H&M підписав контракт з ТРЦ Lavina Mall
Найбільший європейський рітейлер одягу – шведська група H&M (Hennes & Mauritz) – підписав контракт про відкриття магазину з ТРЦ Lavina Mall Вагіфа Алієва.
Про це LIGA.net розповіли три джерела: директор торгового центру, консультант з нерухомості та керівник великої торговельної мережі.
“Договір був підписаний близько двох тижнів тому”, – уточнив директор великого столичного торгового центру, який побажав залишитися неназваним. Експерти ринку вважають, що вихід H&M призведе до посилення конкуренції серед продавців одягу в невисокому ціновому сегменті. Лідером тут виступає іспанська Inditex (бренди Zara, Pull & Bear, Bershka, Massimo Dutti іт інші)
Довгий шлях
H&M робить другу спробу вийти на український ринок. Першу шведський рітейлер зробив в 2014 году, майже підписавши договір з ТЦ Respublika, але ще на етапі узгодження документів угоду заморозили. Того разу переговори з українськими девелоперами про вихід на ринок проводили представники московського офісу H&M. У грудні 2016 року Київ відвідав голова з розвитку нових рінків H&M Маттіас Ламберг.
Через сім місяців ритейлер офіційно підтвердив плани виходу на український ринок в 2018 році. Найбільш перспективними майданчиками для розвитку його представники вважали ТЦ Lavina Mall, Ocean Plaza і Sky Mall.
“Договір підписаний тільки з Lavina Mall на оренду одноповерхового приміщення площею близько 3000 кв. м. Планується, що магазин буде відкритий навесні наступного року”, – розповів LIGA.net директор великого торгового центру і одежної мережі.
Всі витрати на ремонт – близько 1000 євро за кв. м – H&M компенсує девелопер Lavina Mall.
У H&M підтвердили інформацію про відкриття першого магазину в 2018 році, не назвавши локацію. “На цьому ранньому етапі у нас більше немає інформації про відкриття і про те, коли і де це станеться. Ми з нетерпінням чекаємо можливості поділитися більш детальною інформацією на пізній стадії”, – йдеться в відповіді прес-служби H&M.
У NAI Ukraine, яка виконує функції ексклюзивного брокера і керуючої компанії Lavina Mall, від коментарів утрималися.
Конкуренція посилюється
H&M – один з найбільш очікуваних брендів на українському ринку, говорить керівник відділу торговельних площ компанії JLL в Україні Катерина Весна. “Дані JLL в Польщі і Росії свідчать, що цей бренд входить в топ-3 по ефективності торгівлі на квадратний метр серед універмагів одягу формату від 1800 до 3000 кв. м”, – відзначає вона.
Торгові центри, які першими в Україні відкриють магазини H&M, підвищать свою відвідуваність, товарообіг і орендний дохід.
Конкуренція на українському ринку рітейлу дійсно зростає. Наприклад, тільки в другому кварталі на київському ринку з’явилися такі нові міжнародні гравці, як італійський бренд одягу Falconeri, німецька марка класичного чоловічого одягу Baldessarini й американський бренд взуття та аксесуарів Cole Haan, йдеться в звіті JLL. Практично всі рітейлери активно розширюються, що до кінця року призведе до скорочення вакантності в столичних торгових центрах з 6,7 до 4,5-5%.
Виняток – мережі з російськими власниками. Протягом останнього року вони масово закривають свої магазини в Україні. Наприклад, всі магазини закриває взуттєва мережа Kari, а в минулому році нашу країну покинули Kira Plastinina, взуттєва мережа Centro, в регіонах закрилися магазини BeFree російської компанії Melon Fashion Group. Сarlo Pazolini, за інформацією його представників, вже не має нічого спільного з російськими власниками.
Головне питання для споживача – за якою ціною H&M буде продавати одяг, взуття та аксесуари в Україні, каже директор консалтингової компанії UTG Євгенія Локтіонова. “Досвід показує, що в деяких магазинів в Україні ціни вище в порівнянні з аналогами в країнах Східної і Західної Європи”, – відзначає вона.
Довідка. Шведська Hennes&Mauritz AB (розвиває мережу H&M) – одна з найбільших торгових компаній в світі. Вона управляє мережею більш ніж з 4500 магазинів в 66 країнах. За даними звітності компанії з 1 грудня 2016 року по 31 травня 2017 року, продажі за шість місяців склали 114 млрд шведських крон ($12,5 млрд), що на 9% більше в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. За даними дослідження компанії GfK Ukraine, лідерами серед міжнародних мереж, яких не вистачає українцям, виявилися магазини товарів для дому IKEA (46,8% тих, хто проголосував) і одягу H&M (39,4%).
Читайте також –
Стороннім вхід дозволено: іноземні бренди знову цікавляться Україною