблучко” і підвищити конверсію.
Якщо ж говорити про тренди в контенті для соціальних мереж – лідерами залишаються відеоформати, залучення прямих ефірів, ситуативні публікації. Підтримувати високу активність в соціальних мережах неможливо без постійного створення якісного контенту, тому актуальним для брендів стане створення власних продакшн-відділів, які складаються з контент-креаторів. Це дозволяє знизити витрати на виробництво контенту і бути в змозі готувати ситуативи, швидко реагуючи на хайпові теми і тренди.
Зупинюся на стратегічних речах і векторах, в яких ми будемо рухатися в новому році.
1. Є соціальні мережі крім Facebook і Instagram — LinkedIn, Pinterest і все ще можна вичавити останні дивіденди з Google+, який закривається в 2019-му;
2. Заборонені в Україні соціальні мережі продовжують генерувати трафік і ліди — аудиторія, яка там залишилася, не збільшується, але й не зменшується. Ті хто зрозуміє: як їх можна використовувати без репутаційних ризиків, будуть у великому плюсі;
3. Є маловивчені бізнесом мережі і сервіси типу Tinder, Badoo, Mamba, активності в яких при знанні інсайтів і розумінні цільової аудиторії дають приголомшливі результати;
4. Месенджери, які я б вже виділив в окремий напрямок, випереджають стрічки соціальних мереж за часом, які в них проводять користувачі;
5. YouTube — флагман для експериментів з контентом, лідогенерацією і генератор трафіку як органічного, так і платного. У хід йде все – від відео як зробити покупку і оформити замовлення до власного каналу з блекджеком і ведучими;
6. Чат-боти як нові способи збору особистих даних від клієнтів, а також як інструмент для проведення нових конкурсів, опитувань або тестувань;
7. Вихідний маркетинг з використанням сервісів моніторингу постів в соціальних мережах за ключовими словами. Ви не сидите на своїй сторінці, а шукаєте своїх клієнтів самі, знаючи, звичайно, що вони можуть написати в своїх постах, коли потребують ваших товарів або послуг;
8. Контент, контент і ще раз контент. Спільний з вашими партнерами та іншими бізнесами, тролінг конкурентів і кепкування над колегами — все краще, ніж постити тільки ціни та акції, хоча і без них нікуди. Гумор і ситуативний маркетинг — теж в тренді;
9. Нові «кращі» схеми і алгоритми роботи з лідерами думок, які стають клієнтами або адвокатами бренду;
10. Закінчу тим, що якщо на все це у вас немає грошей, то будьте готові до того, що нічого не спрацює. Органічні охоплення практично зникнуть вже в квітні – після нових оновлень.
Те, що назавжди залишиться для мене в 2018 році, як пережиток минулого:
У тренді Facebook в 2019 будуть:
Що стосується Instagram, то тут новинна стрічка давно поступилася місцем Stories, тому частота випуску публікацій в акаунті пристойно знизиться. А всі сили повинні бути кинуті на Stories-креативи.
Тренди в Instagram:
У розвитку SMM стане більш затребувана аналітика контент-еластичності – що дійсно аудиторії подобається, а що проходить повз. Коефіцієнт контент-еластичності легко відстежити кількісними показниками – органікою, охопленням і реакціями. У якісному аналізі – більш глибоко досліджувати сенситивні точки контенту, що впливають на онлайн аудиторію.
SMM продовжує залишатися комунікаційно-іміджевим інструментом. У ефективної сторінки на Facebook і в Instagram – своє позиціонування і свій PR. Тобто PR самої сторінки, яка вже вийшла з категорії «інструмент» і поступово набуває статусу «видання», як вагома медійна частина PR-стратегії бренду.
Найбільш комерційний тренд 2019 – це становлення SMM-магазину. Резюмую три вектора:
Шлях costumer journey в SMM вже не лінійний, як було раніше, а «закільцьований»: спочатку сподобатися, потім ближче пізнати і фінішна реакція – це замовити/придбати те, що спочатку сподобалося, а не пройти повз, залишивши лайк або коммент.
У 2019 році я б виділила кілька ключових трендів.
1) Вертикальне відео
У 2019-му, крім горизонтального, доведеться освоїти також вертикальний формат. Все через IGTV, який був запущений зовсім недавно Instagram і пік популярності якого планують якраз в наступному році.
2) Автоматизація комунікації
Якщо зараз чат-боти виконують швидше функції інформаторів, то в найближчому майбутньому скрипти настільки вдосконалюються, що боти зможуть повноцінно замінити менеджера з продажу.
3) AR і VR
Віртуальна і доповнена реальність також будуть активно впливати на роботу брендів в соцмережах. Адже завдяки їм покупці зможуть на власні очі побачити нові дивани в своєму інтер’єрі або приміряти на себе одяг. У соцмережах незабаром з’являться повноцінні AR фільтри, які дозволять покупцям робити це одним кліком. Грань між цифровим і реальним світом стане ще тоншою.
3) Мікро-інфлюенсери – наше все
Якщо раніше бренди прагнули працювати з самими топовими ЛСДами, то в наступному році акцент зміститься на регіональних і більше нішевих блогерів, які мають не таку велику, але зате більш вхідну і якісну аудиторію. Переваг у такої співпраці для брендів безліч, починаючи від більш низьких бюджетів, закінчуючи більшою ефективністю самих кампаній.
4) Insta-світ
Все більше рітейлерів, ресторанів, готелів оптимізують свої інтер’єри спеціально під Instagram. Адже якщо вас не хочуть фотографувати, у вас серйозні проблеми, Х’юстон. Чудовими прикладами втілення цієї стратегії в Україні є Milk Bar з їх святковим вуличним декором, інтер’єр взуттєвого магазину Kachorovska або одеська кав’ярня Breadway Bakery.
5) Кризи в соцмережах
Скандал з Vogue і GoodWine, серйозні проблеми Цитрус і Stylus, репутаційна помилка Dolce & Gabbana і KFC – PR-провалів в 2018 році було безліч. І майданчиками для ескалації негативу і розвитку кризи, стали соціальні мережі. Саме тому, антикризове реагування та вміння працювати з репутацією в нових медіа – ключовий навик для будь-якого SMM-фахівця. Будьте готові до репутаційної турбулентності і вмійте ефективно справлятися з негативом – ось моя головна порада на 2019-й.
За моїми спостереженнями, основна тенденція для в SMM в новому році – зміцнення позицій вже перевірених інструментів.
Своє бачення розвитку ринку в майбутньому році ми складали разом з експертами з Plan.Net і Mediaplus. Ми виділили наступні тренди:
Однак для того, щоб інфлюенс став повноцінною частиною рекламного ландшафту майбутнього, вже в 2019-му нам необхідно навчитися об’єктивно оцінювати його вплив на хід маркетингових кампаній по таких KPI, як охоплення і залучення.
Читайте також
Тренди-2017/18 в SMM від українських експертів: історії провалів, меми, влоги, stories та інше